I PP dessutom. Värt att nämna.Staten skrev:Han är vår bästa målskytt än så länge. Nuff' said.
Lockout 2012
Re: Lockout 2012
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men ser man ur aspekten att han är ''icke-EU'' och därför tar upp en ''icke-EU''-plats kan jag känna att 7 mål på 19 matcher inte är tillräckligt. Se på de andra lagens transatlanter.Stulle skrev:I PP dessutom. Värt att nämna.Staten skrev:Han är vår bästa målskytt än så länge. Nuff' said.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Samtidigt gjorde han 23 mål i Tingsryd förra säsongen vilket måste anses som väldigt bra. Och liknande jämförelser gjordes säkert mellan Dustin och andra lags transatlanter redan då.Sudden skrev:Men ser man ur aspekten att han är ''icke-EU'' och därför tar upp en ''icke-EU''-plats kan jag känna att 7 mål på 19 matcher inte är tillräckligt. Se på de andra lagens transatlanter.Stulle skrev:I PP dessutom. Värt att nämna.Staten skrev:Han är vår bästa målskytt än så länge. Nuff' said.

Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Tycker dessutom att han ger 100% hela tiden även om han kanske inte alltid får ut så mkt så känns han som en spelare som aldrig ger upp.
Han är dock på 25 plats i skytteligan och har "bara" 6 transatlanter framför sig...
Han är dock på 25 plats i skytteligan och har "bara" 6 transatlanter framför sig...
- SkönaDjurgårn
Sv: Lockout 2012
Drar han ner lite på antalet utvisningar så tycker jag att Dustin är en stort bidragande spelare.
Re: Sv: Lockout 2012
Jag gillar hans sätt att spela hockey, han är en sådan spelare jag vill ha fler av i DIF. Dock så gillade jag inte hans puck-out. Men om han åker för en cross-checking eller något som gör ont för motståndaren och kan bidra med energi så tycker jag inte det är så farligt att han blir utvisad 1-2ggr på en match såvida det inte händer varje match.SkönaDjurgårn skrev:Drar han ner lite på antalet utvisningar så tycker jag att Dustin är en stort bidragande spelare.
Johner ger laget energi, som t.ex Jimmie, Bengan och Landeskog gör. Hårt spel, driver på puck, vill ha pucken och vill tacklas. Dessutom är han bra i PP, tyvärr så är inte många andra i vårt kära lag det.
OnT: Tror ni Douglas kommer tillbaka ifall det blir helsäsong? Kommer Bengan stanna/kommer han komma tillbaka? Stannar Landeskog? Kommer Kronwall? Så många frågor, så får svar. Hittills.
Skulle gärna se Kronwall med Gustafsson, Arnesson med Murray igen.
En sak som jag tycker är bra är att våra NHL-spelare inte lyfter laget, inte nu iallafall. Utan alla kämpar på och det är inte de som är de som gör alla poäng som t.ex Berglund och Backlund i VIK. Ifall NHL mot all förmodan startar så har vi fortfarande ett lag med kämpande spelare. Vår bäste poänggörare är Otto, har två bra juniorer i Wennberg och Åberg som är 3e och 4e bästa poänggörare som juniorer i HA. Kan inte kolla mer statistik just nu, tror att Landeskog är 3a eller 4a i vår poängliga. I vilket fall så är det bra att våra ordinarie spelare producerar, givetvis väldigt bra ifall Bengan och Gabriel också gjorde det, men viktigare att spelare som Otto, Pontus och Wennberg gör det. Helst så vill jag se Linkan komma igång.
- SirDIFalot
Inte fan kan Landeskog vara här särskilt länge till? Han spelade ju VM och tränade i Sverige hela sommaren. Hans dagar måste ju vara räknade snart om han ska undvika miljonbelopp i skatt.
Edit: Grattis på 20-årsdagen, Gabriel Landeskog.
Expert.
-
Har för mig att han måste lämna i mitten av December pga skatten. Hans kontrakt går väl ut i början av December?SirDIFalot skrev:Inte fan kan Landeskog vara här särskilt länge till? Han spelade ju VM och tränade i Sverige hela sommaren. Hans dagar måste ju vara räknade snart om han ska undvika miljonbelopp i skatt.
- SirDIFalot
Ja, han skrev för två månader och signade i början på oktober.Benjamin L. Willard skrev:Har för mig att han måste lämna i mitten av December pga skatten. Hans kontrakt går väl ut i början av December?SirDIFalot skrev:Inte fan kan Landeskog vara här särskilt länge till? Han spelade ju VM och tränade i Sverige hela sommaren. Hans dagar måste ju vara räknade snart om han ska undvika miljonbelopp i skatt.
Expert.
Vi får se hur det blir med det! Är ändå lite optimistisk gällande Gabbe..SirDIFalot skrev:Ja, han skrev för två månader och signade i början på oktober.Benjamin L. Willard skrev:Har för mig att han måste lämna i mitten av December pga skatten. Hans kontrakt går väl ut i början av December?SirDIFalot skrev:Inte fan kan Landeskog vara här särskilt länge till? Han spelade ju VM och tränade i Sverige hela sommaren. Hans dagar måste ju vara räknade snart om han ska undvika miljonbelopp i skatt.
- SirDIFalot
Tycker han sett så jävla deppig ut efter sina 3-4 första matcher. Han såg ut att tycka det var jävligt kul i början. Nu mest frustrerad och "gör sitt jobb" men brinner inte för att spela här.Sjöwall skrev:Vi får se hur det blir med det! Är ändå lite optimistisk gällande Gabbe..SirDIFalot skrev:Ja, han skrev för två månader och signade i början på oktober.Benjamin L. Willard skrev:Har för mig att han måste lämna i mitten av December pga skatten. Hans kontrakt går väl ut i början av December?SirDIFalot skrev:Inte fan kan Landeskog vara här särskilt länge till? Han spelade ju VM och tränade i Sverige hela sommaren. Hans dagar måste ju vara räknade snart om han ska undvika miljonbelopp i skatt.
Expert.
-
Är det någon som vet hur han beter sig i båset? I början var han ju jäkligt aktiv mellan bytena.SirDIFalot skrev:Tycker han sett så jävla deppig ut efter sina 3-4 första matcher. Han såg ut att tycka det var jävligt kul i början. Nu mest frustrerad och "gör sitt jobb" men brinner inte för att spela här.Sjöwall skrev:Vi får se hur det blir med det! Är ändå lite optimistisk gällande Gabbe..SirDIFalot skrev:Ja, han skrev för två månader och signade i början på oktober.Benjamin L. Willard skrev:Har för mig att han måste lämna i mitten av December pga skatten. Hans kontrakt går väl ut i början av December?SirDIFalot skrev:Inte fan kan Landeskog vara här särskilt länge till? Han spelade ju VM och tränade i Sverige hela sommaren. Hans dagar måste ju vara räknade snart om han ska undvika miljonbelopp i skatt.
Det snackas/ryktas om att NHL drar igång den 15:e December. (Jag tror det är vad Landeskog åker och väntar på nu, att dra på sig en skada nu vore inte speciellt bra/populärt)
Det vore ju jävligt korkat eftersom att det är då man oftast drar på sig en skada..Caveman skrev:Det snackas/ryktas om att NHL drar igång den 15:e December. (Jag tror det är vad Landeskog åker och väntar på nu, att dra på sig en skada nu vore inte speciellt bra/populärt)
Ja så är det, (om du försöker så förstår du nog vad jag menar?)Sjöwall skrev:Det vore ju jävligt korkat eftersom att det är då man oftast drar på sig en skada..Caveman skrev:Det snackas/ryktas om att NHL drar igång den 15:e December. (Jag tror det är vad Landeskog åker och väntar på nu, att dra på sig en skada nu vore inte speciellt bra/populärt)
Att han har tankarna någon annanstans framgår klart & tydligt, eller så är det som vanligt med dessa Colorado-spelare, tillslut viker dom alltid ner sig....
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-23 14:14:44, redigerad totalt 2 gång.