Det behövs både grovjobbare och finlirare i ett lag om man ska lyckas.SirDIFalot skrev:Mycket bra skrivet. Dock verkar du ta för givet att Tjärnqvist får förlängt. Kan mycket väl bli så att ledningen måste släppa honom om de ska ta in Ekman exempelvis. Tjärnqvist var bra sista matchen mot LHC men... Allvarligt talat så var han blek både innan och efter skadan och drar rätt hög lön.
Tjärnqvist är en spelare som bidrar oerhört mycket, även om det inte alltid synd i poängprotokollet. Nu har han ju även varit skadad under nästan hela säsongen, så jag tänker inte döma hans insats i helhet under den här säsongen eftersom jag vet vad han har kapacitet till, vilket man minst sagt såg mot lhc i semifinal 5. Det är så han ska spela, och det är så han kommer att spela nästa säsong, det är jag övertygad om. Jag är 95% säker på att Tjärnqvist får förlängt, just på grund av alla rykten samt att han har hjärtat på rätt plats. Han kommer dock få gå ner i lön aningen kan man ju misstänka, men det lär han dock acceptera just på grund av att bud från andra klubbar inte lär dränka hans agent i arbete precis.
Anledningen till att man väntar med Nicke D är med största sannolikhet på grund av att man vill avvakta och se vad Nisse Ekman har för funderingar inför kommande säsong. Om Nisse vill hem, så får nog Nicke D dessvärre lämna plats åt honom, just på grund av att inte ekonomin räcker till. Om Nordgren dessutom ska in så finns det ju verkligen inte plats i truppen, såvida Nicke D inte ska hamna i en fjärdekedja vilket förvisso vore rätt grymt (då snackar vi om en bredd så får Hv71s breda trupp att framstå tunnare än en 20 lapp), men dessvärre så lär han nog inte vara alltför intresserad av det.
Men som sagt, vi får vänta och se. Nicke D ser jag gärna att man förlänger med då jag gillar hans sätt att spela, men om det står mellan Nisse Ekman och Danielsson så måste jag ändå tyvärr för Danielssons del säga att jag hellre ser Ekman i Djurgårdsdressen kommande säsong.