Du skämtar?Horace skrev:Att det var en slashing är det inget snack om...däremot kan man ju diskutera om nivån ska va så där låg i en sm-final...

Du skämtar?Horace skrev:Att det var en slashing är det inget snack om...däremot kan man ju diskutera om nivån ska va så där låg i en sm-final...
Så blir det alltid.Jack Daniel skrev:Min domarteori: Om vi kommer igång och trycker tillbaka HV i tredje perioden kommer domarna släppa allt och tillåta tufft spel.
Om vi spelet ser ut som nu eller HV spelar bra kommer domarna ta utvisningar mer enligt regelboken.
Ja det kan man fråga sig. Det står 1-1 i felaktiga mål så det är rättvist nog.Bigge skrev:Hv vet hur de ska göra, skjut på Wesslau så får de läge, gödslar med returer förtillfället!
Idiotisk utvisning på Kyle, men vi har haft tur med domarna också. Vi va sex man på isen då vi kvitterade.
Var fan är våra krigare någonstans??
Jag har ju sagt att hans riktiga förnamn är Kylie...Tengil skrev:Såg ut som om Kyle sa "oh my god" vid utvisningen? Känns lite "fjortisbrudaktigt".... You fucking wanker hade varit mer passande!
Hade VI haft den typen av spelare i VÅRT lag så hade vi ju tyckt att de var grymt bra,eller hur?rikkard skrev:Den utvisningen blir antagligen matchavgörande. Det är katastrof! HV71 är antagligen det lag med mest svin i truppen. Lill-Kenta Nilsson kallade det gökboet. De låter den äckligt smörande Johan Davidsson sköta alla kontakter med omvärlden för att inte visa upp sin smutsiga byk. Jag förstår inte hur man kan hålla på dem.
Jag har hört det där några gånger, men ni skall veta att han är svårt hatad i Jkpg. Han kallas för Vingelborg. Karln är från Ljungby, Trojas hemstad. Troja var HV's arvsfiende i många år i div 1. Ingen önskedomare för HV med andra ord. Tänk er en domare som är hardcore AIK-are så fattar ni.Daniel942 skrev:Dagens domare: Patrik Sjöberg och Marcus Vinnerborg.
Vinnerborg är ju från småland....
Det var ju mer än suck, och i ett suckande passar "oh my god" bättre faktiskt.Tengil skrev:Såg ut som om Kyle sa "oh my god" vid utvisningen? Känns lite "fjortisbrudaktigt".... You fucking wanker hade varit mer passande!
Enkla fakta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja det kan man fråga sig. Det står 1-1 i felaktiga mål så det är rättvist nog.Bigge skrev:Hv vet hur de ska göra, skjut på Wesslau så får de läge, gödslar med returer förtillfället!
Idiotisk utvisning på Kyle, men vi har haft tur med domarna också. Vi va sex man på isen då vi kvitterade.
Var fan är våra krigare någonstans??
Jag tvivlar på att våra spelare inte vill. Då återstår bara två orsaker till matchbilden.
- Vi är tröttkörda
- Hv har höjt sig
Just nu är det KLASSKILLNAD....och jävligt jobbigt att se. Det skär i hjärtat att beskåda mitt kära lag så under isen i en sm-final. Att det är Hv vi möter gör det hela än jävligare.
Dum som jag är hoppas jag fortfarande vi ska komma ut och vända och vinna. Men inget talar för det, absolut ingenting....bara hoppet då.
En domare som sett förstaläget där Laine är uppe med handskarna hade aldrig tagit slashing på DIF-spelaren där. Men de hade kanske dåligt samvete efter den lika löjliga holding-utvisningen på Ninimaa strax innan.Horace skrev:Nix, visade reprisen nu och det var iaf i mina ögon en slashing...men däremot tycker jag inte det ska rendera i en utvisning i en sm-final...gränsfall ens i en grundseriematch...