F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Haha hylla domarna efter den här matchen? Dom var så sjukt jävla sanslöst usla att jag var nära att gå ifrån TVn X antal gånger. Det får helt enkelt inte vara sån usel nivå (självfallet åt båda hållen) som det har varit hela finalserien...riktigt jävla pinsamt.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Lee Harvey Oswald skrev:
tomten skrev:Riktigt skönt seger!

Bra att Hardy rörde om i kedjorna.

-Otto är inte samma spelare som han var i grundserien... flera nivåer lägre, är han skadad?

Tycker han var bra, speciellt i 3:e & i sudden
Jo han höjde sig i slutet men han är inte alls på nivån han kan vara. Känns som det har varit Otto som vart orsaken till att första linan gått sämre på slutet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
Caveman skrev:Till Mäklaren & Er andra:

Jag hoppas ni blev nöjda med vår insats, efter en svag 1:a period växte vi in i matchen. Det var vår tur att vinna i dag. Jag hoppas ni uppskattar mitt & andras slit i spelet 3/5 & 4/5, vi gick på knäna några gånger men vi grejade det. Nu blir det lite käk och sömn, det är en ny match imorgon. Det är kul att vi grejade en match till i Stockholm och den ska spelas i Hovet om jag förstått det hela rätt, vilket drag det kommer bli. Me förtst ska vi fotsätta på den isnlagna vägen i morgon.
Ja, "Grottbjörnens folk"... det var roligt i ca 0.2 sek men det är faktiskt ingen som på allvar tror du är Printz.
Det var inte meningen att någon skulle tro det, fast antagligen så vad det precis va Du trodde. Det var mer ett sätt att belysa vilket spel vissa utför för sådana som du, som inte verkar ha någon koll.
Senast redigerad av Caveman den 2010-04-21 22:28:07, redigerad totalt 1 gånger.
Lurken83

Inlägg av Lurken83 »

Asså detta är fan me otroligt !

Som Kruger sa ! Ja visste att det inte var så lång tid kvar på perioden , men ändå så kämpar dom som om det vore i mitten av perioden !
E så jävla stolt!!!

Fan skulle sätta mig o spela lite nhl 10 online mot några dryga kanadicker o resten av världen , men nu är ja fan me för full! Man blev för nervös o då försvann ölen fort :)

Sov gott alla älskade DJURGÅRDARE!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hallå, är du full eller? Det var ju efter första matchen. Du har inte många rätt ikväll!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

SkönaDjurgårn skrev:Efter en sanslöst dålig förstaperiod känss det fan helt overkligt att sitta här helt skakig och njuta av segerns triumf! Lätt ett av de skönaste och viktigaste målen någonsin. Håller med om att Krüger är vår bästa spelare tillsammans med Wesslau men vill även ge en eloge till Jacob som får sjukt mycket stryk idag MEN DEN GRABBEN ÄR TUFF! <3
Jag måste säga att den där löken Brodin (heter han så?) var sjukt bra också. Skall han föreställa någon slags fyllnadsspelare eller extra-ytter. Helt grym emellanåt. Arbetade frenetiskt och snyggt. Var hade ni gömt honom??

Annars tycker jag inte att DIF spelade särskilt bra idag (vilket ni själva kommenterat under kvällens gång) men det ÄR MÅLEN SOM RÄKNAS och HV har haft påfallande svårt att göra mål i det här slutspelet. Chans-sumpnings-fest varannan kväll...

Som sagt: Fetgrattis. Men imorgon skall ni få smisk.

// JV

PS. Vi kommenterade också "Hej bönder"-tröjan. Stor humor. Cred för det.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Kentta skrev: Printzen gjorde faktiskt en helt ok match idag, tillskillnad från Ragge tex.
:D
Japp, Printz gjorde en bättre insats än Ragge idag.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Någon som kan förklara hur HV71 kan ha fullsatt och 7000 personer när en sektion för 150 personer står tom. Men det är väl alltid skönare att säga att det är utsålt. "Smutsiga HV, ja det är smutsiga HV.."
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har haft denna grymma känsla att det är DIF:s år i år. Finns inte en jäkel som rubbar denna Djurgårdsarme. Vi kommer ta GULD i år. Känns oxå så underbart härligt att Davidsson blir den som drar ner HV i skiten i denna match. Har stört mig så otroligt på hans inställsamma lismande attityd och att han så många gånger pissat på oss då vi var bottenlag. Betalt för gammal ost med flera års ränta. Tack härliga DIF för vinsten idag.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doyle skrev:Hatar LOOSERMENTALITET. Det är inte det som tagit oss till detta finalspel. DIF är denna säsong en riktig krigartrupp som aldrig ger upp. Må vara att vi ser lite trötta och saktfärdiga ut vissa stunder men vi ska fortsätta och kriga och vinna denna finalserie.

Tror stenhårt på Hardy och killarna. Vi har hur mycket kraft som helst att ta ut.

Ingen räknar längre med oss utan vi ska stå där med brallorna nerdragna och HV pissande på oss från himmelvalvet, NOT.

Aldrig, aldrig att något lag skall pissa på vårt klubbmärke och våra fans som media och Jönköpingstrogna gör just nu.

VI ÄR DIF och ska vända det här. Vi har HARDY, ÖLVESTAD, RAGGE, MACKAN, TJÄRNA och ZIGGE och en drös med hormonstinna junisar som nu slipar det mentala och kommer att bli som vassa knivar i Kinnarps.

Vill se ett beslutsamt och taggat DIF som åker ut på Kinnarps is och bestämmt sig för att GULDET ska till Sthlm.

Nu är alla knep tillåtna. Använd Voodoo, Zigges alla NHL-knep, Ragges råstyrka och framförallt Gustav Wesslaus magiska målvaktsspel till att få HV och tappa fokus.

HV har lätt att tappa koncepten om det plötsligt går grus i deras maskineri. De har varit ojämna under säsongen och de kommer till slut att få betala dyrt då de går runt på lite folk.

Vi har en enorm innestående kraft kvar att krama ur om vi nu tar en eller två segrar i Kinnarps.

Har en vä'ldigt GOD känsla att vi vänder detta. Den känslan har jag haft sedan pucken släptes på Hovet i första matchen i denna finalserie och den har inte svikit mig en enda gång denna säsong. Nu DJÄVLAR DIF är det upp till bevis. Ni har allt i egna händer.

SYNS på HOVET på lördag GUYS
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kentta skrev:

Jag hoppas ni blev nöjda med vår insats, efter en svag 1:a period växte vi in i matchen. Det var vår tur att vinna i dag. Jag hoppas ni uppskattar mitt & andras slit i spelet 3/5 & 4/5, vi gick på knäna några gånger men vi grejade det. Nu blir det lite käk och sömn, det är en ny match imorgon. Det är kul att vi grejade en match till i Stockholm och den ska spelas i Hovet om jag förstått det hela rätt, vilket drag det kommer bli. Me förtst ska vi fotsätta på den isnlagna vägen i morgon.
Printzen gjorde faktiskt en helt ok match idag, tillskillnad från Ragge tex.

:D
Vad pratar du om? Ragge var bäst i laget tillsammans med Krüger och Wesslau. Han gör några konstiga beslut den gode Ragnar, men jag vette fan om det finns en enda spelare i Elitserien som spelar med samma pondus som honom. Andreas Holmqvist däremot... han kan kosta oss guldet.

Caveman, jag har ju sagt att jag håller med dig om att Printz är bra. Vad är problemet?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Nu ska jag sammanfatta segern enkelt.
Bild
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

DIF_Soldier skrev:
Har läst igenom alla sidor i den här tråden från sida två. Herrejävlar vilken utveckling den haft!
Haha, ibland är vi bara för goa!
Jag sa ju bergodalbana :D Så länge det slutar uppåt kan jag ta hjärtinfarkter, sönderbitna naglar, att jag blir gråhårig och alla trasiga saker omkring mig. Bara det slutar bra klarar jag nästan vad som.

Härliga Djurgår'n!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:

Ja, "Grottbjörnens folk"... det var roligt i ca 0.2 sek men det är faktiskt ingen som på allvar tror du är Printz.
Det var inte meningen att någon skulle tro det, fast antagligen så vad det precis va Du trodde. Det var mer ett sätt att belysa vilket spel vissa utför för sådana som du, som inte verkar ha någon koll.
Jag orkar inte käbbla en kväll som denna, men jag har plussat för Printz X antal gånger det här slutspelet. Men du kanske inte är läskunnig?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Enbom skrev:Nu ska jag sammanfatta segern enkelt.
Bild
Jag vill få den högupplösta originalbilden, och ha som fondtapet i mitt rum...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DonaldDuck

Inlägg av DonaldDuck »

HV var det bättre laget idag, och borde ha avgjort matchen i första. Det är ett hyfsat självmål faktiskt att tjata om att domarna var emot DIF i matchen med tanke på 1-1 målet. Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det. Det såg även taskigt ut för DIF i sudden där HV än en gång dominerade ganska friskt. Kort sagt, DIF vinner inte rättvist - det får man nog vara bra enögd för att tycka.

Det man ska tänka på är också att matchserien egentligen är där den förväntas att vara. Både lagen har spelat två hemmamatcher och det står även 2-2 i matcher. Nu har HV två hemmamatcher kvar, och DIF en. Det är alltså fortsatt fördel HV, visst DIF kan vinna på bortaplan men i kvällens match hade man bra med flyt.
Skriv svar