F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Grym första period, om man jämför med gårdagens. Härliga DIF!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Skärpning i egen zon. Trött på att dom ska spela sig ur zon hela tiden.
Sarg ut är det bästa ibland.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Skotten i första
HV: 16
DIF: 4
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

PNY skrev:Skotten i första
10 av dessa har varit skott på wesslau bara för o få tekning..absolut ingenting farligt.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Jag vet inte varför men jag har kännt mig lugn hela förstaperioden. I vanliga fall blir jag helstirrig men inte nu, jag har en bra känsla. Men paniken kommer säkert ju längre matchen går :wink:
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Klaga inte på domarna nu, våra två utvisningar är helt solklara, det kan till och med jag som är allt annat än objektiv se.
Bra första period dock, ganska jämnt spel och vi har lite tur som får in vårt mål, men alla mål räknas, även de s.k. turmålen.
Sett till hur det brukar se ut så börjar vi sämst och växer sedan i matchen, förhoppningsvis så gör vi även det idag. Då ser det lovande ut.
Härligt open ice tackling av Printz också. Den var riktigt saftig!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Ganska intetsägande skott. Minst tio har ju varit rena plockpotatisen.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Elajtaren skrev:
PNY skrev:Skotten i första
10 av dessa har varit skott på wesslau bara för o få tekning..absolut ingenting farligt.
Men ser bra ut i wesslans facit..

Skönt att höra att hv spelarna tänker på att dom inte vill ligga under med 3-2 inför ett fullt Hovet :P

VI SKA VINNA SM-GULDET! VI ÄR SVERIGES BÄSTA LAG!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Bedrövlig första period. Tror att DIF haft pucken i anfallszon en sju sekunder som längst. Krüger ser riktigt skakig ut idag. Rampfeber? Nilson fortsätter med sitt värdelösa spel och hans nonchalans gör mig illamående. Periodens höjdpunkt var klart Printz klockrena propp och även några i hiv satte riktigt fina tacklingar. Så ska det se ut i svensk hockey jämt. Förvånad att Printz inte åkte på charging eller liknande eftersom domarna fortsätter med sin oändliga hiv-orgasm.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Defensivt, en kanonperiod av DIF.
På bekostnad av en snudd på obefintlig offensiv

Fimpens holding i anfallszon.......aahhgggrgzrzr!! :evil:
Borde vara löneavdrag på sånt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Hälften av laget sitter ju fortfarande på hotellet! Utspelen måste bli bättre, och backsidan är under all kritik.. Bara små klagomål :wink:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sthlm_dif skrev:Klaga inte på domarna nu, våra två utvisningar är helt solklara, det kan till och med jag som är allt annat än objektiv se.
Bra första period dock, ganska jämnt spel och vi har lite tur som får in vårt mål, men alla mål räknas, även de s.k. turmålen.
Sett till hur det brukar se ut så börjar vi sämst och växer sedan i matchen, förhoppningsvis så gör vi även det idag. Då ser det lovande ut.
Första är helt korrekt. Fimpen tar som vanligt en jävla idiotutvisning. Helt onödig.

Däremot andra tycker jag är stentuff. Äckliga Laine åker så fort han kan "genom" tre DIF-spelare och trillar väldigt enkelt. Så den tycker jag inte ska vara utvisning.

Synd, för domarna har annars skött det väldigt bra.

Håll undan i 40 minuter nu DIF så får vi drömscenariot.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kentta skrev:Hälften av laget sitter ju fortfarande på hotellet! Utspelen måste bli bättre, och backsidan är under all kritik.. Bara små klagomål :wink:
Nej, då är det är gårdagens match du tittar på, DIF står upp idag.
Bara det att HV är grymt starka, då blir det svårt att hinna etablera sig i anfallszon
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kentta skrev:Hälften av laget sitter ju fortfarande på hotellet! Utspelen måste bli bättre, och backsidan är under all kritik.. Bara små klagomål :wink:
Hv ligger på bra och försvårar våra uppspel. Tycker dock att vi sköter oss bra defensivt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

jensa85 skrev:
sthlm_dif skrev:Klaga inte på domarna nu, våra två utvisningar är helt solklara, det kan till och med jag som är allt annat än objektiv se.
Första är helt korrekt. Fimpen tar som vanligt en jävla idiotutvisning. Helt onödig.

Däremot andra tycker jag är stentuff. Äckliga Laine åker så fort han kan "genom" tre DIF-spelare och trillar väldigt enkelt. Så den tycker jag inte ska vara utvisning.

Synd, för domarna har annars skött det väldigt bra.

Håll undan i 40 minuter nu DIF så får vi drömscenariot.
Tycker också den andra utvisningen är väldigt billig. Laine åker ju över Kyle's klubba och snubblar sen. Men "experterna" på Kanal 5 håller med domaren om allt sålänge de inte missat något åt Djurgårds hållet...
Skriv svar