SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Henke_F »

JohanPez skrev:Jag säger inte om våra utvisningar men önskvärt vore ju om bedömningsnivån applicerades på båda lag. S'att säga.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jo precis.
tomten
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Jag är besviken över tellan den här säsongen. Jag hade förväntat mig att med den erfarenheten han har så ska han vara snäppet bättre än andra målvakter vi haft de senaste åren. Det är han inte enligt mig. Ibland göra han grymma räddningar för att minuterna senare släppa in skott som en målvakt ska ta 100 gånger av 100.
JLindgren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JLindgren »

Skärpning för fan inför 3e. Tur att Modo å Brynäs går trögt idag
ciirree

SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av ciirree »

tomten skrev:Jag är besviken över tellan den här säsongen. Jag hade förväntat mig att med den erfarenheten han har så ska han vara snäppet bättre än andra målvakter vi haft de senaste åren. Det är han inte enligt mig. Ibland göra han grymma räddningar för att minuterna senare släppa in skott som en målvakt ska ta 100 gånger av 100.
Det tar i att säga så om fittan Forsberg - men träffen han fick på är inte skitenkelt för en målvakt att ta precis. Om det var det du menade.
Senast redigerad av ciirree den 2014-12-30 20:40:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

tomten skrev:Jag är besviken över tellan den här säsongen. Jag hade förväntat mig att med den erfarenheten han har så ska han vara snäppet bättre än andra målvakter vi haft de senaste åren. Det är han inte enligt mig. Ibland göra han grymma räddningar för att minuterna senare släppa in skott som en målvakt ska ta 100 gånger av 100.
Han ÄR mycket bättre än målvakterna vi haft senaste åren. Man känner ett helt annat lugn och det tycker jag man kan se att även spelarna gör också.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Dessutom har han sinnessjuk straffstatistik hittills.
hatred

Inlägg av hatred »

Kom in lite sent i matchen men märker att #7 saknas är han möjligtvis "bättre tränad än någonsin"

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Hoppas Säcken skäller ut dom efter noter och att vi kommer in som ett helt nytt lag. Kör över Luleå totalt i 3e, samtidigt som Hank, Ahlen eller Fällström sänker Forsberg med en stenhård tackling.

Sen går vi till nyår med 6 poäng före tomteblossbönderna!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det jobbiga med Tellan och äldre målvakter som går mer på känsla och reflexer är att det känns som varenda puck har möjlighet att gå in. Känner inte samma trygghet som med dom mer moderna målvakterna som skär av vinklar och spelar på procenten hela tiden. Ett skott därifrån med fri sikt liksom? I det mer bekväma plockhandskrysset dessutom?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

hatred skrev:Kom in lite sent i matchen men märker att #7 saknas är han möjligtvis "bättre tränad än någonsin"

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
13:e forward.
Expert.
tomten

Inlägg av tomten »

ciirree skrev:
Det tar i att säga så om fittan Forsberg - men träffen han fick på är inte skitenkelt för en målvakt att ta precis. Om det var det du menade.
Nä, tänkte mer allmänt under säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Luleå klart bättre. Positivt med bara ett måls underläge. Hoppas på en stöld. Sätter pengar på 4-1.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

Jag hoppas på en armbåge eller klubba i huvudet på Forsberg.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
tomten

Inlägg av tomten »

SirDIFalot skrev:Det jobbiga med Tellan och äldre målvakter som går mer på känsla och reflexer är att det känns som varenda puck har möjlighet att gå in. Känner inte samma trygghet som med dom mer moderna målvakterna som skär av vinklar och spelar på procenten hela tiden. Ett skott därifrån med fri sikt liksom? I det mer bekväma plockhandskrysset dessutom?
Det kanske är så att spelstilen gör att man inte känner sig lika trygg nu som tidigare när man tittar på hur målvakten spelar. Jag håller med om att skott med fri sikt långt i från mål inte ska gå in.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fattar INTE hur "domaren" kunde ta en DIF-2a (som ledde till poeten/karriärändarens mål) när det var rena brottningsmatchen och annat som hände... knepigt. Och bedrövligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar