Kall-El skrev:
Tyvärr tror jag att Ölvestad lider rätt mycket av de nya sjuka bedömningarna på tacklingar. Tror helt enkelt inte att han vågar tacklas för han är rädd för böter och avstängningar. Problemet är bara det att en Ölvestad som inte tacklar har vi inte så mycket nytta av.
Har hört ryktesvägen att fru Ölvestad (på allvar nu alltså) tyckte böterna var så saftiga att hon "förbjudit" Jimmie att åka på fler.
På allvar Den bättre halvan har alltså sagt åt Jimmie att inte göra sitt jobb? Bakom varje framgångsrik kvinna står en tofflande Jimpa
Kall-El skrev:
Tyvärr tror jag att Ölvestad lider rätt mycket av de nya sjuka bedömningarna på tacklingar. Tror helt enkelt inte att han vågar tacklas för han är rädd för böter och avstängningar. Problemet är bara det att en Ölvestad som inte tacklar har vi inte så mycket nytta av.
Har hört ryktesvägen att fru Ölvestad (på allvar nu alltså) tyckte böterna var så saftiga att hon "förbjudit" Jimmie att åka på fler.
På allvar Den bättre halvan har alltså sagt åt Jimmie att inte göra sitt jobb? Bakom varje framgångsrik kvinna står en tofflande Jimpa
Ja, men det var ett rykte som sipprade ner till mitt öra från en god vän till mig. Jag kan således inte bedöma äktheten, men tydligen någon som jobbar på samma arbetsplats som fru Ölvestad.
Vad som dock inte är ett rykte utan helt sant är att Hardy i praktiken aldrig satt sin fot i spelarnas omklädningsrum sen han kom till klubben. Schysst ledarstil att inte "synas med patrasket". Ger nog bra sammanhållning.
Haha, strålande. Modo behöver egentligen inte förstärka, det är bara en tidsfråga innan det lossnar för deras spelare. Sundström, Skröder, Schremp, Hannula, Axelsson, Danielsson. Och så ska de ha in Linkan på det, herregud vilket lag.
Och här står vi med... Mattias Carlsson och Mackan Nilson. Hurrá!
Mäklaren skrev:Angående Hardy. Titta från 0:12 och några sekunder framåt. Är det ens samma människa som står i båset idag?
För att svara väldigt kort och bestämt. NEJ!
Det är ju dock inte hans fel att han blivit dement. Man tycker ju bara att DIF-ledningen borde se detta och skicka honom till långvården istället för att låta honom måla ankor på sitt favoritblock i Djurgårdens spelarbås med sina vårdare Micke och Tomas jämte sig.
Bara faktumet att han står FRAMFÖR spelarna, i ansiktet, på det klippet och dirigerar är en väsentlig skillnad. Minns ni fotbollstränaren Siggi Jonsson? Slutet mot Elfsborg på Stadion för ett par år sedan, vi ligger under med 0-1, Siggi kastar kostymen, kavlar upp ärmarna på skjortan och kliver ut mot sidlinjen. Dirigerar tamefan i varje situation, hoppar, skriker och vrålar. Behöver jag säga att vi vände och vann med 2-1.
Jockmaniac skrev:Bara faktumet att han står FRAMFÖR spelarna, i ansiktet, på det klippet och dirigerar är en väsentlig skillnad. Minns ni fotbollstränaren Siggi Jonsson? Slutet mot Elfsborg på Stadion för ett par år sedan, vi ligger under med 0-1, Siggi kastar kostymen, kavlar upp ärmarna på skjortan och kliver ut mot sidlinjen. Dirigerar tamefan i varje situation, hoppar, skriker och vrålar. Behöver jag säga att vi vände och vann med 2-1.
Så SKA en tränare agera
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt