Intro

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Intro

Inlägg av Edin »

Det här är ju ett icke-ämne.

Titta på den här videon och acceptera bara det faktum att det inte finns ett bättre intro:

Synd att Granqvist inte kan hålla käften tidigare bara.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Edin skrev:Det här är ju ett icke-ämne.

Titta på den här videon och acceptera bara det faktum att det inte finns ett bättre intro:

Perfektion!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev: Jo, det förstås. Jag är dock fortfarande väldigt förvånad över hur många som klagar på techno/trance, då t.o.m. jag kan uppskatta det i vissa sammanhang. Det är ju dessutom väldigt populärt bland de breda folklagren och sådant brukar sällan tvingas utstå så mycket kritik. Är verkligen detta forums medlemmar representativt för DIF-publiken i stort?
Detta forums medlemmar tror jag inte är särskilt representativt nej.

Sen är ju frågan om det är en stor målgrupp det skall tas hänsyn till, eller om det är särskilda segment som är känsligare än andra. Fågångsbesökarna t.ex kanske inte är lika viktiga som säsongskortsinnehavarna. Folk som står i klacken kanske tycker att introt är viktigare än de som sitter på sittplats etc.

Här råder dock subjektivitet, i mina öron är Pacific-grejen aldrig i närheten av Heroes. Hur man än ser på det.
Användarvisningsbild
Leow

Inlägg av Leow »

PutteDIF skrev:Jag hoppas vårt intro är bättre än aiks i alla fall, enligt osäkra källor ska de köra den här på Hovet:
Ser ju ut som Fasth! råttan asså
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Silverminken skrev:
Edin skrev:Det här är ju ett icke-ämne.

Perfektion!
Fast här är det ju både Heroes först och sedan pirates när det åker in. Så vill jag ha det. Heroes+något nytt.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Jag skiter totalt i att techno och liknande är populärt. Det är populärt för att det är enkelt att lyssna på och pga. att dagens ungdom aldrig lär sig att uppskatta musik då man spelar sånt skit ute på krogen. Spela lite Stone Roses, Oasis eller Beatles innan matcherna så kan ni stå hemma och jucka till nån jävla dunk dunk-dänga.

Heroes är en sån låt som ger gåshud, dunka dunka kanske taggar någon men vem fan är inte redan övertaggad så fort man kommer in på hovet?
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

I wanna be adored skulle nog funka fint, om man ökar bpmet lite.
Eller varför inte The queen is dead, när vi ändå är i Manchester...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Oasis är rätt sköna. Men vem kan på allvar mena att det sätter igång adrenalinpumpen?
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Hållr med, egentligen funkar ju förhatliga scooter mycket bättre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mforce skrev:I wanna be adored skulle nog funka fint, om man ökar bpmet lite.
Eller varför inte The queen is dead, när vi ändå är i Manchester...
The Stone Roses, utan dom inget Oasis....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Metal Machine skrev:Oasis är rätt sköna. Men vem kan på allvar mena att det sätter igång adrenalinpumpen?
Ja för det känns DIF på nåt sätt. Menar dock inte att det behöver vara intro men hade varit skönt med det under pauser osv. Om jag velat lyssna på dunka dunka och pumpa adrenalinet hade jag varit spelare nere på isen istället för supporter på läktaren ;) Som någon skrev ovan, I wanna be adored hade varit nice. Kanske inte som intro men som låt under pauser ist. för någon kass remix på senaste krogdängan.

Nu är iofs. chase the sun helt ok (bekräftat att det blir den?) även om vi "snor" den från utländska lag/pilkastarbritterna. Så den kan få vara intro om vi inte kör heroes. Men bättre musik i pauser tack!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:Oasis är rätt sköna. Men vem kan på allvar mena att det sätter igång adrenalinpumpen?
Finns alltid grader i helvetet... :) Helt ok puls även om jag inte skulle introförespråka den för den sakens skull.

http://youtu.be/e541LlNiTBY
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Skywalker skrev:
Ja för det känns DIF på nåt sätt. Menar dock inte att det behöver vara intro men hade varit skönt med det under pauser osv. Om jag velat lyssna på dunka dunka och pumpa adrenalinet hade jag varit spelare nere på isen istället för supporter på läktaren ;) Som någon skrev ovan, I wanna be adored hade varit nice. Kanske inte som intro men som låt under pauser ist. för någon kass remix på senaste krogdängan.

Nu är iofs. chase the sun helt ok (bekräftat att det blir den?) även om vi "snor" den från utländska lag/pilkastarbritterna. Så den kan få vara intro om vi inte kör heroes. Men bättre musik i pauser tack!
Här har du en jättepoäng. Om DJ Yes spelar Black Eyed Peas en gång till lär jag få hjärnblödning. Det är så jävla fruktansvärt.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

DJ no thx
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför skall man nödvändigtvis ha musik till introt alls?

Man är väl ändå på plats för att titta på hockeyn eller och inte allt "plastigt" runt omkring?

Ett intro med en riktigt maffig wagnerkör hade inte varit så illa kanske, även om jag personligen fortfarande anser att Laibachs the great seal med citat från W.C. är att förorda alla veckans dagar.

Skall det vara musik bör det i alla fall vara något med en tydlig rytm och absolut INTE någon jobbig gitarrbaserad obehaglighet som Oasis eller liknande.

Skall det spelas musik ge mig något med en tydlig rytm liknande det som användes förut inom det militära för att hålla rätt takt.

Gillar inte det förra intot nämnvärt och den nya låten är inte mycket bättre den heller i ärlighetens namn.

Eftersom smaken beträffande musik är så olika kanske det bästa vore att inte ha någon alls eller nöja sig med sjung för gamla Djurgår'n...
Skriv svar