F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
Det kastades in saker igår på isen som linjemännen plockade upp snabbt men det nämner INTE böderna.
Ni har så JÄVLA patetiska HV71 och så JÄVLA rätt av DIFhockey att ta detta beslut, underbar känsla att se deras bussar rulla in utnaför hovet för att sen få vända hem med svansen mellan benen.
HÄRLIGA DIF
Ni har så JÄVLA patetiska HV71 och så JÄVLA rätt av DIFhockey att ta detta beslut, underbar känsla att se deras bussar rulla in utnaför hovet för att sen få vända hem med svansen mellan benen.
HÄRLIGA DIF
DonaldDuck skrev:Nej, jag trollar inte, jag har försökt hålla en bra nivå under finalserien i detta forum men det går ju inte att hålla käft om detta. Det var längesedan jag var så här förbannad.
Hela grejen är ju en efterhandskonstruktion, hur blinda är ni egentligen. Kan det bli mer tydligt än så? DIF HAR INTE SOM KLUBB RÄTT ATT ENSIDIGT FATTA ETT BESLUT SOM DETTA - det står i hockeyligans stadgar. Är det så svårt att fatta?
Det är inget annat en en hämndaktion, precis som HVs ordförande säger i artikeln. Om det är rätt eller fel tycker vi olika om, men faktum är som sagt att dif inte har rätt att göra så. Punkt. Det som framförallt gör mig förbannad är den uppdiktade historien om att HVs supportrar misskötts sig. Efter varje match får HV information om just sina supportrars beteende och uppförande under matchen från den andra klubben, i detta fallet dif, och i den finns ingen information om att något sådant skulle ha hänt under matchen? VARFÖR INTE? Och varför skulle säkerhetsansvariga från dif BERÖMMA HVs supporters uppträdande efter matchen? Sedan hade jag som sagt en del vänner på plats som intygar att detta påstådda kastande inte har skett, och jag har ingen anledning att misstro ett par av mina närmaste vänner. Men det är klart, jag ska lita mer på vad osportsliga-dif skriver på sin hemsida, 15 min efter det blivit klart att HV kan ta guld på Hovet. Fyfan för er klubb och för er godtrogna inställning till densamma.
Öppna ögonen för i helvete. Dif skämmer ut sig. Hoppas att Hockeyligan gör sitt jobb nu.
Det är har skrivits en hel del på andra forum att hv fanse betedde sig illa, och tydeligen stämde ju detta nu nä'r det kommit ut officielt, men som vanligt blundar hv fansen, han som fick nått i huvudet i måndags från hv supporter han inbillar sig bara eller?
Glasflaskan i huvudet i lördags var bara påhitt med eller?
Skämmer DIF ut sig när dom gör samma sak som hv gjorde bara att hv portade 2 martcher, kanske ev 3 matcher!
hrmm hur illa tycker du inte om din egna pinsamma klubb då?
HV kunde ju tydligen ta beslut själva om match 5 då kan väl DIF ta beslut om match 6?
Och vad var de för skit som domarna fick åka och plocka bort flera gånger under matchen igår?
Skulle nu hockeyligan gå in och göra nått så tror ja och hoppas att DFG gör sitt jobb!!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu släpper vi detta ämne en gång för alla
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Ursäktar att jag fortsätter, men lämnar ett sista spår:DonaldDuck skrev:Nej, jag trollar inte, jag har försökt hålla en bra nivå under finalserien i detta forum men det går ju inte att hålla käft om detta. Det var längesedan jag var så här förbannad.
Hela grejen är ju en efterhandskonstruktion, hur blinda är ni egentligen. Kan det bli mer tydligt än så? DIF HAR INTE SOM KLUBB RÄTT ATT ENSIDIGT FATTA ETT BESLUT SOM DETTA - det står i hockeyligans stadgar. Är det så svårt att fatta?
Det är inget annat en en hämndaktion, precis som HVs ordförande säger i artikeln. Om det är rätt eller fel tycker vi olika om, men faktum är som sagt att dif inte har rätt att göra så. Punkt. Det som framförallt gör mig förbannad är den uppdiktade historien om att HVs supportrar misskötts sig. Efter varje match får HV information om just sina supportrars beteende och uppförande under matchen från den andra klubben, i detta fallet dif, och i den finns ingen information om att något sådant skulle ha hänt under matchen? VARFÖR INTE? Och varför skulle säkerhetsansvariga från dif BERÖMMA HVs supporters uppträdande efter matchen? Sedan hade jag som sagt en del vänner på plats som intygar att detta påstådda kastande inte har skett, och jag har ingen anledning att misstro ett par av mina närmaste vänner. Men det är klart, jag ska lita mer på vad osportsliga-dif skriver på sin hemsida, 15 min efter det blivit klart att HV kan ta guld på Hovet. Fyfan för er klubb och för er godtrogna inställning till densamma.
Öppna ögonen för i helvete. Dif skämmer ut sig. Hoppas att Hockeyligan gör sitt jobb nu.
Varför i helvete kommer du hit och gnäller på oss fans? Inte fan är det vi som styr Djurgårdens ledning. Skärp dig, snorunge.
-
Jag ska inte heller ta detta längre, men det jag kan säga är att jag är sjukt besviken på er och er klubb. Jag har alltid gillat Djurgården och verkligen älskat denna finalserie. Därför är det så tråkigt att se er klubb göra något så ovärdigt som detta, och att se er stödja detta. Fyfan.Janzoo skrev: Ursäktar att jag fortsätter, men lämnar ett sista spår:
Varför i helvete kommer du hit och gnäller på oss fans? Inte fan är det vi som styr Djurgårdens ledning. Skärp dig, snorunge.
Hädanefter kommer jag inte kommentera detta ytterligare. Hoppas på en bra och underhållande match på lördag, igen.
Gääääsp.....
DonaldDuck skrev:Jag ska inte heller ta detta längre, men det jag kan säga är att jag är sjukt besviken på er och er klubb. Jag har alltid gillat Djurgården och verkligen älskat denna finalserie. Därför är det så tråkigt att se er klubb göra något så ovärdigt som detta, och att se er stödja detta. Fyfan.Janzoo skrev: Ursäktar att jag fortsätter, men lämnar ett sista spår:
Hädanefter kommer jag inte kommentera detta ytterligare. Hoppas på en bra och underhållande match på lördag, igen.
Ja blir vi portade 2 matcher, ev 3 matcher tro fan att vi stödjer DIF:s beslut att porta hv fansen en match? tycker du det låter konstigt?
Nu äör jag tyst

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kan inte annat än mysa över allt patetiskt jävla gnäll från HV-håll. Verkar dessutom som att HV & DIF var överens om det här tidigare (enligt Aftonbladet, åtminstone). Hvskjutersnett är helt klart den mest gnälliga föreningen i svensk hockey, men det har väl att göra med den småländska kulturen. Gnäll gnäll, och så lite mer gnäll. (...). OK att de skulle vara gnälligaste var nästan lite elakt för Modo är fan inte dåliga dom heller. Men vi kan låta dem dela på förstapriset...
-
Nej, det bryter inte mot regler. Bara oerhört irriterat för målvakten. Thomas Johansson sa ju det att Holmström brukar stå så, blåstirra målvakten rakt i ögonen.Edin skrev:Jag ger blanka fan i om det är osportsligt eller inte, det bryter inte mot några regler.
På Måndag, har vi klackbiljetter till match 7 då? Hur många? 150?
Freedom of speech - use it or lose it!
Inget lag eller fans är gnälligare än HV71, gå in och läs på deras forum vid en förlust får du se hur många gånger domaren nämns,-daniel- skrev:Jag kan inte annat än mysa över allt patetiskt jävla gnäll från HV-håll. Verkar dessutom som att HV & DIF var överens om det här tidigare (enligt Aftonbladet, åtminstone). Hvskjutersnett är helt klart den mest gnälliga föreningen i svensk hockey, men det har väl att göra med den småländska kulturen. Gnäll gnäll, och så lite mer gnäll. (...). OK att de skulle vara gnälligaste var nästan lite elakt för Modo är fan inte dåliga dom heller. Men vi kan låta dem dela på förstapriset...
Och se på deras spelare, gnäll vid precis varenda utvisning och avblåsning, ser vi dif spelarna göra så?
fröken davidsson gapa ju och levde för sin solklara tvåa som skulle vart en 2+2 egentligen!
Och laine behöver inte ens nämnas
Vi lär inte får några biljetter skulle jag tro, så vi får storma likt aik mot blåvitt i finalmatchen i AS förra säsongen om vi ska komma in!Glasflaskan skrev:Nej, det bryter inte mot regler. Bara oerhört irriterat för målvakten. Thomas Johansson sa ju det att Holmström brukar stå så, blåstirra målvakten rakt i ögonen.Edin skrev:Jag ger blanka fan i om det är osportsligt eller inte, det bryter inte mot några regler.
På Måndag, har vi klackbiljetter till match 7 då? Hur många? 150?
Är så grymt taggad för match.
Sen så hoppas jag att styrelsen håller i stålarna, bygger upp organisationen och tar han om publiken. Allt för att vi ska bli starkare och starkare för varje år. Bäva småstadslag. När vi har samma budget som er, DÅ blir det åka av.
Hoppas bara att DIF kan spela lite smart och Wesslau kommer upp i Vesslan-nivå.
Vill se ett antal saker:
* Kyle måste bli rejälare. Måste ta beslut och våga agera. Han är en offensiv back med bra händer. Han måste lita på att någon täcker honom om han går framåt. Blir farligt varje gång han följer med upp.
* Stå upp bättre vid egen blå. Vi faller och faller och faller.
* Brodin och Cehlin måste börja gå på mål. Brodin brukar ju vara grym på det nu. Tycker han vänder ut i hörnen för mycket. Håll kvar vid ditt spel.
* Bänka Danielsson.
* A.Holmqvist måste vara mer fokuserad hela matcherna. Funkar inte att glida och hämta puckarna.
* Gör fem mål och skit i att släppa in något.
Sen så hoppas jag att styrelsen håller i stålarna, bygger upp organisationen och tar han om publiken. Allt för att vi ska bli starkare och starkare för varje år. Bäva småstadslag. När vi har samma budget som er, DÅ blir det åka av.
Hoppas bara att DIF kan spela lite smart och Wesslau kommer upp i Vesslan-nivå.
Vill se ett antal saker:
* Kyle måste bli rejälare. Måste ta beslut och våga agera. Han är en offensiv back med bra händer. Han måste lita på att någon täcker honom om han går framåt. Blir farligt varje gång han följer med upp.
* Stå upp bättre vid egen blå. Vi faller och faller och faller.
* Brodin och Cehlin måste börja gå på mål. Brodin brukar ju vara grym på det nu. Tycker han vänder ut i hörnen för mycket. Håll kvar vid ditt spel.
* Bänka Danielsson.
* A.Holmqvist måste vara mer fokuserad hela matcherna. Funkar inte att glida och hämta puckarna.
* Gör fem mål och skit i att släppa in något.
Född till sportchef.
-
Vi vinner imorgon, det är jag 110% säker på med trycket som lär bli. Men på Måndag, det är en annan fråga det. Frågan är vad som händer om vi får ett 0-3 läge igen, släpper vi då och förlorar med 5-4 i sudden igen? 

Freedom of speech - use it or lose it!
- -daniel-
Är också sjukt taggad inför imorgon, det är nu vi skall SJUNGA in puckjäveln bakom Liv.
Förutom de punkter android nämner vill jag se mer Go från Mackan. En av säsongens bästa forwards måste komma igång och producera i avgörande finaler. Just nu kan jag garantera att han är så sjukt besviken på sig själv, gäller att släppa det och bara gå in och köra. Ser hellre en vråltaggad Mackan som tar en dum utvisning för att försöka komma igång än en osynlig Marcus Nilson.
Jag har en grym känsla inför fortsättningen av serien; det här var redan från början utstakat att bli 7 matcher - hoppas verkligen laget offrar både en och 14 tänder för att ta sig till den avgörande finalen på måndag.
EDIT: något vi också MÅSTE bli bättre på är att inte låta Hv komma in så jävla enkelt i vår zon....de sätter lite fart så VIPS har de brutit sig förbi 2 stillastående backar (alternativt så åker Honken ut för tripping...). Positioneringen och tajmingen har inte varit på topp hela tiden. Krävs skärpning där.
Förutom de punkter android nämner vill jag se mer Go från Mackan. En av säsongens bästa forwards måste komma igång och producera i avgörande finaler. Just nu kan jag garantera att han är så sjukt besviken på sig själv, gäller att släppa det och bara gå in och köra. Ser hellre en vråltaggad Mackan som tar en dum utvisning för att försöka komma igång än en osynlig Marcus Nilson.
Jag har en grym känsla inför fortsättningen av serien; det här var redan från början utstakat att bli 7 matcher - hoppas verkligen laget offrar både en och 14 tänder för att ta sig till den avgörande finalen på måndag.
EDIT: något vi också MÅSTE bli bättre på är att inte låta Hv komma in så jävla enkelt i vår zon....de sätter lite fart så VIPS har de brutit sig förbi 2 stillastående backar (alternativt så åker Honken ut för tripping...). Positioneringen och tajmingen har inte varit på topp hela tiden. Krävs skärpning där.
Hardy fixar detta
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
-
Jag har beslutat mig för att inte skriva mer i ett DIF-forum, men regler och beslut behöver inte för alltid vara något slutgiltigt. I DIF's fotbollsforum är det förmodligen för alltid slut för min del, men jag gör i alla fall ETT undantag för detta forum.
Jag blir lite mörkrädd över vissas aningslöshet gällande DFG. De ÄR INTE någon positiv skara för DIF! Ni var kanske inte med då, men en sak har etsat sig kvar på min näthinna. Det var i en finalserie emot FBK (om jag minns rätt), som en rullstolsbunden FBK'are blev brutalt nedslagen av sk DIF-anhängare. Är det sånt ni vill se igen, ni som ropar på DFG?
Aldrig att jag kommer att kalla DFG'are för Djurgårdare! Jag är så korkad att jag inte skulle tveka att säga detta direkt till dem IRL. Förmodligen skulle det inte hända någonting, det har det aldrig gjort när jag är på det humöret...
Vad gäller finalen, så finns det alltid hopp, så länge matcherna är igång Skrivet av en som numera saknar naglar...
Edit:
Hittade denna länk, ang DIF's självklart förnuftiga och absolut rättmätiga beslut att porta alla HIV-virus från nästa match. BRA, Mats Larsson!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7007050.ab
Jag blir lite mörkrädd över vissas aningslöshet gällande DFG. De ÄR INTE någon positiv skara för DIF! Ni var kanske inte med då, men en sak har etsat sig kvar på min näthinna. Det var i en finalserie emot FBK (om jag minns rätt), som en rullstolsbunden FBK'are blev brutalt nedslagen av sk DIF-anhängare. Är det sånt ni vill se igen, ni som ropar på DFG?
Aldrig att jag kommer att kalla DFG'are för Djurgårdare! Jag är så korkad att jag inte skulle tveka att säga detta direkt till dem IRL. Förmodligen skulle det inte hända någonting, det har det aldrig gjort när jag är på det humöret...
Vad gäller finalen, så finns det alltid hopp, så länge matcherna är igång Skrivet av en som numera saknar naglar...
Edit:
Hittade denna länk, ang DIF's självklart förnuftiga och absolut rättmätiga beslut att porta alla HIV-virus från nästa match. BRA, Mats Larsson!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7007050.ab
Ge upp!!?? Vad betyder det?