Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Extra kul det här..
09:49 1 - 1 Marcus Krüger (Jacob Josefson, Tim Eriksson )
09:49 1 - 1 Marcus Krüger (Jacob Josefson, Tim Eriksson )
Ja, riktigt kul! Kruger och Josefsson har vart riktigt bra senaste matcherna tillsammans med Tim..
Känns som att laget drar på alla kjedjorna för tillfället. Sånt tröttar ju förhoppningsvis ner motståndaren tillslut.
Men man skulle ju, även om alla kjedjorna är bra, vilja att första kjedjan utmärkte sig extra!
Känns som att laget drar på alla kjedjorna för tillfället. Sånt tröttar ju förhoppningsvis ner motståndaren tillslut.
Men man skulle ju, även om alla kjedjorna är bra, vilja att första kjedjan utmärkte sig extra!
Det viktiga är ändå att fler kedjor producerar..
Inte bara Linkan - Otto - Anger
Publiksiffra 8094
Inte bara Linkan - Otto - Anger
Publiksiffra 8094
Fy fan vilka matcher de bjuder på...man kommer inte bli gammal om de fortsätter såhär!
Kan förstå Brynäs vad gäller domaren men utvisningarna han tar är ju solklara, men han kunde tagit fler mot båda lagen tidigare. Vi kan ju se det som att vi får tillbaka för 5-3 spelet vi tappade 3 poäng på i Skellefteå tidigare på säsongen..
Kan förstå Brynäs vad gäller domaren men utvisningarna han tar är ju solklara, men han kunde tagit fler mot båda lagen tidigare. Vi kan ju se det som att vi får tillbaka för 5-3 spelet vi tappade 3 poäng på i Skellefteå tidigare på säsongen..
Färjestad - Timrå 6-3
Rögle - Skellefteå 1-2
Skellefteå avgjorde med tre sekunder kvar av matchen..
Rögle - Skellefteå 1-2
Skellefteå avgjorde med tre sekunder kvar av matchen..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och ursäkten av Czarnecki var ju klockren. "Vattenflaskan skulle till Markström"
Appropå Markström, såg ni filmningen i början 
Josefson-kedjan är så jävla grymma. Klart bäst idag. Tim passar jävligt bra där alltså. Linkan-kedjan hade däremot ruggiga problem. Riktigt dåliga. Så det var extra kul att de fick avgöra.
Jag vill också passa på att tacka Skellefteå och kaffekannorna. Tack så mycket

Josefson-kedjan är så jävla grymma. Klart bäst idag. Tim passar jävligt bra där alltså. Linkan-kedjan hade däremot ruggiga problem. Riktigt dåliga. Så det var extra kul att de fick avgöra.
Jag vill också passa på att tacka Skellefteå och kaffekannorna. Tack så mycket

100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Hur många gånger i ordningen är det Anger, Ragge och Linkan frälser oss?
* Resultaten gick med oss ikväll, utan tvekan!
* Det tar emot att säga det, men jag hoppas verkligen att cluuben tar med sig tre poäng i matchen mot Modo.
* Grattis Krüger! 1+1 på två matcher!
* Tack grekjävel!
2 sekunder!
Det enda negativa med dagens matcher var morotens 5-3 mot Timrå. Annars... HELT FUCKING UNDERBART!

* Resultaten gick med oss ikväll, utan tvekan!
* Det tar emot att säga det, men jag hoppas verkligen att cluuben tar med sig tre poäng i matchen mot Modo.
* Grattis Krüger! 1+1 på två matcher!
* Tack grekjävel!

Det enda negativa med dagens matcher var morotens 5-3 mot Timrå. Annars... HELT FUCKING UNDERBART!
Säg den glädje som varar
Lhc leder med 2-0 mot modo..
- Lee Harvey Oswald
Ja, vad ska man säga.
Har väntat på en reaktion på det senaste omgångarnas hyperkoncentrerade DIFspel, & nu kom den.
DIF gör sin sämsta hemmamatch sedan eldkvarn brann men vinner ändå, det studsarr liksom DIF:s väg nu.
Wesslau gjorde en ”Wesslau” på 0-1 målet, skott från dålig vinkel & retur rakt ut i banan….usch
Satt & tänkte i 3:e perioden att det enda som talar för 3p är om Markström skadar sig eller om DIF får ett 5-3spel, & vad händer?
Jo Rådbjer tar snabbt på sig DIF-glasögonen …….& här kommer varsågod 5-3
Förstår Brynäs frustration då man undantaget 1:a perioden var klart bättre än DIF, men det skiter jag i nu.
Tar emot alla gåvor som bjuds med öppna armar.
Annars var det oväntat blekt från läktarplats denna lördag.
Högsta & roligaste jublet kom när större delen av publiken till sist förstod att det skulle bli 5-3spel för DIF, det jublet var nästan högre än vid målen
----------------------------------------------------------------------------
Slutligen en fråga, har vi någon paragrafryttare här inne som kan sin regelbok?
Vid DIFs 1-1mål är det en avvaktande utvisning på en brynässpelare.
DIF trycker på i 6-5spel & får till ett skott på mål som Markström lämnar en lös retur på i sidled varpå Marcus Krüger vispar in 1-1.
Min undran, skulle inte spelet ha blåsts av när Markström nuddar pucken?
Vad säger regelboken?
Såg att några brynäsare åkte efter Rådbjer & gestikulerade vilt
Har väntat på en reaktion på det senaste omgångarnas hyperkoncentrerade DIFspel, & nu kom den.
DIF gör sin sämsta hemmamatch sedan eldkvarn brann men vinner ändå, det studsarr liksom DIF:s väg nu.
Wesslau gjorde en ”Wesslau” på 0-1 målet, skott från dålig vinkel & retur rakt ut i banan….usch
Satt & tänkte i 3:e perioden att det enda som talar för 3p är om Markström skadar sig eller om DIF får ett 5-3spel, & vad händer?
Jo Rådbjer tar snabbt på sig DIF-glasögonen …….& här kommer varsågod 5-3

Förstår Brynäs frustration då man undantaget 1:a perioden var klart bättre än DIF, men det skiter jag i nu.
Tar emot alla gåvor som bjuds med öppna armar.
Annars var det oväntat blekt från läktarplats denna lördag.
Högsta & roligaste jublet kom när större delen av publiken till sist förstod att det skulle bli 5-3spel för DIF, det jublet var nästan högre än vid målen
----------------------------------------------------------------------------
DIF trycker på i 6-5spel & får till ett skott på mål som Markström lämnar en lös retur på i sidled varpå Marcus Krüger vispar in 1-1.
Vad säger regelboken?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Är det inte så att man måste ha kontroll över pucken? Har för mig det.Lee Harvey Oswald skrev:
100% DJURGÅRDSJ***L
jag tror det är så att laget som har en avvaktande utvisning måste ha kontroll över pucken, det räcker inte med att dom nuddar den
Losing all hope was freedom.
- DIF_Soldier
Svar nej. Regelboken säger att vid avvaktande utvisning måste den utvisades lag ha kontroll på pucken innan avblåsning, vilket Marktstöm inte hade. Spelet skall fortsätta om pucken endast vidrör en spelare.Lee Harvey Oswald skrev: ----------------------------------------------------------------------------
Vad säger regelboken?
Glömde skriva GRATTIS FREDRIK "LINKAN" BREMBERG TILL MATCH #600!
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Ok, tack för snabba svar.
Antar att brynäs försökte påvisa att Markström "nästan" hade kontroll då
Antar att brynäs försökte påvisa att Markström "nästan" hade kontroll då

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nu leder lhc med 3-0 mot modo..Vilket man är tacksam för.
Inte ofta man håller på lhc
Inte ofta man håller på lhc
Puuh, det här kan inte vara nyttigt för hjärtat, men desto skönare för själen.
Känns som det har varit payback time de två senaste matcherna för tidigare debbakel den här säsongen.
Första perioden är bra, ledning där och det hade blivit en annan matchbild.
Men vad händer sen. Mot Frölunda var det en kämpa seger. Det här var bara flax.
Skoj för Kruger att få sätta sin första, det var han värd
Bremberg kedjan måste hitta fler alternativ, den är sönderläst nu.
Anger har blivit alldeles för målkåt, samma sak i förra matchen
Brynäs stoppar övriga kedjor effektivt med kroppskontakt när dom försöker ta sig in vid sargen.
Vad gör Bremberg vid när han slår en icing med 30 sek kvar. Ett halvt skär till och han är över röda.
Bra nära ett ryskt JVM misstag där. Med våra tekningar så blev det livsfarligt efteråt 36,84% idag, skärpning
Plussar Wesslau, visserligen mål på en retur. Men allt går inte att klistra, gjorde ett par riktigt bra benparader. 96,77% säger det mesta
Bra jobbat av klacken, svårt för sittplats med 40% Brynäsare. Länge sedan jag hörde ett sånt jubel vid ett motståndarmål. Såg ut som var och varannan reste sig på sittplats.
Men bra tryck sista 10
Men skit samma poängen är det som räknas.
Ska njuta desto mer av wirren.
Känns som det har varit payback time de två senaste matcherna för tidigare debbakel den här säsongen.
Första perioden är bra, ledning där och det hade blivit en annan matchbild.
Men vad händer sen. Mot Frölunda var det en kämpa seger. Det här var bara flax.
Skoj för Kruger att få sätta sin första, det var han värd
Bremberg kedjan måste hitta fler alternativ, den är sönderläst nu.
Anger har blivit alldeles för målkåt, samma sak i förra matchen
Brynäs stoppar övriga kedjor effektivt med kroppskontakt när dom försöker ta sig in vid sargen.
Vad gör Bremberg vid när han slår en icing med 30 sek kvar. Ett halvt skär till och han är över röda.
Bra nära ett ryskt JVM misstag där. Med våra tekningar så blev det livsfarligt efteråt 36,84% idag, skärpning
Plussar Wesslau, visserligen mål på en retur. Men allt går inte att klistra, gjorde ett par riktigt bra benparader. 96,77% säger det mesta
Bra jobbat av klacken, svårt för sittplats med 40% Brynäsare. Länge sedan jag hörde ett sånt jubel vid ett motståndarmål. Såg ut som var och varannan reste sig på sittplats.
Men bra tryck sista 10
Men skit samma poängen är det som räknas.
Ska njuta desto mer av wirren.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn