Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Jepe skrev:
BaronVonDif skrev:
android skrev:Är det inte så att det var en intervju inför någon av våra matcher där det kom fram att vi inte alls hade protesterat mot beslutet? Såg den inte själv.

Sen är det väl självklart att det kommer upp mer "fakta" ju lägre tiden lider. Finansiering, beslut från spelarna etc lär knappast ha varit solklara när beslutet togs.
Är det så att DIF var emot Nhl-förstärkning tar jag tillbaka det jag sa, imponerande att Tingsryd kan påverka hockeyligans beslut själva.
Ja DIF var väl för NHL spelare, men när det blev nej så köpte man det. Sen när andra klubbar började skrika så var väl DIF bara med och argumenterade varför de var för? Sen har ju DIF aldrig gått ut och sagt att man SKA ta hem spelare utan att man hoppas kunna göra det om det är möjligt.
Det är just det där med att argumentera för med en förhoppning som känns skrämmande när det garanterat kommer värvas till andra klubbar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Rix

Re: Lockout 2012

Inlägg av Rix »

DIF har alltid varit för NHL spelarna, sedan när beslut om att de inte skulle få komma accepterade vi det.
Dock när de ändrade detta var vi bland de första att ställa oss positivt till det.

In med Murray och Bengan, dom har pengar så de kan försäkra sig själva, om nu uppgifterna på AB stämmer. Kronwall blir för dyr tyvärr.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Att dom värnar om kontakten tror jag då flertalet spelare brukar försäsongsträna med DIF sedan om vi har råd att plocka hem dom är en annan femma
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Synd att hockeyligan/allsvenskan inte satte press på Viasat/viaplay innan dom så ja till lockout spelare. Dessa media kanaler är dom största vinnarna på en lockout och betalar bara en piss-summa till AS-lagen. Nu kommer intresset och tittarsiffrorna öka markant. Man kunde sagt att vi går med på Nhl förstärkningar om ni betalar ut mer pengar till AS-klubbarna.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
mb81

Inlägg av mb81 »

Känns som man kanske ska ta abs uppgifter med en nypa salt men låter helt rimligt att vi ska kunna förstärka med Dogge och Bengan. Två förstärkningar som kanske skulle kosta runt 200k i månaden. Det borde vi väl kunna skrapa ihop av externa finansiärer. Publiksiffran under den här tiden borde väl kunna öka med 500 pers iaf! Tror inte spelartruppen skulle påverkas allt för mycket av två spelare in heller!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Patric Hörnqvist, Månadskostnad att helförsäkra: 71 283/mån

Douglas Murray, Månadskostnad att helförsäkra: 54 833/mån

Totalt: 126 116/mån

Visst kan de båda pröjsa det själva bara för att få istid och för att deras hjärta klappar för Djurgården! Men den här summan borde väl Djurgården Hockey ha råd med, eller har jag fel? Blir det dags för ännu en insamling från oss fans? Någon som vet något mer?
Bild
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Douglas Murray är nog mer eller mindre klar, om det nu verkligen blir en lockout. Jag tror att Kronwall blir för dyr och lär återförenas med Staffan i KHL-laget. Bengan är nog ingen omöjlighet att knyta till oss heller. Skulle inte sitta fel att mönstra följande (realistiska) lag från november och framåt:

Bremberg-Johner-Hörnqvist
Linkan gillar att spela med två rightare och gjorde det med framgång senast det begav sig, då med Danielsson och Bengan.

Ölvestad-Ottosson-Holmqvist
En tung kedja att möta. Mycket rutin och bra på att få längd i anfallen.

T. Eriksson-Ljungh-Sörensen
En ritkig snidarkedja, som kan sätta griller i huvudet på samtliga motståndarlag.

H. Eriksson-Eklund-Wennberg
Fart, kraft, teknik och energi i en härlig blandning.

Murray-Gustafsson
Dogge håller rent (bokstavligt talat) i egen zon. Gustafsson får möjlighet att spela sitt spel, utan att det hela tiden får förödande konsekvenser.

Pettersson-Lidström
Stabilt backpar, som även kan göra det bra i PP.

Granath-Holm
Holm platsar egentligen inte i Allsvenskan för tillfället, men i brist på konkurrens får han, som minst dålig av honom och Lennhammer, den sista backplatsen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Rocky3000 skrev:Patric Hörnqvist, Månadskostnad att helförsäkra: 71 283/mån

Douglas Murray, Månadskostnad att helförsäkra: 54 833/mån

Totalt: 126 116/mån

Visst kan de båda pröjsa det själva bara för att få istid och för att deras hjärta klappar för Djurgården! Men den här summan borde väl Djurgården Hockey ha råd med, eller har jag fel? Blir det dags för ännu en insamling från oss fans? Någon som vet något mer?
Kostar de inte mer? Detta måste gå att lösa... Gärna snarast.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

In med Bengan och Dogge nu!
mb81

Inlägg av mb81 »

Mäklaren skrev:Douglas Murray är nog mer eller mindre klar, om det nu verkligen blir en lockout. Jag tror att Kronwall blir för dyr och lär återförenas med Staffan i KHL-laget. Bengan är nog ingen omöjlighet att knyta till oss heller. Skulle inte sitta fel att mönstra följande (realistiska) lag från november och framåt:

Bremberg-Johner-Hörnqvist
Linkan gillar att spela med två rightare och gjorde det med framgång senast det begav sig, då med Danielsson och Bengan.

Ölvestad-Ottosson-Holmqvist
En tung kedja att möta. Mycket rutin och bra på att få längd i anfallen.

T. Eriksson-Ljungh-Sörensen
En ritkig snidarkedja, som kan sätta griller i huvudet på samtliga motståndarlag.

H. Eriksson-Eklund-Wennberg
Fart, kraft, teknik och energi i en härlig blandning.

Murray-Gustafsson
Dogge håller rent (bokstavligt talat) i egen zon. Gustafsson får möjlighet att spela sitt spel, utan att det hela tiden får förödande konsekvenser.

Pettersson-Lidström
Stabilt backpar, som även kan göra det bra i PP.

Granath-Holm
Holm platsar egentligen inte i Allsvenskan för tillfället, men i brist på konkurrens får han, som minst dålig av honom och Lennhammer, den sista backplatsen.
En kedja med Linkan-Johner-Bengan skulle nog sätta alla poängrekord i allsvenskan!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Samtliga som kan vara aktuella för DIF:

Patric Hörnqvist, Nashville Predators
Månadskostnad att helförsäkra: 71 283/mån

Gabriel Landeskog, Colorado Avalanche
Månadskostnad att helförsäkra: 40 576/mån

Douglas Murray, San Jose Sharks
Månadskostnad att helförsäkra: 54 833/mån

Niklas Kronwall, Detroit Red Wings
Månadskostnad att helförsäkra: 729 283/mån

Erik Karlsson, Ottawa Senators
Månadskostnad att helförsäkra: 977 966/mån

Av dessa går ju Erik Karlsson och (tyvärr :( ) Niklas Krowall fett bort. De andra tre lär ju inte vara omöjliga att plocka in!
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:Samtliga som kan vara aktuella för DIF:

Patric Hörnqvist, Nashville Predators
Månadskostnad att helförsäkra: 71 283/mån

Gabriel Landeskog, Colorado Avalanche
Månadskostnad att helförsäkra: 40 576/mån

Douglas Murray, San Jose Sharks
Månadskostnad att helförsäkra: 54 833/mån

Niklas Kronwall, Detroit Red Wings
Månadskostnad att helförsäkra: 729 283/mån

Erik Karlsson, Ottawa Senators
Månadskostnad att helförsäkra: 977 966/mån

Av dessa går ju Erik Karlsson och (tyvärr :( ) Niklas Krowall fett bort. De andra tre lär ju inte vara omöjliga att plocka in!
Bengan och Dogge är de mest troliga! Landeskog verkar enligt rykte tidigare i tråden stanna på andra sidan!
Staten

Inlägg av Staten »

Bara rena närvaron av Murray på isen borde ju få de flesta motståndare att darra en hel på benen. Allsvenska småttingar som helt plötsligt ställs emot en världsback, på 110 kg.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Har tänkt på Johnny Oduya idag. Har för mig att jag har läst att han gärna vill spela för DIF. Kan inte tänka mig att hans försäkring är dyr heller.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av David1891 »

warrant skrev:Har tänkt på Johnny Oduya idag. Har för mig att jag har läst att han gärna vill spela för DIF. Kan inte tänka mig att hans försäkring är dyr heller.
Han sitter väl på ett enormt kontrakt som är ganska långt dessutom med Blackhawks om jag inte missminner mig?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Skriv svar