Jag köper dina argument, men du nämner en viktig faktor i det hela själv. Vi supportrar, även Bajenfansen, skulle reagera och detta VET AEG. Ihopslagning pratades det om igår också, och Mats tänker inte gå med på det! Ingen styrelse skulle gå med på det. Hatet är för stort mot Bajen och kärleken är ännu större!ogooglad skrev:Micke Nylander skrev:God morgon.
Kagen, jag förstår hur du tänker. Det finns flera bilder av den uppkomna situationen, men vi får inte glömma bort det viktigaste: Om DIF Hockeys hyresvärd även är delägare i bolaget så har DIF större möjligheter att få en EGEN arena (Nybyggd Hovet) som renderar i mer pengar.
När jag säger "egen" menar jag naturligtvis en arena som bara DIF spelar i, där intäkterna blir betydligt fler än vad de är idag.
Om AEG inte har aktier i DIF kan de, som du säger, hyra ut Hovet till DIF men då blir det inte någon skillnad än vad det är idag egentligen, det vill säga ingen DIF-arena. Vem vet, kanske ombyggnationen i så fall inte blir som vi Djurgårdare skulle önska? Och intäkterna blir därefter.
AEG vill värna om supportrarna de också. Vill vi ha ståplats? Då ska vi få det! Vill AEG göra detta för oss supportrar om de inte innehar några aktier i DIF? Tveksamt!
För övrigt, läs på startsidan här nu.
Beröm till Jerker Dammbro som lyckades tyda mina runskrifter!
Först och främst så har klubbar flyttats runt mellan stadsdelar, städer och lansdsdelar tidigare. En sammanslagning är i sammanhangetinte helt otrolig - på sikt.
Ta bajen hockey - de är väl farmarlag till DIF hockey - innan de konkade. Vem tror du skulle tro det var möjligt för 15 år sedan?
Jag tror givetvis inte att AEG bara en dag säger att nu slås klubbarna ihop. Det jag säger är att det skulle ligga i AEG´s intresse att både bajen och DIF skulle spela i deras arenor och att det allra bästa givetvis vore om DIF och bajen var en klubb istället för två.
Med ett sammanslaget bajen och DIF skulle fotbollsarenan kunna fyllas, och globen skulle kunna fyllas för hockey.
Om AEG får välja - tror du inte detta skulle vara drömmen?
Men som sagt, så finns ju vi supportrar som skulle stoppa det. Men vad gör vi för att stoppa början på denna resa - ingenting. vad säger att vi kommer göra någonting nästa gång, eller gången efter det?
Varje gång ett krisbeslut måste tas - och det finns ett sätt att stärka bajens och DIFs relation - så kommer AEG verka för att så blir fallet.
Allt tro något annat är naivt.
Skulle det diskuteras så skulle det bli värre här uppe än vad det blev i Göteborg när tre klubbar skulle bilda FC Gothia! Tro mig, du behöver inte vara orolig!
I övrigt måste jag fråga om det är några fler argument som nämnts som du inte förstår? Jag tycker det här är ett för bra forum för att frågor inte ska kunna ställas och jag hoppas att vi som var på mötet igår kan svara på dessa frågor. Det är viktigt att folk förstår detta!
Sen att det finns idioter som tänker sluta stötta DIF Hockey helt och hållet pga detta är bara så korkat. De är inte välkomna tillbaka när DIF (Inte DIF/Hammarby) vinner Sm-Guld i hockeyn!