BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.
Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk.
Vet inte hur kontrakten såg ut men kan ju vara så att DIF får betala lön för Hardy och M.J säsongen ut, därav budget lösningen på tränar sidan med två redan avlönade av DIF?
Är rätt säker på att DIF fortsätter betala ut deras löner.
Gäller vid alla kontrakt som sägs upp såvida den sparkade inte har brutit mot något.
Man får väl hoppas på en paragraf som säger utebliven lön vid kvalserieplats efter 40 omgångar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz skrev:Förluster: Josef Boumedienne, Micke Johansson, Hardy Nilsson
Tankar: Oavsett hur många och jag bland dem som önskat både Josefs och Hardys avgång kan jag inte känna 100% glädje nu. Jag känner kaos. Hur kommer det bli? Zabel verkar vara en fin kille och den enda gång jag skakat hans hand och snackat lite hockey gav han ett gott intryck. Kommer det att funka då?
Hur som helst är det fan alltid brunt när folk måste sparkas ut. Trots den uppenbara nödvändigheten känns det trist. Och bra... Gah.
Match imorgon. Hjälp.
Även om det visar sig att Zabel inte kan vända trenden så har ledningen i allafall försökt göra något åt det. Att vi inte värvat någon spelare än kan ju bero på flera olika anledningar, framför allt ekonomiska, vilket jag ändå hoppas det är i sådana fall. DIF har ju som bekant huggit på i allafall ett par spelare på senaste tiden men inte lyckats ro hem någon vilket kan indikera på tidigare nämnd anledning, tyvärr.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.
Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk.
Vet inte hur kontrakten såg ut men kan ju vara så att DIF får betala lön för Hardy och M.J säsongen ut, därav budget lösningen på tränar sidan med två redan avlönade av DIF?
Är rätt säker på att DIF fortsätter betala ut deras löner.
Gäller vid alla kontrakt som sägs upp såvida den sparkade inte har brutit mot något.
Man får väl hoppas på en paragraf som säger utebliven lön vid kvalserieplats efter 40 omgångar.
Borde i vilket fall innebäta +/- noll jämfört med säsongsbudget då ju Zabel i vilket fall skulle få betalt, om han nu inte får ökning i och med detta (inte otroligt). Kan hända man tar en rövare på tränarsidan, han är ju trots allt temporär, men då får man ju fan hoppas man lägger det krut man har på 1/2 spelare istället.
Linus Klasen gjorde precis ett drömmål för Malmö, enligt experten är han den som bryter mönstret i matchen med sina finurliga dragningar och avslut. Hoppades ju på att han skulle hit.
Christopher J skrev:Linus Klasen gjorde precis ett drömmål för Malmö, enligt experten är han den som bryter mönstret i matchen med sina finurliga dragningar och avslut. Hoppades ju på att han skulle hit.
Han fick två meter och backen var på läktaren. Riktigt snyggt.
Magnutz skrev:Förluster: Josef Boumedienne, Micke Johansson, Hardy Nilsson
Tankar: Oavsett hur många och jag bland dem som önskat både Josefs och Hardys avgång kan jag inte känna 100% glädje nu. Jag känner kaos. Hur kommer det bli? Zabel verkar vara en fin kille och den enda gång jag skakat hans hand och snackat lite hockey gav han ett gott intryck. Kommer det att funka då?
Hur som helst är det fan alltid brunt när folk måste sparkas ut. Trots den uppenbara nödvändigheten känns det trist. Och bra... Gah.
Match imorgon. Hjälp.
Visst, det känns vemodigt nu när det är ett faktum. Jag har "krävt" Hardys avgång och står fortfarande fast vid att detta var nödvändigt. Något var tvunget att ske och nu kan vi bara blicka framåt och önska Zabel all lycka.
Kanske sitter vi i förhandlingar i skrivande stund? Men det känns som tåget gått för länge sedan.
Vi skulle behöva en stabil back och en producerande forward.
Nej, detta kan aldrig sluta väl.
Känns inte bra, inte bra alls.
Varför signa vi inte Fernholm och Linkan?
Kan visa sig bli det dyraste misstag som gjorts i klubbens historia. Istället satt vi lugna i båten och hoppades på att allt skulle vända.
Det borde ha funnits en extern finansiell lösning på det.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-01-30 21:34:25, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm