Snazzi skrev:
Jag ger blanka fan i om det är osportsligt eller inte, det bryter inte mot några regler.
Kommer i alla fall ta bort min nervositet. Jag skulle ligga dubbelvikt av skratt om någon gjorde så där, speciellt Brodin. Det känns så jävla honom på något sätt.
*Försöker se bilden framför mig*
Hur du står(ligger) på sektion A18 med fem minuter kvar av tredje perioden och bara kippar efter andan för att du skrattar så mycket och resten av sektionen undrar vad som pågor samtiidgt som Daniel Brodin( Eller du som är så sjukt jävla lik honom) gör en Mark in Da Park dans framför liv som får rabies och kommer i luften.
Har lagt ut denna krönika förut men fick oväntat nog ett mail igår kväll om att lägga ut den igen på forumet. Så här är den:
Krönika: Känslan att vara Djurgårdare
Folk undrar ibland vad det är som driver mig och mina gelikar.
Vad det är som får oss att offra lunchraster, kvällar, helger och sena nätter på att följa och rapportera om favoritlaget utan ett öre för mödan.
Svaret måste bli en motfråga:
Hur skulle vi kunna låta bli?
Jag är nämligen helt säker på att vi skrivande Djurgårdsfans drivs av ingentinting annat än kärleken till Djurgårdens IF!
Hockey är inte religion i Stockholm- men trots det ska vi, Djurgårdsfamiljen, lyckas sjunga ut allt och alla i vår väg. Vi ska alltid tycka synd om motståndarna och vi ska alltid göra allt för Djurgår´n. Eftersom en Djurgårdare är inget man blir eller tänker bli- En Djurgårdare ÄR man. Jag t.ex föddes som Djurgårdare och kommer att dö för Djurgården.
Under hot skulle en katolik kanske konvertera till islam eller en hindu till buddismen - men under ytan vore de förstås bärare av samma tro som tidigare.
På samma sätt vet ju jag, och varje Djurgårdssupporter med mig, att vi alltid kommer att vara Djurgårdare.
Antagligen är det just därför det blir så otroligt svårt att ta för fansen när en av klubbens egenfostrade produkter lämnar för en konkurrent. Det handlar ju nämligen om killar som började precis som vi.
Hur många här skulle inte bli besviken om Nichlas som ett exempel som under säsongen spelade över 700 matcher skulle lämna Djurgården för AIK. Frågan är om jag hade välkomnat Kristoffer tillbaka?
Men när det går så långt att man lyckas med det som så många av oss fans drömmer om - att faktiskt själv får bli en del av det lag som man älskat längre än man kunnat gå och tala - så händer det tydligen något. Plötsligt är det tänkbart att kränga på sig en annan tröja än sina forna idolers, slänga ur sig ett "så är det i den här branschen" och jubla åt ett annat lags framgångar än "sitt eget".
Självklart svider sånt att se för oss som själva är så säkra på att vi hellre skulle spela gratis med Djurgården än att besudla oss själva med ett motståndarlags färger.
En av de skönaste läktarbandroller jag sett riktade sig till Magnus Wernblom, då i SAIK-tröja efter att ha bytt klubb.
"Det finns en hjälte, men han ser för jävlig ut i svart och gult."
Något liknande hade nog skrivits mot en Djurgårdshjälte som lämnar oss för Aik eller Hammarby. Händer något sådant så kommer det att svida enormt i Djurgårdshjärtat!
För som vi alla vet finns det bara plats för ett hjärta i varje kropp, och det är ingen slump att det hjärtat är rött, fast för mig hade det hjärna varit gult, rött och blått.
Som Djurgårdsfan kan man hålla tummarna för Detroit borta i NHL eller något fotbollslag i italienska ligan, men det kommer ändå bara att handla om ”dem”, Djurgårdens IF!
Kort och gott, vi är DIF
Och svaret på vad som driver varje supporter blir då att leva upp till detta "vi".
Att inte bara prata som om man vore en självklar del av klubben, utan också försöka att faktiskt vara det. Liksom laget spelar för fansen ska fansen finnas till för laget.
"Fråga inte vad ditt lag kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för ditt lag", som JFK skulle ha formulerat det.
Vare sig detta handlar om att skrika sig hes för att sitt lag på ståplats, att köra 28 mil för att se hjärtelaget en måndagskväll eller kanske att rapportera om hjärtelaget för fansens räkning.
Åtminstone vill man ju gärna tro att ens egen insats bidrar. Att ens rapportering kan hjälpa en och annan Djurgårdare i exil att hålla koll på hjärtelaget, och kanske gör sitt till att stärka Djurgårdens varumärke med ytterligare någon tiondels promille.
Eller, vilket ju vore häftigast av allt, att man via sitt skrivande kunde väcka ytterligare något slumrande Djurgårdshjärta där ute.
Jag måste bara kolla sanningshalten i dessa uttalanden från HV-håll:
vill säga en sak till för de som inte läst mitt inlägg efter final 3. Emil Danielsson var
inne i vår supporterbuss och tackade oss för vårt prickfria uppträdande. om vi
gjort oss skyldiga till det som de nu påstår så hade väl det rapporterats till dom.
Och sedan ett från den kanske mest sansade HV-supportern (av alla idioter):
OM HV-fans betett sig illa så försvarar jag givetvis inte det, de är också jävla nötter i så fall. Men samtidigt kan man inte komma ifrån att det är ett jävla hyckleri av Djurgårdsledningen. Jag kan garantera att 99,99% av allt som hamnade på isen i Globen kom från Djurgårdssupportrar så de kan ju börja med att städa i sin egna led och stoppa en hel del av sina egna fans.
Sen känns det som en markering också, för att HV inte ville ändra sitt beslut om ingen DIF-klack (som var ett DIF-initiativ från början). Det är jävligt märkligt att DIF inte kommer med detta beskedet förrän efter dagens match, om det är händelser som hände i måndags. Men nu plötsligt blir det så att HV kan avgöra matchen på lördag - DÅ portas motståndarsupportrarna. Samtidigt så ger man istället biljetterna till "styrelse och partners". HV däremot valde att låta sin bortasektion vara tom, trots att de istället kunde sålt dom till HV-fans.
Och iom att Djurgården sålde biljetterna till nästa match halvt i smyg, innan man ens visste om den skulle bli av, så kommer det i stort sett inte vara en enda HV-supporter på plats. Fruktansvärt illa skött av Djurgården.
Hur är övriga DIF-supporters synpunkter om detta?
Tillägg:
Stämmer detta citat så är det ändå hedervärt av vår förening, och ändå visa de i Sveriges rövhål att vi ändå bjuder in vissa av dem, bara inte idioterna:
Istället kommer biljetterna att gå till HV:s styrelse och partners, uppger stockholmsklubben.
Tycker det är så jävla rätt att stäng ute hiv-smittan ifrån Hovet!
Dock skulle det ju vara underbart att få tag i plåtar till match nummer 7, nån som vet vart?
Det du citerar från HV-håll stämmer till 100%, fick ett par samtal av ett par kompisar som var uppe i Globen och stod i klacken. Dom hade precis fått reda på detta och fattar absolut ingenting. Det kastades INGENTING från HV-klacken under HELA matchen. Om det känns bättre för er att tro annorlunda så gör för all del det. Att Djurgården skulle komma på att HV-klacken misskötts sig kl 22.25, strax efter det blivit klart att HV kan avgöra på Hovet, måste man vara bra dum i huvudet för att tro. Detta är så jvla osportsligt så det finns inte.
Pinsamt Djurgården, pinsamt. Det visar hela hockey-Sverige vilken skillnad det är mellan klubbarna. Oproffsiga Djurgården. Just det, har jag nämnt att man även sålde biljetter till match 6 innan det var klart att den skulle spelas? Det är ju klart att HV-supportrarna chansar och köper biljett till den matchen eftersom man får köpa DIF-souvenirer om den inte blir av. Normalt sett så brukar jag inte brusa upp mig, men DIF kan dra åt h-e.
Hoppas att HV71 kör ner denna osportsliga anda i halsen på er "Stockholms stolthet" till klubb på lördag. Satan vad ni förtjänar det.
DonaldDuck skrev:Det du citerar från HV-håll stämmer till 100%, fick ett par samtal av ett par kompisar som var uppe i Globen och stod i klacken. Dom hade precis fått reda på detta och fattar absolut ingenting. Det kastades INGENTING från HV-klacken under HELA matchen. Om det känns bättre för er att tro annorlunda så gör för all del det. Att Djurgården skulle komma på att HV-klacken misskötts sig kl 22.25, strax efter det blivit klart att HV kan avgöra på Hovet, måste man vara bra dum i huvudet för att tro. Detta är så jvla osportsligt så det finns inte.
Pinsamt Djurgården, pinsamt. Det visar hela hockey-Sverige vilken skillnad det är mellan klubbarna. Oproffsiga Djurgården. Just det, har jag nämnt att man även sålde biljetter till match 6 innan det var klart att den skulle spelas? Det är ju klart att HV-supportrarna chansar och köper biljett till den matchen eftersom man får köpa DIF-souvenirer om den inte blir av. Normalt sett så brukar jag inte brusa upp mig, men DIF kan dra åt h-e.
Hoppas att HV71 kör ner denna osportsliga anda i halsen på er "Stockholms stolthet" till klubb på lördag. Satan vad ni förtjänar det.
Portar man våran styrelse så får man ju bita i det sura äpplet och ta sitt straff.
Se det ur en annan vinkel: eftersom att stockholmare är helt dumma i huvudet (inte mina ord nu) så kanske det är bra att det inte är några HV fans på hovet. Dessa fans skulle förmodligen bli överkörda, speciellt om HV vinner matchen. Eran säkerhet kan inte garanteras, så fort ni lämnar arenan är ni som en vandrande boxboll för vissa individer.
Äppelmos skrev:Tycker det är så jävla rätt att stäng ute hiv-smittan ifrån Hovet!
Dock skulle det ju vara underbart att få tag i plåtar till match nummer 7, nån som vet vart?
Iidoten frick säger till ordföranden i NBS att dom kör som vanligt,
Sen ska det gullas så jävla mycket med HV i tidningarna, Vi fick inte komma på 2 matcher och nu portar vi NBS helt jävla rätt men då är det såååå synd om dom, HV stängde oss ute utan någon som hellst rätt efter JK kom med åtgärdsplanen, visst fan ska vi agera då också!
Nä kommer dom hoppas jag fan DFG tar hand om dom för är så jävla förbannad på idioterna i HV:s styrelse och bönderna som förnerkar precis allt dom gör!
Och den där jävla filmande finnen laine, stå upp för fan, HV ska ALLTID fuska, ingen som sett trippingen direkt efter tekning precis innan hv gör sitt mål?
stefaaaan skrev:Och den där jävla filmande finnen laine, stå upp för fan, HV ska ALLTID fuska, ingen som sett trippingen direkt efter tekning precis innan hv gör sitt mål?
Janzoo skrev:Portar man våran styrelse så får man ju bita i det sura äpplet och ta sitt straff.
Se det ur en annan vinkel: eftersom att stockholmare är helt dumma i huvudet (inte mina ord nu) så kanske det är bra att det inte är några HV fans på hovet. Dessa fans skulle förmodligen bli överkörda, speciellt om HV vinner matchen. Eran säkerhet kan inte garanteras, så fort ni lämnar arenan är ni som en vandrande boxboll för vissa individer.
Det enda ni ska göra är att skämmas för er klubb. Det lovar jag att det finns många äldre djurgårdare som gör. Fyfan va ovärdigt er klubb. Det här kommer att få konsekvenser.
DonaldDuck skrev:Det du citerar från HV-håll stämmer till 100%, fick ett par samtal av ett par kompisar som var uppe i Globen och stod i klacken. Dom hade precis fått reda på detta och fattar absolut ingenting. Det kastades INGENTING från HV-klacken under HELA matchen. Om det känns bättre för er att tro annorlunda så gör för all del det. Att Djurgården skulle komma på att HV-klacken misskötts sig kl 22.25, strax efter det blivit klart att HV kan avgöra på Hovet, måste man vara bra dum i huvudet för att tro. Detta är så jvla osportsligt så det finns inte.
Är du helt jävla blåst eller spelar du?
HV71 kan ju för fan inte arrangera en säker match, sen går DIF ut och vill ha bortastå tom en match, sen kommer JK med en bra åtgärdsplan som DIF står bakom, men då säger HV blankt nej, vem fan är det som är pinsamma isåfall, finns ingen annan klubb än bondeklubben som skulle göra så!
Och snacka om osportslighet ska nog inte en HIV supporter göra, filmar hela jävla tiden, kör på målvakter spelar fult!
Gnäll på domaren precis heela jävla tiden!
Nä fy faaan!
Janzoo skrev:Portar man våran styrelse så får man ju bita i det sura äpplet och ta sitt straff.
Det enda ni ska göra är att skämmas för er klubb. Det lovar jag att det finns många äldre djurgårdare som gör. Fyfan va ovärdigt er klubb. Det här kommer att få konsekvenser.
Men din jävla badboll, varför sitter du och munhugger för? Det luktar troll och motorolja om dig.
Ta och lugna dig grabben, föreningen HV71 lyser inte direkt av sportslighet heller (och har aldrig gjort) så det är nog bättre att du kryper hem igen.
Förutom incidenter med nerkastade grejer på publiken från HV71-klacken (varför skulle jag ifrågasätta den officiella informationen? För att du har läst vad något inavlat HVskjutersnett-fan påstår hände? Ja just ja. Ni har ju alltid rätt, glömde det) så tror jag DIF känner att de inte kan garantera säkerheten för en bortalagsklack i en match som kan bli helt avgörande.
Äppelmos skrev:Tycker det är så jävla rätt att stäng ute hiv-smittan ifrån Hovet!
Mvh Danne
Sista ordet är nog inte sagt om detta än, http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -pa-lordag
"TROTSAR FÖRBUDET Dif vill stoppa HV-fansen – men Jönköpingslagets klubbledning uppmanar supportrarna att åka ändå. "
Jag hoppas fan inte DIF viker ner sig nu!
Och gör dom det är det nog första gången jag hoppas DFG gör sitt jobb!!
För ingen sätter sig på oss, framförallt inte en klubb på från bondeland!!
Iidoten frick säger till ordföranden i NBS att dom kör som vanligt,
Sen ska det gullas så jävla mycket med HV i tidningarna, Vi fick inte komma på 2 matcher och nu portar vi NBS helt jävla rätt men då är det såååå synd om dom, HV stängde oss ute utan någon som hellst rätt efter JK kom med åtgärdsplanen, visst fan ska vi agera då också!
Nä kommer dom hoppas jag fan DFG tar hand om dom för är så jävla förbannad på idioterna i HV:s styrelse och bönderna som förnerkar precis allt dom gör!
Och den där jävla filmande finnen laine, stå upp för fan, HV ska ALLTID fuska, ingen som sett trippingen direkt efter tekning precis innan hv gör sitt mål?
Nej, jag trollar inte, jag har försökt hålla en bra nivå under finalserien i detta forum men det går ju inte att hålla käft om detta. Det var längesedan jag var så här förbannad.
Hela grejen är ju en efterhandskonstruktion, hur blinda är ni egentligen. Kan det bli mer tydligt än så? DIF HAR INTE SOM KLUBB RÄTT ATT ENSIDIGT FATTA ETT BESLUT SOM DETTA - det står i hockeyligans stadgar. Är det så svårt att fatta?
Det är inget annat en en hämndaktion, precis som HVs ordförande säger i artikeln. Om det är rätt eller fel tycker vi olika om, men faktum är som sagt att dif inte har rätt att göra så. Punkt. Det som framförallt gör mig förbannad är den uppdiktade historien om att HVs supportrar misskötts sig. Efter varje match får HV information om just sina supportrars beteende och uppförande under matchen från den andra klubben, i detta fallet dif, och i den finns ingen information om att något sådant skulle ha hänt under matchen? VARFÖR INTE? Och varför skulle säkerhetsansvariga från dif BERÖMMA HVs supporters uppträdande efter matchen? Sedan hade jag som sagt en del vänner på plats som intygar att detta påstådda kastande inte har skett, och jag har ingen anledning att misstro ett par av mina närmaste vänner. Men det är klart, jag ska lita mer på vad osportsliga-dif skriver på sin hemsida, 15 min efter det blivit klart att HV kan ta guld på Hovet. Fyfan för er klubb och för er godtrogna inställning till densamma.
Öppna ögonen för i helvete. Dif skämmer ut sig. Hoppas att Hockeyligan gör sitt jobb nu.