Div1Norra skrev:Jag fick en idé. Varför inte starta en publikgrupp med uppdrag att locka fler till våra matcher? I gruppen ska finnas minst en representant från alla supportgrupper: JK, Fabriken (kom tillbaks snälla!), Aktiv Sittplats, Sittplats (långsidan), Säsongskortsinnehavare, Familjer, Ungdomar etc (jag har säkert missat någon), samt representanter från DIF Hockey.
Publikgruppen måste ha ett tight samarbete med DIF-hockeys evenemangs- och biljettansvariga. Man måste också få mandat att ta initiativ till aktiviteter i samband med våra matcher. Styrelsen och DIF-hockey måste också släppa sargen och arbeta för att få tillbaks ALLA supportergrupper.
I arbetet kan t.ex. ingå:
- Skapa evenemang kring våra matcher som lockar mer publik (tifon, hoppborg, spelarträffar, efterfest, domarträffar, tävlingar, you name it)
- Ta fram förslag till specialerbjudanden och biljettpaket
- Göra reklam för DIF hockeys matcher
- Utse ett antal stormatcher med fokus fullsatt
- Jobba för att alla förnyar sina säsongskort och dra in nya säsongare
- Hitta nya sätt att engagera sponsorer och publik tillsammans (typ som Örebromatchen i vintras)
- Verka för att ALLA supportergrupper känner sig välkomna på DIF-hockeys matcher
- Bygga upp nästa generation supportrar
Mål: Att behålla publiksnittet från årets säsong
Det finns säkert mer en sådan grupp kan bidra med. En rimlig belöning för de som sitter i gruppen borde vara ett säsongskort var.
Nu jävlar ska vi tillbaks!!!
Det första förslaget som du hade med en publik grupp låter mycket bra. Borde ju finnas någon från varje grupp här inne. Finns det något intresse för er att representera någon av dessa grupperingar. Skulle man lyckas att skapa en sådan, så skulle ju dessa kunna träffas och diskutera vad man anser skulle krävas för att få en maximal upplevelse för alla.
Tror och hoppas att det skulle finnas ett stort intresse för klubben att samarbeta med dessa och vara öppen för att bemöta dessas förslag.
Tyvärr kan jag inte personligen ingå i en sådan grupp eftersom jag inte har möjligheter att befinna mig på de flesta matcher.
Tror nämligen att ska man ingå i en sådan här grupp, så bör man nog vara en av de som kan uttala sig om vad som varit bra och vad som varit dåligt, det kan man tyvärr inte göra om man bara har haft möjligheter att befinna sig på ett fåtal matcher.
Event grupp finns ju redan BRB så varför inte ta kontakt med dessa och lämna en massa sköna förslag på vad som skulle vara trevliga och roliga event.(vore ju onödigt att dra igång något nytt när det redan finns folk som är engagerade i dessa frågor).
För övrigt tycker jag att ditt inlägg var mycket bra, man skulle behöva fler som spånar på förbättring.
Även om man inte skulle kunna bidra fult ut i sina förslag så kanske det finns någon som känner att just det förslaget skulle passa vederbörande perfekt.
Att lämna förslag kostar ju inget, så vi alla får försöka att gnugga våra geni knölar.
Lycka till alla Djurgårds vänner detta ska vi lyckas att vända