Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Axel_K »

Nyberabb skrev:
Axel_K skrev:
Sotarn skrev:Fan om våra spelare hade gjort sitt jobb i veckan så skulle vi ikväll ha spelat mot lexand i ett kokande och slutsålt hovet i stället sitter vi här och pratar träningsmatcher mot ajk, öl och chips. HORA! det räcker så,,,,,,,
Hade hellret varit på ett kokande Globen just nu, med chips och öl i handen. Och kolla på en träningsmatch mot ajk. Alltså än att möta lexand. Men jag hade ju givetvis hellre varit i KS än att göra det vi gör just nu.
driver du..måste du göra

det längsta jag kan tänka mig att göra är väll EVENTUELLT dela arena med svinen, allt annat, glöm, kassera, BORT, bästa vore om hel aik konka och med deras ekonomi, då blir det derbyn i ha om 2 år
Vi säger såhär:
Leksand en grundseriematch (fullsatt Hovet)
eller
ajk en träningsmatch (fullsatt Globen). Vilket väljer du helst?
Jag gillar inte att möta läxand, jag hoppas att de konkar så vi slipper dem. Jag möter hellre gnihet, då vet vi iallafall att kommunen inte dopat motståndarna...
Med träningsmatch menar jag ju givetvis typ European Trophy, en försäsongsmatch. Det är en träningsmatch.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

träningsmatch....mot aik.....i globen(?) bortaplan mot värsta laget i sverige, mina ögon blöder
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Nyberabb skrev:träningsmatch....mot aik.....i globen(?) bortaplan mot värsta laget i sverige, mina ögon blöder
Exakt!
Nej träningsmatch mot solna är ett big no no, det är inget som kommer hjälpa någon
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag möter hellre ajk i European Trophy än Leksand i Allsvenskan, just saying.
Äckligt lag i European Trophy (oseriös serie)
Äckligt lag i Hockeyallsvenskan (äcklig serie)

EDIT: Det har ingenting med att tjäna pengar med gnaget att göra, utan mitt intresse i vilka jag helst möter och vilket match som är mest attraktiv i mina ögon. Just därför vill jag hellre möta gnaget i en träningsmatch (ET). Sen att ni läser på ett sådant sätt som om att jag är för en träningsmatch är en helt annan sak, men jag sa bara att jag hellre möter ajk än leksand. Vilket borde vara ganska självklart tycker man...
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Vi hatar aik. Vi ska fan inte ha något jävla gulligull jippo mot dom på Globen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Oaklund skrev:Vi hatar aik. Vi ska fan inte ha något jävla gulligull jippo mot dom på Globen.
Absolut inte, men jag går hellre på ett derby (även om det skulle vara European Trophy, en liga/serie där vi inte bestämmer om vi möter dem eller inte. ET är träningsmatcher enligt i princip alla.) än att möter ett lag som blivit dopat av kommunen. Men inga jippon.

EDIT: Diskussionen kom igång på twitter och här efter att jag skrivit det där för en stund sedan, men jag skrev aldrig något om jippo (andra har skrivit om det, men det var inget snack om det före jag skrev att jag hellre går på ett derby än att möta ett par bönder). Men man ser väl vad man vill se.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Vad krävs för att vi ska få till en sådan här engagerad klubbdirektör?

Är faktiskt lite avis på vad de är på väg att skapa i sin förening när det gäller sammanhållningen i alla leden. Sen kan man tycka vad man vill när det gäller klubben i sig, det är ssk jag pratar om.
laxen

Inlägg av laxen »

emilin skrev:Vad krävs för att vi ska få till en sådan här engagerad klubbdirektör?

Är faktiskt lite avis på vad de är på väg att skapa i sin förening när det gäller sammanhållningen i alla leden. Sen kan man tycka vad man vill när det gäller klubben i sig, det är ssk jag pratar om.
Vad som krävs? Ja att folk slutar sitta och gnälla framför datorskärmen och engagerar sig lite och tar sig till årsmötet och föreslår förändringar. Om man nu vill ha det. Det är en förening som inte driver sig självt.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

laxen skrev:
emilin skrev:Vad krävs för att vi ska få till en sådan här engagerad klubbdirektör?

Vad som krävs? Ja att folk slutar sitta och gnälla framför datorskärmen och engagerar sig lite och tar sig till årsmötet och föreslår förändringar. Om man nu vill ha det. Det är en förening som inte driver sig självt.
Perfekt!! Helt sant det var just min mening med detta lilla inlägg att få igång lite förslag som skulle kunna få till både ekonomiska o trivsel förslag.
Mitt inlägg var inte menat som ett gnäll inlägg, utan att väcka frågan.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

JohanPez skrev:
-daniel- skrev:Tycker öl-idén är riktigt jävla lysande. Frågan är dock om det liksom finns ett tillräckligt stort underlag för försäljning om man ser till "tillverkningskostnader" osv.
Råvarorna för att tillverka öl är billiga, däremot är det rätt tidskrävande. Öl från mikrobryggerier brukar kosta mer än det vanliga skvalpet av naturliga skäl men jag tror verkligen inte att det skulle vara några problem. Tror de flesta skulle betala rätt rejäla summor för ett par pavor.
Mmm, de brygger mest för att det är kul och gör det på fritiden. Det kanske är bättre att ta fram en riktigt fin IPA och sälja dyrt istället? Kanske ta fram 1000 flaskor, sälja för 500 spänn styck. Ölen skall drickas när vi går upp igen! Gäller dock att vi går upp inom några år då innan ölen blir gammal.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Kungen skrev:
JohanPez skrev:
-daniel- skrev:Tycker öl-idén är riktigt jävla lysande. Frågan är dock om det liksom finns ett tillräckligt stort underlag för försäljning om man ser till "tillverkningskostnader" osv.
Råvarorna för att tillverka öl är billiga, däremot är det rätt tidskrävande. Öl från mikrobryggerier brukar kosta mer än det vanliga skvalpet av naturliga skäl men jag tror verkligen inte att det skulle vara några problem. Tror de flesta skulle betala rätt rejäla summor för ett par pavor.
Mmm, de brygger mest för att det är kul och gör det på fritiden. Det kanske är bättre att ta fram en riktigt fin IPA och sälja dyrt istället? Kanske ta fram 1000 flaskor, sälja för 500 spänn styck. Ölen skall drickas när vi går upp igen! Gäller dock att vi går upp inom några år då innan ölen blir gammal.
Det tycker jag vore tragiskt om man skulle göra. En vanlig öl för gemene man
vore helt underbart, som inte bara såldes under en säsong, utan den ölen är kvar för att stanna.
Det skulle kunna generera pengar hela tiden, istället för att skapa en försäljning, som ser till att ge pengar snabbt vid ett tillfälle.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

emilin skrev: Det tycker jag vore tragiskt om man skulle göra. En vanlig öl för gemene man
vore helt underbart, som inte bara såldes under en säsong, utan den ölen är kvar för att stanna.
Det skulle kunna generera pengar hela tiden, istället för att skapa en försäljning, som ser till att ge pengar snabbt vid ett tillfälle.
Här kommer ju problemet att ett mikrobryggeri inte har möjligheten till detta. Jag har kontaktat Falcon för att se om de är intresserade.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Kungen skrev:
emilin skrev: Det tycker jag vore tragiskt om man skulle göra. En vanlig öl för gemene man
Här kommer ju problemet att ett mikrobryggeri inte har möjligheten till detta. Jag har kontaktat Falcon för att se om de är intresserade.
Det vore ju kanon om falcon skulle vara intresserade av en sådan grej. Man kan ju faktiskt köra båda varianterna det ena utesluter ju inte det andra.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

emilin skrev:
Kungen skrev:
Det vore ju kanon om falcon skulle vara intresserade av en sådan grej. Man kan ju faktiskt köra båda varianterna det ena utesluter ju inte det andra.
Sponsrar inte Falcon Frölunda mm? Kan ju vara känsligt då, däremot mindre bryggerier i Stockholm typ Nils Oscar: http://www.nilsoscar.se/ kan vara nåt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Div1Norra skrev:Jag fick en idé. Varför inte starta en publikgrupp med uppdrag att locka fler till våra matcher? I gruppen ska finnas minst en representant från alla supportgrupper: JK, Fabriken (kom tillbaks snälla!), Aktiv Sittplats, Sittplats (långsidan), Säsongskortsinnehavare, Familjer, Ungdomar etc (jag har säkert missat någon), samt representanter från DIF Hockey.

Publikgruppen måste ha ett tight samarbete med DIF-hockeys evenemangs- och biljettansvariga. Man måste också få mandat att ta initiativ till aktiviteter i samband med våra matcher. Styrelsen och DIF-hockey måste också släppa sargen och arbeta för att få tillbaks ALLA supportergrupper.

I arbetet kan t.ex. ingå:
- Skapa evenemang kring våra matcher som lockar mer publik (tifon, hoppborg, spelarträffar, efterfest, domarträffar, tävlingar, you name it)
- Ta fram förslag till specialerbjudanden och biljettpaket
- Göra reklam för DIF hockeys matcher
- Utse ett antal stormatcher med fokus fullsatt
- Jobba för att alla förnyar sina säsongskort och dra in nya säsongare
- Hitta nya sätt att engagera sponsorer och publik tillsammans (typ som Örebromatchen i vintras)
- Verka för att ALLA supportergrupper känner sig välkomna på DIF-hockeys matcher
- Bygga upp nästa generation supportrar

Mål: Att behålla publiksnittet från årets säsong

Det finns säkert mer en sådan grupp kan bidra med. En rimlig belöning för de som sitter i gruppen borde vara ett säsongskort var.

Nu jävlar ska vi tillbaks!!!
Det första förslaget som du hade med en publik grupp låter mycket bra. Borde ju finnas någon från varje grupp här inne. Finns det något intresse för er att representera någon av dessa grupperingar. Skulle man lyckas att skapa en sådan, så skulle ju dessa kunna träffas och diskutera vad man anser skulle krävas för att få en maximal upplevelse för alla.

Tror och hoppas att det skulle finnas ett stort intresse för klubben att samarbeta med dessa och vara öppen för att bemöta dessas förslag.

Tyvärr kan jag inte personligen ingå i en sådan grupp eftersom jag inte har möjligheter att befinna mig på de flesta matcher.
Tror nämligen att ska man ingå i en sådan här grupp, så bör man nog vara en av de som kan uttala sig om vad som varit bra och vad som varit dåligt, det kan man tyvärr inte göra om man bara har haft möjligheter att befinna sig på ett fåtal matcher.

Event grupp finns ju redan BRB så varför inte ta kontakt med dessa och lämna en massa sköna förslag på vad som skulle vara trevliga och roliga event.(vore ju onödigt att dra igång något nytt när det redan finns folk som är engagerade i dessa frågor).

För övrigt tycker jag att ditt inlägg var mycket bra, man skulle behöva fler som spånar på förbättring.
Även om man inte skulle kunna bidra fult ut i sina förslag så kanske det finns någon som känner att just det förslaget skulle passa vederbörande perfekt.
Att lämna förslag kostar ju inget, så vi alla får försöka att gnugga våra geni knölar.

Lycka till alla Djurgårds vänner detta ska vi lyckas att vända :D
Skriv svar