F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

Vill ju inte måla fan på väggen men oddsen måste vara svindlande höga att vi skulle vinna två gånger i rad i Kinnarpsladugården.
Det är väl det som ska göras, det omöjliga, om vi inte vill se vårt guld förvandlas till sand.

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

"Melodi: Så gick det till när farfar va ung
Så går det till när HV gör mål
HV gör mål, när HV gör mål"

Det sista stycket tycker jag är jävligt fiffigt.

HEJ BÖNDER!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Edin skrev:"Melodi: Så gick det till när farfar va ung
Så går det till när HV gör mål
HV gör mål, när HV gör mål"

Det sista stycket tycker jag är jävligt fiffigt.

HEJ BÖNDER!
Uppmärksammade det där oxå :P Skulle vara konstigt att inte Hv gjorde målet när Hv gjorde mål... hmmm :shock:
Användarvisningsbild
JohanLindholm

Inlägg av JohanLindholm »

Jag hoppas inte alla börjar sjunga SM-guld om vi vinner matchen idag, det är så pinsamt att höra, sjunga SM-guld kan vi göra när/om vi vinner guldet, istället för att sjunga SM-guld när finalmatcherna inte ens är klara.
Och vart tog klacken vägen igår?
Djurgårdens IF - Lite Finare, Lite Bättre!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

JohanLindholm skrev:Jag hoppas inte alla börjar sjunga SM-guld om vi vinner matchen idag, det är så pinsamt att höra, sjunga SM-guld kan vi göra när/om vi vinner guldet, istället för att sjunga SM-guld när finalmatcherna inte ens är klara.
HV och DIF valde att stänga bortaläktaren pga av att jesubarnen tyckte att vi varit elak mot dem!
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

JohanLindholm skrev:Jag hoppas inte alla börjar sjunga SM-guld om vi vinner matchen idag, det är så pinsamt att höra, sjunga SM-guld kan vi göra när/om vi vinner guldet, istället för att sjunga SM-guld när finalmatcherna inte ens är klara.
Håller inte riktigt med dig. Kan sporra laget att sjunga om SM-Guld, speciellt i en avgörande final.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Pratade precis med en kollega som har en viss defekt då han är Rögle-fan. Iom defekten så säger han också att han har ett andra lag i hockeysverige som är HV, nu visar det sig dock att han tycker att det är kul att se DIF spela och att han tycker att vi är värda att vinna. Kan vara defekten som pratar men måste säga att det känns alltid bra när folk som i vanliga fall hatar Stockholm och dess hockeylag kan erkänna att årets DIF är en fröjd att se.

Känslan säger vinst idag, härligt att killarna kommer att få avgöra på ett fulsatt (utan HV-fans?)hovet sen!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Den här vinner vi och det blir ett guldfirande på Hovet :D
Avskaffa tre mot tre.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Varför inte kasta in Micke Holmqvist i kväll? En utvilad spelare måste ju vara bättre än både Danielsson och Eklund som verkar helt slut....

Förslag till kedjor:
Nilson-Josefson-Krüger
Tjärnqvist-Ottosson- Ölvestad
Engqvist- Zigomanis - T.Eriksson
P-Cehlin - Falk - M.Holmqvist
Användarvisningsbild
JohanLindholm

easer90 skrev:
HV och DIF valde att stänga bortaläktaren pga av att jesubarnen tyckte att vi varit elak mot dem!
Haha, jahaja, jo dom blev väll lite sura när soptunnorna togs fram, jesusbarn är inte vana att få skit på sig :roll:
Användarvisningsbild
JohanLindholm

elklingo skrev:
Håller inte riktigt med dig. Kan sporra laget att sjunga om SM-Guld, speciellt i en avgörande final.
Jo, kan hålla med dig till en viss del där, dock så tycker jag att det blir pinsamt om vi förlorar finalen.
MrJimpa

Inlägg av MrJimpa »

Rådgivaren skrev:Varför inte kasta in Micke Holmqvist i kväll? En utvilad spelare måste ju vara bättre än både Danielsson och Eklund som verkar helt slut....

Förslag till kedjor:
Nilson-Josefson-Krüger
Tjärnqvist-Ottosson- Ölvestad
Engqvist- Zigomanis - T.Eriksson
P-Cehlin - Falk - M.Holmqvist
Håller med om att Eklund inte bör lira, han har inte varit bra. Drar på sig lite onödiga utvisningar och får inte spelet att stämma i största allmänhet, dock ser jag hellre att Brodin spelar istället för Holmqvist.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

elklingo skrev:
Jag tror det sporrar HV71s spelare lika mycket.
tomten

Inlägg av tomten »

MrJimpa skrev: Håller med om att Eklund inte bör lira, han har inte varit bra. Drar på sig lite onödiga utvisningar och får inte spelet att stämma i största allmänhet, dock ser jag hellre att Brodin spelar istället för Holmqvist.
C.Eklund tycker jag har varit en av killarna som höjt sig ordentligt i slutspelet och i SM-Final 1 var han jävligt bra. Dock gjorde han ingen kanonmatch igår men gillar att han försöker smälla på i varje byte, det gör inte alla spelare. Jag tror det är att genom smälla på och ha långa anfall som Djurgården vinner matcher. Jag tycker man ska plocka bort Danielsson, Tim, Brodin eller sillen om man vill ha in Holmqvist.

Utvilad behöver dock inte vara en fördel... kan vara att man är ringrostig för att man inte spelat på länge
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

Micke lär ju inte ha mycket motivation heller då han inte spelar i DIF nästa säsong.
Fimpen må ha varit lite osynlig senaste tiden, men han kör sin grej bra. Hans utvisning igår må ha varit onödig men Thörnberg ska dödas och det är bra att han markerar det.
Skriv svar