Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Mycket bra skrivet. Dock verkar du ta för givet att Tjärnqvist får förlängt. Kan mycket väl bli så att ledningen måste släppa honom om de ska ta in Ekman exempelvis. Tjärnqvist var bra sista matchen mot LHC men... Allvarligt talat så var han blek både innan och efter skadan och drar rätt hög lön.
Det behövs både grovjobbare och finlirare i ett lag om man ska lyckas.
Tjärnqvist är en spelare som bidrar oerhört mycket, även om det inte alltid synd i poängprotokollet. Nu har han ju även varit skadad under nästan hela säsongen, så jag tänker inte döma hans insats i helhet under den här säsongen eftersom jag vet vad han har kapacitet till, vilket man minst sagt såg mot lhc i semifinal 5. Det är så han ska spela, och det är så han kommer att spela nästa säsong, det är jag övertygad om. Jag är 95% säker på att Tjärnqvist får förlängt, just på grund av alla rykten samt att han har hjärtat på rätt plats. Han kommer dock få gå ner i lön aningen kan man ju misstänka, men det lär han dock acceptera just på grund av att bud från andra klubbar inte lär dränka hans agent i arbete precis.

Anledningen till att man väntar med Nicke D är med största sannolikhet på grund av att man vill avvakta och se vad Nisse Ekman har för funderingar inför kommande säsong. Om Nisse vill hem, så får nog Nicke D dessvärre lämna plats åt honom, just på grund av att inte ekonomin räcker till. Om Nordgren dessutom ska in så finns det ju verkligen inte plats i truppen, såvida Nicke D inte ska hamna i en fjärdekedja vilket förvisso vore rätt grymt (då snackar vi om en bredd så får Hv71s breda trupp att framstå tunnare än en 20 lapp), men dessvärre så lär han nog inte vara alltför intresserad av det.

Men som sagt, vi får vänta och se. Nicke D ser jag gärna att man förlänger med då jag gillar hans sätt att spela, men om det står mellan Nisse Ekman och Danielsson så måste jag ändå tyvärr för Danielssons del säga att jag hellre ser Ekman i Djurgårdsdressen kommande säsong.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:
SirDIFalot skrev:Mycket bra skrivet. Dock verkar du ta för givet att Tjärnqvist får förlängt. Kan mycket väl bli så att ledningen måste släppa honom om de ska ta in Ekman exempelvis. Tjärnqvist var bra sista matchen mot LHC men... Allvarligt talat så var han blek både innan och efter skadan och drar rätt hög lön.
Det behövs både grovjobbare och finlirare i ett lag om man ska lyckas.
Tjärnqvist är en spelare som bidrar oerhört mycket, även om det inte alltid synd i poängprotokollet. Nu har han ju även varit skadad under nästan hela säsongen, så jag tänker inte döma hans insats i helhet under den här säsongen eftersom jag vet vad han har kapacitet till, vilket man minst sagt såg mot lhc i semifinal 5. Det är så han ska spela, och det är så han kommer att spela nästa säsong, det är jag övertygad om. Jag är 95% säker på att Tjärnqvist får förlängt, just på grund av alla rykten samt att han har hjärtat på rätt plats. Han kommer dock få gå ner i lön aningen kan man ju misstänka, men det lär han dock acceptera just på grund av att bud från andra klubbar inte lär dränka hans agent i arbete precis.

Anledningen till att man väntar med Nicke D är med största sannolikhet på grund av att man vill avvakta och se vad Nisse Ekman har för funderingar inför kommande säsong. Om Nisse vill hem, så får nog Nicke D dessvärre lämna plats åt honom, just på grund av att inte ekonomin räcker till. Om Nordgren dessutom ska in så finns det ju verkligen inte plats i truppen, såvida Nicke D inte ska hamna i en fjärdekedja vilket förvisso vore rätt grymt, men dessvärre så lär han nog inte vara allt för intresserad av det.

Men som sagt, vi får vänta och se. Nicke D ser jag gärna att man förlänger med då jag gillar hans sätt att spela, men om det står mellan Nisse Ekman och Danielsson så måste jag ändå tyvärr för Danielssons del säga att jag hellre ser Ekman i Djurgårdsdressen kommande säsong.

Engqvist, Honken ut. De vet vi. Eventuellt Zigomanis också kanske. Då har vi tre luckor att fylla, eller två. Eftersom Ziggy ersatte Tjärna. Ersätter gärna Honken och Engqvist med Ekman och någon till. Så tror och hoppas inte att Nicky D's framtid hänger på Ekmans återvändo eller ej.
Expert.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Engqvist, Honken ut. De vet vi. Eventuellt Zigomanis också kanske. Då har vi tre luckor att fylla, eller två. Eftersom Ziggy ersatte Tjärna. Ersätter gärna Honken och Engqvist med Ekman och någon till. Så tror och hoppas inte att Nicky D's framtid hänger på Ekmans återvändo eller ej.[/quote]

så, antar att djurgården återligen jagar Ekman, men sedan har vi jagat nordgren och tjärnqvist, om dessa spelare ska in måste DIF gått rejeält + i kassan i år rätt dyra spelare och ha alla tre men snacka om dessa kommer in att vi har ett lag som förmodligen kommer vara ännu mycket bättre en det vi har nu.

men hur realistiskt är det alla vi kanske kan ha alla 3 i laget?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kan ni släppa tanken om Nordgren snart? sheit
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Enbom skrev:Kan ni släppa tanken om Nordgren snart? sheit

Varför då? Det är en intressant spelare som är på väg hem till Sverige och det har dessutom gått lösa rykten om att DIF kan bli ny klubbadress.
Och med tanke på att detta är en sillyseason-tråd så känns det ganska naturligt att hans namn diskuteras just här. :wink:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

jensa85 skrev:

Varför då? Det är en intressant spelare som är på väg hem till Sverige och det har dessutom gått lösa rykten om att DIF kan bli ny klubbadress.
Och med tanke på att detta är en sillyseason-tråd så känns det ganska naturligt att hans namn diskuteras just här. :wink:

Kommer Nordgren och även Ekman så skulle det vara intressant att se dom i samma kedja.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...och det skulle vi göra varför?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Daniel Rudslätt är som sagt ledig. Borde vara en Hardy favorit eftersom Hardy gillar Snabba och starka spelare och det är ju verkligen Rudan.
Men har han gått ner sig senaste åren?
Va tror ni?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

robin_dif skrev:Daniel Rudslätt är som sagt ledig. Borde vara en Hardy favorit eftersom Hardy gillar Snabba och starka spelare och det är ju verkligen Rudan.
Men har han gått ner sig senaste åren?
Va tror ni?
Helt klart en personlig favorit när han var här.
Jobbar alltid stenhårt för laget och gjorde även skapligt med poäng.

Hade mer än gärna sett han i DIF igen. Dock är hans höga ålder något som får mig att tveka en aning.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Samma här, men känner mig allt för skeptisk till Rudslätt sett till hans ålder. Hur gammal är han egentligen? Måste vara över 35 väl...?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Samma här, men känner mig allt för skeptisk till Rudslätt sett till hans ålder. Hur gammal är han egentligen? Måste vara över 35 väl...?
Han blir 36 bast i september så det känns sådär just med tanke på det.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa85 skrev:
-daniel- skrev:Samma här, men känner mig allt för skeptisk till Rudslätt sett till hans ålder. Hur gammal är han egentligen? Måste vara över 35 väl...?
Ja... vet inte ens vart han spelat senaste säsongerna (schweiz, tyskland?). Känns tyvärr som det skulle vara en alltför stor chansning & inget jag prioriterar när vi ändå har ett så pass brett lag med många duktiga juniorer på uppgång & ingång. Förvisso så har väl alltid Herr Rudslätt vart riktigt bra tränad så är väl inte omöjligt att han fortfarande kan prestera på en hög nivå.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:
jensa85 skrev:
Ja... vet inte ens vart han spelat senaste säsongerna (schweiz, tyskland?). Känns tyvärr som det skulle vara en alltför stor chansning & inget jag prioriterar när vi ändå har ett så pass brett lag med många duktiga juniorer på uppgång & ingång. Förvisso så har väl alltid Herr Rudslätt vart riktigt bra tränad så är väl inte omöjligt att han fortfarande kan prestera på en hög nivå.
Han har ju visserligen producerat stadigt med poäng i Köln i tyska ligan så helt slut är han säkert inte.
Men jag håller med om att det finns andra spelare som går långt före i prioritering.

Tänk så jävla underbart om Mackan stannar och Nisse ansluter. Drömmer mig tillbaka till lockout-säsongen....
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

jensa85 skrev: Tänk så jävla underbart om Mackan stannar och Nisse ansluter. Drömmer mig tillbaka till lockout-säsongen....
Kollade på något klipp från lockoutsäsongen och våran powerplay-unit kändes vass :lol: :
Bremberg - Nilson - Ekman
Boyle - Tjärnqvist

Niklas Nordgren känns inte riktigt "Djurgårn", men han kan nog bli en bra spelare om Hardy tycker det. Har dock ingen större koll på han.

Annars tycker jag att vi ska behålla så mycket som möjligt av laget och spetsa till med D. Tjärnqvist eller Staffan Kronwall och Nils Ekman. Fler värvningar tycker jag inte behövs om vi får behålla de flesta. Danielsson vill jag egentligen ha kvar men om det står mellan han och Ekman så väljer jag Ekman.

Danielsson -> Ekman
Timmy Pettersson -> Tjärnqvist eller Kronwall
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Vad ska Timmy göra i KHL? Inte särskild tung förlust visst är han helt ok men tycker att Deilert kan göra ett minst lika bra jobb.
Låst