Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
elklingo

Re: Lockout 2012

Inlägg av elklingo »

Hur länge sträcker sig Landeskogs, Murrays och Hörnqvist kontrakt i dagsläget - förutsatt att Lockouten kvarstår tills deras kontrakt går ut. Datum?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

elklingo skrev:Hur länge sträcker sig Landeskogs, Murrays och Hörnqvist kontrakt i dagsläget - förutsatt att Lockouten kvarstår tills deras kontrakt går ut. Datum?
http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... nystarten/
Där har du dina svar.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
elklingo

Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av elklingo »

BaronVonDif skrev:
elklingo skrev:Hur länge sträcker sig Landeskogs, Murrays och Hörnqvist kontrakt i dagsläget - förutsatt att Lockouten kvarstår tills deras kontrakt går ut. Datum?
http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... nystarten/
Där har du dina svar.

Skickat från min GT-I9305N
Danke
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Chris Botta ?@ChrisBottaNHL

Player text on NHL meeting: "More wasted time. Our choice is either give up everything to the league or watch them cancel the season."
Oavsett vad ni hör av någon optimistisk person här och där, så är den här lockouten inte närmare att avslutas idag än vad den var för några veckor sedan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:
Chris Botta ?@ChrisBottaNHL

Player text on NHL meeting: "More wasted time. Our choice is either give up everything to the league or watch them cancel the season."
Oavsett vad ni hör av någon optimistisk person här och där, så är den här lockouten inte närmare att avslutas idag än vad den var för några veckor sedan.
Hoppas besked kommer snart så Murray vet om han kan stanna säsongen ut. Han är snudd på vår viktigaste, som Ragge förr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det snackas om att besked om säsongen ställs in eller ej ska komma runt jul/nyår. Så det lär nog dröja en månad eller så, men jag tror beskedet kommer komma tidigare än senast. Vi får hoppas det i alla fall. Bara att hoppas att NHL inte inser att dom inte kommer vinna den här kampen mot NHLPA.
Rix

Inlägg av Rix »

Jag har svårt att se hur denna konflikt ska lösas upp, känns som de fortfarande är långt ifrån varandra i frågan om lönen. Kul ändå att vuxna män bråkar om miljarder, medan alla de som jobbar runt och i lagen inte får en krona.

Jag hoppas att det löser sig därborta, men helst gärna till nästa säsong. Ser gärna NHL ishockey om ett år, men vill gärna ha kvar Landeskog, Murray och Hörnqvist ett tag till!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=409911

Nytt förslag från NHLPA imorgon. Blir intressant att se reaktionerna. Går det åt helvete blir det nog lockout hela säsongen. Om inte direkt så jäkligt snart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Hur går förhandlingarna idag, någon som är insatt?
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

Buford skrev:Hur går förhandlingarna idag, någon som är insatt?
Verkar inte gått så bra av det jag läst runt. Bettman verkar vilja ha allt eller inget...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Hoppas lockouten håller i sig. Hörnqvist och Murray visade idag hur viktiga dom är för oss ifall vi ska ha en chans att återvända till elitserien.

Förlorar vi Hörnqvist, Murray och Landeskog tror jag vi får vänja oss ett tag till att spela i allsvenskan.

Får följa lite inatt vad som händer över atlanten.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Dom kommer nog försvinna snart oavsett. Dogge lär ju dra snart pågrund av skatteskäl och Landeskogs kontrakt går snart ut.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Yes, men vi får se ju vad som händer där. Skattbiten verkar ju inte vara helt klar på det man läst.

Landeskog är ju såklart ett frågetecken med tanke på kontraktet, men frågan är vart han skulle ta vägen om lockouten håller i sig. KHL?
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:Dom kommer nog försvinna snart oavsett. Dogge lär ju dra snart pågrund av skatteskäl och Landeskogs kontrakt går snart ut.
Bäst att skriva detta en gång till. Om det blir officiellt inställt kan Murray lika gärna stanna. Han kommer inte kunna tjäna massa pengar i NHL i vår, vilket gör att han lika gärna kan stanna i Sverige där han i princip inte tjänar något att beskatta,men får spela. Det är därför ett besked är viktigt, för killarna måste veta nu, hur det blir med skatten i vår.
Edit: Douglas tolvmånadersperiod i Sverige kommer kunna vara maj12-maj13 om han stannar mer än sex månader fr.o.m. Maj, därför all skatt i Sverige för den perioden, om han stannar en vecka till. NHL-pengar i vår kan riskera att skattas i Sverige om han stannar en vecka till, men blir det inget NHL gör det inget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Tack för klargörandet. I så fall kanske Murray och Hörnqvist (?) försvinner temporärt från Sverige tills ett beslut är taget
Skriv svar