Välkommen Gabriel Landeskog

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Gabriel Landeskog

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag säger i fallande ordning: Ljungh, Sörensen, Tim. (Sen Ölvestad men det vågar jag inte skriva och är kanske inte rätt väg att gå heller.)

EDIT: Gemensamt för alla fyra är att de inte uträttat ett skit förutom ett snyggt mål av Tim, på åtta jävla matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Jag säger i fallande ordning: Ljungh, Sörensen, Tim. (Sen Ölvestad men det vågar jag inte skriva och är kanske inte rätt väg att gå heller.)

EDIT: Gemensamt för alla fyra är att de inte uträttat ett skit förutom ett snyggt mål av Tim, på åtta jävla matcher.
Luktar Almtorp om Ljungh tyvärr. Två stabila säsong mer "Almtorppoängskörd" och ser sedan helt trött ut i Djurgården.

Tycker Hank skulle ligga mycket närmare en petning än Ölvestad.
Expert.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

DIF_Soldier skrev:
Staten skrev:Bild
Bild

Gissa vem? :lol:
Jag gissar profeten Muhammed!
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

minalman skrev:
Staten skrev:Bild
Tron är det sista som överger en Djurgårdare!
Eftersom Leksand kör "återtåget", skulle inte vi köra "återuppståndelsen"?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag säger i fallande ordning: Ljungh, Sörensen, Tim. (Sen Ölvestad men det vågar jag inte skriva och är kanske inte rätt väg att gå heller.)

Luktar Almtorp om Ljungh tyvärr. Två stabila säsong mer "Almtorppoängskörd" och ser sedan helt trött ut i Djurgården.

Tycker Hank skulle ligga mycket närmare en petning än Ölvestad.
Haha, sant om Almtorpvibbarna. Ja, jo, det tar emot att säga Ölvestad. Han kanske inte ens varit så dålig, jag har väl för höga krav på honom bara. Men det ska man väl å andra sidan ha, han tycker nog själv att han underpresterat. Om han åker runt och tycker att han spelar bra så blir jag förvånad.

Aja, fan vad jag babblar, nu lägger jag ner för idag. Bra snack allihop, vi höll definitivt högre klass än laget. Hej!
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Gabriel är tydligen med i Hockeykväll idag kl. 22.15, SVT2.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Rudi skrev:Gabriel är tydligen med i Hockeykväll idag kl. 22.15, SVT2.

Då räknar jag verkligen med spel på fredag, kan inte bli sämre.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Sjöwall skrev:
Rudi skrev:Gabriel är tydligen med i Hockeykväll idag kl. 22.15, SVT2.

Då räknar jag verkligen med spel på fredag, kan inte bli sämre än vad det är i nuläget.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Dubbel
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ljungh har verkligen inte imponerat - tvärtom. Han är en klar besvikelse. Sörensen har däremot imponerat stort på mig. Grym skridskoåkning och puckbehandling. Honom ska vi ge tid, för han har stor potential.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Ljungh har verkligen inte imponerat - tvärtom. Han är en klar besvikelse. Sörensen har däremot imponerat stort på mig. Grym skridskoåkning och puckbehandling. Honom ska vi ge tid, för han har stor potential.
Håller med dig. Ljungh har sett fruktansvärt trött ut. Men vill ändå inte såga någon enskild spelare allt för mycket. Det känns som något större är fel än så. Och det går ut över alla spelare.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.youtube.com/watch?v=YpJ6YECM ... re=related
Det här är ett klipp som jag ändå tycker definierar en spelare som Landeskog. Precis som expertkommentatorn säger.

Det är underläge 3-4 med 8-9 sek kvar och de har pucken i egen zon. Han VILL ha pucken. Han tar på sig ansvaret.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=YpJ6YECM ... re=related
Det här är ett klipp som jag ändå tycker definierar en spelare som Landeskog. Precis som expertkommentatorn säger.

Det är underläge 3-4 med 8-9 sek kvar och de har pucken i egen zon. Han VILL ha pucken. Han tar på sig ansvaret.
Sånt där håller vi inte på med i dagens DIF, där väljer vi att ta burskydd vid underläge 3-4 med 8-9 sek kvar.

(F.ö så tycker jag att Adam Henrique är bättre men det är en helt annan diskussion.)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:

Sånt där håller vi inte på med i dagens DIF, där väljer vi att ta burskydd vid underläge 3-4 med 8-9 sek kvar.

(F.ö så tycker jag att Adam Henrique är bättre men det är en helt annan diskussion.)
Jag tycker Crosby är bättre än Landeskog också. :)
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:

Jag tycker Crosby är bättre än Landeskog också. :)
Jag tycker Landeskog är bättre än Crosby.... A.H var också rookie förra säsongen så den jämförelsen var lite mer relevant.....
Skriv svar