Jim Morrison skrev:Är väl snarare så att man "ersätter" Samme och Basse med två spetscentrar och bygger ifrån mitten istället. Vilket enligt mig är rätt väg att gå.BOMBOM BOUCHARD skrev:Men vi har 11 forwards under kontrakt. Ska vi bli bättre kan vi väl inte ta in Cehlin, Brodin på Sammes och Basses plats?ciirree skrev:Låt mig bara fråga. Ni som varken vill ha Cehlin eller Brodin. Vad hade ni tänkt er egentligen?
Bortklippt.
Eller har vi helt plötsligt råd med både en massa bredd och spets?
Plus ge utrymme för juniorer?
Nej, ingen mer bredd, lyft upp juniorer istället och krydda med spets för allt vad tygen håller.
Kunde vi byta Cehlin mot Lundberg så mer än gärna. Tyvärr sitter vi med en del jobbiga kontrakt som nog blir svåra att bli av med utan merkostnad.
Btw, första gången vi (LHO, sir och undertecknad) varit överens om samma sak? Tänker på Brodin.
Det var fan i mig på tiden.

Är precis det jag hoppas på.
Klart vi behöver förstecenter. Men att då ta in Cehlin och Brodin hjälper väl inte?
Som sagt, med våra juniorer och spelare under kontrakt har vi bredd så det räcker.
Har vi helt plötsligt ekonomi till en lika bred trupp som i år plus att spetsa till laget så vi lyfter i tabellen?
Knappast.....