HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10
Tycker man såg ett smakprov på typ 50% av hur bra det här laget KAN prestera. Arnesson och Odelius är mumma. Alm gjorde en riktigt dålig match.
Juniorkedjan kommer ha lekstuga framåt våren men Fagervall behöver avlastning för att maxa denna trupp
Juniorkedjan kommer ha lekstuga framåt våren men Fagervall behöver avlastning för att maxa denna trupp
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Visst ser det bättre ut och kanske behöver vi få in den känslan i laget, oavsett om motståndet var kasst eller ej. Bättre formationer idag, mer harmoniska i sina olika roller. Tyvärr också individuella misstag i slutet som är på väg att kosta oss poäng.
Jag är väl ändå försiktigt positiv. Men med förbehåll för att Hästens defensiv var rätt usel. Södertälje satte press på oss så att vi hela tiden kom på utsidan, Hästen var betydligt mer passiva och tillät oss hitta varandra oftare.
Jag är väl ändå försiktigt positiv. Men med förbehåll för att Hästens defensiv var rätt usel. Södertälje satte press på oss så att vi hela tiden kom på utsidan, Hästen var betydligt mer passiva och tillät oss hitta varandra oftare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Såhär ska det se ut när vi möter dom svaga lagen. 31-10 i avslut i skottsektorn. Äntligen.
Expert.
Tog ett Falconbreak och såg klart matchen först nu. Tyckte Liss gjorde flera dragningar och visade lite mer närvaro. Galajda jättebra utifrån hans förutsättning.
Vita hästen(lol) kanske inte ska vara nån värdemätare men ändå bra match. Ser fram emot nästa match mot då vi kanske kan kapitalisera bättre på Kruger, Norman, Brodin, Klasen , Shilling samt de helt underbara och svårspelade "Junisarna" .
Återigen: Det måste bara få
Vita hästen(lol) kanske inte ska vara nån värdemätare men ändå bra match. Ser fram emot nästa match mot då vi kanske kan kapitalisera bättre på Kruger, Norman, Brodin, Klasen , Shilling samt de helt underbara och svårspelade "Junisarna" .
Återigen: Det måste bara få

När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gillar PP1, Fagervall tänker som jag. Rena Tampa-PP
Brodin > Brayden Point
Brodin > Brayden Point
Säg den glädje som varar
Vad höll Alm på med idag?
Har ju varit stabiliteten själv men spelade sjukt slarvigt. Odelius är lite samma. Många indianare istället för att spela det säkra/ enkla passet.
Suck!
Har ju varit stabiliteten själv men spelade sjukt slarvigt. Odelius är lite samma. Många indianare istället för att spela det säkra/ enkla passet.
Suck!
Dagen efter. Vi tar tre poäng. Det är viktigt. Brodin gör mål. Det är viktigt. Klasen är klar. Det är viktigt i längden. Glajdaren fick vinna. Viktigt.
Att hesten är en svag värdemätare får stå tillbaka.
Mot nya lärdomar och stabilare spel!
Att hesten är en svag värdemätare får stå tillbaka.
Mot nya lärdomar och stabilare spel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Även om Hästen var en svag värdemätare så har det ju sett dåligt ut oavsett motstånd i varje omgång innan. Så detta var ett skönt besked att få ändå tycker jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vinst och 3p är alltid att föredra. Hade vi stängt matchen i 3e och kanske gjort 4-1 eller 5-1 så hade jag känt mig mer tillfreds än jag gör nu. Var detta ett steg i rätt riktning? Ja, åtminstone delvis. Delar av matchen såg bättre ut men,, jag är kluven. Hästen är inte bra så jag har skitsvårt att värdera vår insats.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-30 14:08:56Även om Hästen var en svag värdemätare så har det ju sett dåligt ut oavsett motstånd i varje omgång innan. Så detta var ett skönt besked att få ändå tycker jag.
Men, 3p är 3p och med vinst kan vi få jobba vidare i lugn utan att stressa. Bygg, utvecklas och allt sånt!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.