HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Tycker man såg ett smakprov på typ 50% av hur bra det här laget KAN prestera. Arnesson och Odelius är mumma. Alm gjorde en riktigt dålig match.
Juniorkedjan kommer ha lekstuga framåt våren men Fagervall behöver avlastning för att maxa denna trupp
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Visst ser det bättre ut och kanske behöver vi få in den känslan i laget, oavsett om motståndet var kasst eller ej. Bättre formationer idag, mer harmoniska i sina olika roller. Tyvärr också individuella misstag i slutet som är på väg att kosta oss poäng.

Jag är väl ändå försiktigt positiv. Men med förbehåll för att Hästens defensiv var rätt usel. Södertälje satte press på oss så att vi hela tiden kom på utsidan, Hästen var betydligt mer passiva och tillät oss hitta varandra oftare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Såhär ska det se ut när vi möter dom svaga lagen. 31-10 i avslut i skottsektorn. Äntligen.
Expert.
GoseeDIF

Inlägg av GoseeDIF »

Tog ett Falconbreak och såg klart matchen först nu. Tyckte Liss gjorde flera dragningar och visade lite mer närvaro. Galajda jättebra utifrån hans förutsättning.
Vita hästen(lol) kanske inte ska vara nån värdemätare men ändå bra match. Ser fram emot nästa match mot då vi kanske kan kapitalisera bättre på Kruger, Norman, Brodin, Klasen , Shilling samt de helt underbara och svårspelade "Junisarna" .
Återigen: Det måste bara få :D
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Gillar PP1, Fagervall tänker som jag. Rena Tampa-PP

Brodin > Brayden Point
Säg den glädje som varar
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vad höll Alm på med idag?
Har ju varit stabiliteten själv men spelade sjukt slarvigt. Odelius är lite samma. Många indianare istället för att spela det säkra/ enkla passet.
Suck!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Dagen efter. Vi tar tre poäng. Det är viktigt. Brodin gör mål. Det är viktigt. Klasen är klar. Det är viktigt i längden. Glajdaren fick vinna. Viktigt.

Att hesten är en svag värdemätare får stå tillbaka.

Mot nya lärdomar och stabilare spel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev: 2022-10-30 13:30:24 Dagen efter. Vi tar tre poäng. Det är viktigt. Brodin gör mål. Det är viktigt. Klasen är klar. Det är viktigt i längden. Glajdaren fick vinna. Viktigt.

Även om Hästen var en svag värdemätare så har det ju sett dåligt ut oavsett motstånd i varje omgång innan. Så detta var ett skönt besked att få ändå tycker jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev: 2022-10-30 14:08:56
Magnutz skrev: 2022-10-30 13:30:24 Dagen efter. Vi tar tre poäng. Det är viktigt. Brodin gör mål. Det är viktigt. Klasen är klar. Det är viktigt i längden. Glajdaren fick vinna. Viktigt.

Även om Hästen var en svag värdemätare så har det ju sett dåligt ut oavsett motstånd i varje omgång innan. Så detta var ett skönt besked att få ändå tycker jag.
Vinst och 3p är alltid att föredra. Hade vi stängt matchen i 3e och kanske gjort 4-1 eller 5-1 så hade jag känt mig mer tillfreds än jag gör nu. Var detta ett steg i rätt riktning? Ja, åtminstone delvis. Delar av matchen såg bättre ut men,, jag är kluven. Hästen är inte bra så jag har skitsvårt att värdera vår insats.

Men, 3p är 3p och med vinst kan vi få jobba vidare i lugn utan att stressa. Bygg, utvecklas och allt sånt! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar