Jag är besviken över tellan den här säsongen. Jag hade förväntat mig att med den erfarenheten han har så ska han vara snäppet bättre än andra målvakter vi haft de senaste åren. Det är han inte enligt mig. Ibland göra han grymma räddningar för att minuterna senare släppa in skott som en målvakt ska ta 100 gånger av 100.
tomten skrev:Jag är besviken över tellan den här säsongen. Jag hade förväntat mig att med den erfarenheten han har så ska han vara snäppet bättre än andra målvakter vi haft de senaste åren. Det är han inte enligt mig. Ibland göra han grymma räddningar för att minuterna senare släppa in skott som en målvakt ska ta 100 gånger av 100.
Det tar i att säga så om fittan Forsberg - men träffen han fick på är inte skitenkelt för en målvakt att ta precis. Om det var det du menade.
Senast redigerad av ciirree den 2014-12-30 20:40:52, redigerad totalt 1 gånger.
tomten skrev:Jag är besviken över tellan den här säsongen. Jag hade förväntat mig att med den erfarenheten han har så ska han vara snäppet bättre än andra målvakter vi haft de senaste åren. Det är han inte enligt mig. Ibland göra han grymma räddningar för att minuterna senare släppa in skott som en målvakt ska ta 100 gånger av 100.
Han ÄR mycket bättre än målvakterna vi haft senaste åren. Man känner ett helt annat lugn och det tycker jag man kan se att även spelarna gör också.
Hoppas Säcken skäller ut dom efter noter och att vi kommer in som ett helt nytt lag. Kör över Luleå totalt i 3e, samtidigt som Hank, Ahlen eller Fällström sänker Forsberg med en stenhård tackling.
Sen går vi till nyår med 6 poäng före tomteblossbönderna!
Det jobbiga med Tellan och äldre målvakter som går mer på känsla och reflexer är att det känns som varenda puck har möjlighet att gå in. Känner inte samma trygghet som med dom mer moderna målvakterna som skär av vinklar och spelar på procenten hela tiden. Ett skott därifrån med fri sikt liksom? I det mer bekväma plockhandskrysset dessutom?
Det tar i att säga så om fittan Forsberg - men träffen han fick på är inte skitenkelt för en målvakt att ta precis. Om det var det du menade.
SirDIFalot skrev:Det jobbiga med Tellan och äldre målvakter som går mer på känsla och reflexer är att det känns som varenda puck har möjlighet att gå in. Känner inte samma trygghet som med dom mer moderna målvakterna som skär av vinklar och spelar på procenten hela tiden. Ett skott därifrån med fri sikt liksom? I det mer bekväma plockhandskrysset dessutom?
Det kanske är så att spelstilen gör att man inte känner sig lika trygg nu som tidigare när man tittar på hur målvakten spelar. Jag håller med om att skott med fri sikt långt i från mål inte ska gå in.
Fattar INTE hur "domaren" kunde ta en DIF-2a (som ledde till poeten/karriärändarens mål) när det var rena brottningsmatchen och annat som hände... knepigt. Och bedrövligt.