Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:Låt mig bara fråga. Ni som varken vill ha Cehlin eller Brodin. Vad hade ni tänkt er egentligen?
Bortklippt.
Men vi har 11 forwards under kontrakt. Ska vi bli bättre kan vi väl inte ta in Cehlin, Brodin på Sammes och Basses plats?

Eller har vi helt plötsligt råd med både en massa bredd och spets?
Plus ge utrymme för juniorer?

Nej, ingen mer bredd, lyft upp juniorer istället och krydda med spets för allt vad tygen håller.

Kunde vi byta Cehlin mot Lundberg så mer än gärna. Tyvärr sitter vi med en del jobbiga kontrakt som nog blir svåra att bli av med utan merkostnad.

Btw, första gången vi (LHO, sir och undertecknad) varit överens om samma sak? Tänker på Brodin.
Det var fan i mig på tiden.
Är väl snarare så att man "ersätter" Samme och Basse med två spetscentrar och bygger ifrån mitten istället. Vilket enligt mig är rätt väg att gå.
:?:

Är precis det jag hoppas på.

Klart vi behöver förstecenter. Men att då ta in Cehlin och Brodin hjälper väl inte?

Som sagt, med våra juniorer och spelare under kontrakt har vi bredd så det räcker.

Har vi helt plötsligt ekonomi till en lika bred trupp som i år plus att spetsa till laget så vi lyfter i tabellen?

Knappast.....
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2015-03-11 23:38:14, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Kalliasson skrev:
Axel_K skrev:
Kalliasson skrev:
jensa öhling skrev:Ett år kvar visst, men ryktas bort.

http://www.express.de/koelner-haie/umbr ... 36398.html
Någon som kan översätta?
Google translate:
"Defender Daniel Tjärnqvist (38) Även om ett kontrakt år, men klubben planerar inte längre med honom. Det ska bli intressant att se hur KEC får avslutas hans kontrakt. Detsamma gäller Andreas Falk (32). Anfallaren har också en annan årskontrakt med hajarna och var kanske den största besvikelsen av säsongen (3 mål, 14 assist). Den översta löntagare var snarare på alibi för hockey. Nu handlar det om att om en annan klubb har intresset för Falk, om inte, får han nog en ny chans i Köln."
Låter ändå rätt lovande för Djurgårdens del. Samtidigt skriver de att hans säsong har varit under förväntan vilket är anledningen till att kontraktet kan brytas. Prislappen kanske sänks pga det vilket skulle vara välkomnande.
Andreas Falk tredjecenter samtidigt som Ljungh blir andrecenter, ser jag gärna.

Givetvis är både Regin och Sallinen bättre, men det låter för bra för att vara sant.
Tror att han skulle vilja spela i DIF någon gång under sin karriär också, förra gången han försökte så fick han ett nej.
Läste någon artikel från 2010 eller vad det var, de flesta av hans vänner verkar vara Djurgårdare så det kan påverka också.
Att få åka hem till Stockholm, få spela i den klubb han och hans vänner hållit på sedan barnsben (om det varit min vän som fått chansen att spela i DIF så hade jag tvingat denne att spela för DIF :wink:)

Precis, vi får aldrig Regin OCH Sallinen. Jag är mycket nöjd bara vi får en.

Och ja, centerpositionen är den viktigaste positionen vi behöver förstärkning på. Både när det kommer till rutin och spelmässigt.

Nu till nästa fråga, är det någon i nuvarande trupp som kommer bli kapten nästa år?
Hank och Ljungh borde få A.

Ifall Fernholm fortsätter, är han något för kaptensrollen?`
Eller blir det en av värvningarna?
Senast redigerad av Axel_K den 2015-03-11 23:37:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:Låt mig bara fråga. Ni som varken vill ha Cehlin eller Brodin. Vad hade ni tänkt er egentligen?
Bortklippt.
Men vi har 11 forwards under kontrakt. Ska vi bli bättre kan vi väl inte ta in Cehlin, Brodin på Sammes och Basses plats?

Nej, ingen mer bredd, lyft upp juniorer istället och krydda med spets för allt vad tygen håller.

Kunde vi byta Cehlin mot Lundberg så mer än gärna. Tyvärr sitter vi med en del jobbiga kontrakt som nog blir svåra att bli av med utan merkostnad.

Btw, första gången vi (LHO, sir och undertecknad) varit överens om samma sak? Tänker på Brodin.
Är väl snarare så att man "ersätter" Samme och Basse med två spetscentrar och bygger ifrån mitten istället. Vilket enligt mig är rätt väg att gå.

Klart vi behöver förstecenter. Men att då ta in Cehlin och Brodin hjälper väl inte?

Som sagt, med våra juniorer och spelare under kontrakt har vi bredd så det räcker.

Har vi helt plötsligt ekonomi till en lika bred trupp som i år plus att spetsa till laget så vi lyfter i tabellen?

Knappast.....
Det är jävligt svårt att diskutera sånt här när vi inte vet exakta prislappar och vad budgeten kommer ligga på nästa år. Det kan vi konstatera.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Peter Regin hur bra är han? Är han en målgörare eller spelfördelare?
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Bortklippt.

Knappast.....
Det är jävligt svårt att diskutera sånt här när vi inte vet exakta prislappar och vad budgeten kommer ligga på nästa år. Det kan vi konstatera.
Absolut, men ska vi stänga tråden till vi vet? Eller ska vi försöka ge vår egna syn och tro på saken. :wink:

Jag har inga höga förväntningar. Men de vi tar in kan inte vara sämre än de vi tappar.
Det är min utgångspunkt. Det eftersom vi gått ut med att vi ska sikta högre kommande år.

Sedan att vår ekonomi knappast tillåter Sallinen och liknande är jag helt inställd på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Bortklippt.

Knappast.....
Vi har nog inte råd att satsa dyrt på både center och wing-sidan. Det är lite antingen eller och då känns det ju klokast att lägga krutet i mitten. Sen satsa billigt med uppsida på kanterna. Tror absolut vi blir bättre nästa säsong med;

Sören - regin - Fällström
x - sallinen - sillen
X - Ljungh - brodin
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Olli Palola http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364

En finsk målspruta! Ja, tack!
Bild
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jag vill ha en helt ny leading line. (Läs: Thoresen, Engqvist, Sallinen, Regin, Bergfors, Kempe, Zackrisson etc.)

NY - NY - NY

En andrakedja kapabel att producera. Sören kan flyttas till första.

Sören - Ljungh - Brodin

En tredjekedja där vi behåller följande. Runken har gjort det bra och har utvecklingspotential. Saviano ska ha förlängt, jobbar stenhårt och är viktig i framför allt box play.

Saviano - Runken - Fällström

En fjärdekedja som fortsätter på den inslagna vägen. Ahlén ska ha förlängt. Han gör inte bort sig, måste haft tvåsiffrigt antal stolpträffar i år. Finns ingen med större hjärta. Drömmen vore att Jocke fortsatte ett år som fjärdecenter.

Hank - Hage - Ahlén/Lundberg

Samme och Honken slutar. Skeppa iväg Nilson och Basse. Den senare skulle eventuellt kunna konkurrera med Saviano om platsen i tredjelinan, eller ta Sörens plats i andralinan. Cehlin eventuellt ett alternativ till Fällström, som ju också lider av hjärnskakningar. Försök ge bort Alvarez till Malmö. Heinerö vet i tusan om han får plats, men jag tycker ändå att han har vissa kvaliteter.

J20-stjärnorna ska också ges istid.
Senast redigerad av kaminor den 2015-03-12 00:27:35, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att vi skulle landa en eller två forwards som är bättre än Sörensen kan vi väl alla enas om är orealistiskt dock?
Expert.
LT10

Inlägg av LT10 »

Ingen blir nog mer glad än jag om det stämmer att Brodin vänder hem. Fyfan vad kul det skulle vara. Är övertygad om att han höjer sig ett snäpp om han får lira i rätt tröja. Hoppas även Sillen blir aktuell. Det är spelare som ska vara i DIF.

Som några redan varit inne på hoppas jag spetsen blir två centrar och att vi får jämnare kedjor.

Jag hoppas vi får se:

Tellan
Mantas
Söderström (utlånad)

NY/Press-NY/Ahnelöv
Högström-Norell
Holm-Falk
AOM-Englund

Westlund (Utlånad)

Sörensen-Sallinen-Cehlin
NY-NY-Fällström
Saviano-Ljungh-Brodin
Hank-Hage-Ahlén

Lundberg-Rundqvist-Junior

Heinerö (Utlånad)

Saviano och Ahlén måste vara kvar. Skulle kännas förjävligt om de försvann. Nånting säger mig dock att Saviano får förlängt och tar Ahléns plats och det i sin tur gör att MN tar Savianos plats i tredjelinan, vilket gör att Ahlén får lämna. Skulle kännas hemskt om vi förlänger med Mackan men inte Ahlén...

Heinerö bör bli utlånad. Förhoppningsvis kan vi hitta nya klubbar åt Alvarez och Deilert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SirDIFalot skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Hoppas vi fortsätter jobba på spåret Johan Larsson, skulle vara skönt att ta honom framför Brynäs också. Men magkänslan säger att han hamnar i Saik nästa säsong.
Tyvärr har ju både han och Josefson fått spela en hel del i NHL sedan vi ryckte i dom. Med framgång dessutom.
Bara för att så har han ett mål och två assist för Sabres halvvägs igenom nattens match mot Toronto.
Expert.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Rocky3000 skrev:Peter Regin hur bra är han? Är han en målgörare eller spelfördelare?
Underlättar att besöka Eliteprospects för denna typ av fråga.
Då får du svar betydligt snabbare än här på forumet kan jag lova.

I huvudsak en spelfördelare av statistiken att döma.
27p på 52 matcher denna säsong i AHL, varav 19 assist och 8 mål.

Spelade i självaste Chicago så sent som föregående säsong.
Ingen direkt smickrande statistik, men tycker det säger en hel del
om en spelare ens får chansen i ett sånt lag.
Inte direkt Björklöven vi pratar om.

Givetvis skulle en spelare som Peter Regin tillföra DIF massor!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Blir det en present på födelsedagen DIF?
mb81

Inlägg av mb81 »

Enbom skrev:Blir det en present på födelsedagen DIF?
Jodå, fotbollen lanserar ny hemsida! :lol:
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Hoppas vi fortsätter jobba på spåret Johan Larsson, skulle vara skönt att ta honom framför Brynäs också. Men magkänslan säger att han hamnar i Saik nästa säsong.
Tyvärr har ju både han och Josefson fått spela en hel del i NHL sedan vi ryckte i dom. Med framgång dessutom.
Bara för att så har han ett mål och två assist för Sabres halvvägs igenom nattens match mot Toronto.
Hehe ja jag såg det också, så Larsson kan vi räkna bort helt. Ja Josefsson är väl också svår i nuläget. Tycker själv att killen ska fortsätta försöka där borta.
Låst