Vill ju inte måla fan på väggen men oddsen måste vara svindlande höga att vi skulle vinna två gånger i rad i Kinnarpsladugården.
Det är väl det som ska göras, det omöjliga, om vi inte vill se vårt guld förvandlas till sand.
Jag hoppas inte alla börjar sjunga SM-guld om vi vinner matchen idag, det är så pinsamt att höra, sjunga SM-guld kan vi göra när/om vi vinner guldet, istället för att sjunga SM-guld när finalmatcherna inte ens är klara.
Och vart tog klacken vägen igår?
JohanLindholm skrev:Jag hoppas inte alla börjar sjunga SM-guld om vi vinner matchen idag, det är så pinsamt att höra, sjunga SM-guld kan vi göra när/om vi vinner guldet, istället för att sjunga SM-guld när finalmatcherna inte ens är klara.
HV och DIF valde att stänga bortaläktaren pga av att jesubarnen tyckte att vi varit elak mot dem!
JohanLindholm skrev:Jag hoppas inte alla börjar sjunga SM-guld om vi vinner matchen idag, det är så pinsamt att höra, sjunga SM-guld kan vi göra när/om vi vinner guldet, istället för att sjunga SM-guld när finalmatcherna inte ens är klara.
Håller inte riktigt med dig. Kan sporra laget att sjunga om SM-Guld, speciellt i en avgörande final.
Pratade precis med en kollega som har en viss defekt då han är Rögle-fan. Iom defekten så säger han också att han har ett andra lag i hockeysverige som är HV, nu visar det sig dock att han tycker att det är kul att se DIF spela och att han tycker att vi är värda att vinna. Kan vara defekten som pratar men måste säga att det känns alltid bra när folk som i vanliga fall hatar Stockholm och dess hockeylag kan erkänna att årets DIF är en fröjd att se.
Känslan säger vinst idag, härligt att killarna kommer att få avgöra på ett fulsatt (utan HV-fans?)hovet sen!
HV och DIF valde att stänga bortaläktaren pga av att jesubarnen tyckte att vi varit elak mot dem!
Haha, jahaja, jo dom blev väll lite sura när soptunnorna togs fram, jesusbarn är inte vana att få skit på sig
Håller inte riktigt med dig. Kan sporra laget att sjunga om SM-Guld, speciellt i en avgörande final.
Jo, kan hålla med dig till en viss del där, dock så tycker jag att det blir pinsamt om vi förlorar finalen.
Rådgivaren skrev:Varför inte kasta in Micke Holmqvist i kväll? En utvilad spelare måste ju vara bättre än både Danielsson och Eklund som verkar helt slut....
Håller med om att Eklund inte bör lira, han har inte varit bra. Drar på sig lite onödiga utvisningar och får inte spelet att stämma i största allmänhet, dock ser jag hellre att Brodin spelar istället för Holmqvist.
MrJimpa skrev:
Håller med om att Eklund inte bör lira, han har inte varit bra. Drar på sig lite onödiga utvisningar och får inte spelet att stämma i största allmänhet, dock ser jag hellre att Brodin spelar istället för Holmqvist.
C.Eklund tycker jag har varit en av killarna som höjt sig ordentligt i slutspelet och i SM-Final 1 var han jävligt bra. Dock gjorde han ingen kanonmatch igår men gillar att han försöker smälla på i varje byte, det gör inte alla spelare. Jag tror det är att genom smälla på och ha långa anfall som Djurgården vinner matcher. Jag tycker man ska plocka bort Danielsson, Tim, Brodin eller sillen om man vill ha in Holmqvist.
Utvilad behöver dock inte vara en fördel... kan vara att man är ringrostig för att man inte spelat på länge
Micke lär ju inte ha mycket motivation heller då han inte spelar i DIF nästa säsong.
Fimpen må ha varit lite osynlig senaste tiden, men han kör sin grej bra. Hans utvisning igår må ha varit onödig men Thörnberg ska dödas och det är bra att han markerar det.