F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av djurgårdsj*vel »

lefflan skrev:Tjenare alla gårdare! är ny här så vet inte hur detta forum fungerar riktigt,jag har endast följt djurgårdens matcher och läst forum osv men har bestämt mig för att engagera mig ännu mer genom att gå mer på matcher va aktiv i forum osv.. har ej vart så insatt och de tidigare (finns mycket annat i livet också som jag prioriterar högre) de jag vill ha sagt med det är att jag ej vill bli välkommnad som en nykomling som först nu har blivit intresserad bara för det har gått så bra som det har gjort,för intresset har funnits hela tiden! många blir juh anklagade så... jag vill iaf bara säga att även om vi inte vinner guld så är vi fortfarande mesta mestarna. vi kanske förlorar slaget men inte kriget i längden! hv71 har juh trots allt bara 3 guld seilka sen tidigare,och om det nu blir så så kommer djurgården att ha vunnit 16 av 20 finaler... kan finnas vissa fel i texten,är juh trots allt inte SÅ insatt.. peace!
Hej Lefflan o välkommen till forumet. Du har så rätt, vi kommer alltid vara Mesta Mästarna vad som än händer, men nog fan skulle det väl vara skönt att trycka ner grisgänget HV totalt i skridskorna. Skulle väl vara en enorm förnedring för de att förlora deras hemmamatcher, vilka alla där redan ses som vunna. Har redan sen i somras "känt" att Djurgården kommer att vinna och det finns nog inget lag som är skönare att slå ut än HV. Så räkna med ett guld till till Mesta Mästarna
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Till Mäklaren & Er andra:

Det var ingen överdrift från min sida, jag menar bara att min backkollega sällan får lika mycket kritik som jag.

Då jag har lite tid över mellan träningarna brukar jag titta in här, oftas så känns det som om jag får oförtjänt mycket skit, ibland känns det som om jag bedöms på helt andra kriterium än mina medspelare (kan det har att göra med mitt förflutna i aik?). Jag håller med om att det var ett dåligt beslut att försöka stöta framåt i senaste Sudden, men jag tycker ändå att vi hade full backning hem, vilket visade sig inte räcka. Jag var även inne på avgörandet i KInnarps Arena, då Hv gjorde precis som vi gjorde mot Lhc, långa anfall med korta byten, inte tilllåta motståndaren att andas, jag han inte byta och var duktigt trött, sedan när Hv-spelaren fick köra slalom mellan mina medspelare för att sedan droppa pucken vid första stolpen var jag helt enkelt för trött för att lyckas tänka klart & för att plocka bort deras målskytt.

Men någonting måste jag har gjort bra, då jag fick stort förtroende redan förra säsongen och nu än mer förtroende sedan Hardy kom hit, vilket har resulterat i att jag förlängt med 2-år. Nu ska vi försöka vända på denna matchsrien och jag lovar att jag ska försöka skärpa till mig, det vore härligt att få spela en match till på Hovet.
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Boys, kul att se att ni är taggade. Intressant läsning på ert forum.

Jag var på Globen i snygg HV-tröja (Tedenby...) i måndags och oavsett vad som sägs och inkastade föremål etc. så har DIF en FANTASTISK publik i år. Som jag skrivit på vårt eget forum så har sittplatspubliken i Kinnarps verkligen något att lära av DIF-publiken. Grymt tryck i hela Globen och en fantastisk upplevelse för alla som var där oavsett vem man håller på. Jag satt bredvid en supertrevlig och extremt kunnig DIF-farbror och hade en kunglig kväll - även under de gastkramande 77 minuter som gick innan det avgjordes till HV's fördel. Att det finns en viss mängd puckon i varje stor folksamling är ingen nyhet för mig. Jag skämdes själv som en hund när slipshuliganerna härjade i Kinnarps... Bara för ledningen att ta itu med kräken så alla vettiga människor kan få se på ishockey.

Som några skriver här inne så är inte detta avgjort. Det står 2-1 och även om jag älskar mitt HV så är jag inte säker på att vi vinner två hemmamatcher. Dels är det en ganska speciell situation mentalt och dels är DIF för bra för att bara lägga sig ned och dö. Flera djurgårdare gjorde ganska lamt ifrån sig i måndags. Marcus Nilsson och mr Kreuger stod t.ex inte att känna igen och farbror Ragnarsson (jämnårig med mig) stapplade till lite för ofta. Jag kan inte tänka mig att det blir så igen.

Mot ett genomsnittligt elitserielag från övre halvan räcker DIFs fartiga hockey mycket långt - det var ju så man gjorde succé i andra halvan av säsongen. HV har långa perioder spelat som ett sådant lag och då har DIF framgångsrikt kunnat mosa på med "sitt" spel. Men när HV når upp till sin (som vi tycker) "riktiga" nivå så kör det ihop sig för DIF. Tendensen nu är att HV når den nivån. Alltså måste det till något speciellt för att DIF skall vinna. Det skulle kunna vara:

* Wesslau höjer sig ett snäpp till och tar tag i sin enda svaghet: returerna. DIF är starka runt mål, men man kan bara räkna med att rensa undan ett visst antal returer. Om Wesslau lyfter sig här kan DIF mycket väl vinna en eller flera matcher.

* Hardy hitta på något oväntat. Han är slug så jag misstänker att han har något i bakfickan. Kan dock inte komma på vad det skulle vara.

* Trots er fina ramsa om järnkaminer (jag blev impad i sista seriematchen på Hovet när ni körde den oavbrutet i mer än en halv period - cred) så är DIF ett lättare lag än HV. MEN det fysiska spelet är till 70% attityd. Även ett lättare lag KAN proppa sig in i en match. Bra grepp att ta fram när inget annat funkar. Det lyfter den egna moralen och sänker motståndarna.

Jag tror ju och hoppas intensivt att det är kört för DIF och att HV defilerar fram till guldet i de sista matcherna genom att vinna med 6-1 typ i båda. Några här skriver att DIF går runt på mer folk än HV och alltså skulle orka längre, men jag tror inte det stämmer. Har ni siffror på det? HV har flera fungerande jämnstarka formationer och har varit starkast i slutet av matcherna vilket s.a.s är the proof of the pudding.

Samtidigt som vi som håller på HV (och många andra också) tyckte att HV dominerade matchen i måndags så var det målmässigt extremt jämnt och några totalt freakade tillfälligheter gjorde att HV vann. Så om jag känner DIF rätt så blir det fajt.

Den här finalserien är redan historisk eftersom det var evigheter sedan två så offensiva och spelande lag möttes i final. Sjukt kul. I tredje perioden förra matchen när det fortfarande stod 0-0 sade jag spontant till min läktargranne att detta är den roligaste hockeymatch jag någonsin har sett. De två bäst lagen utan tvekan.

Hoppas att det är OK att jag inte önskar er lycka till... :mrgreen:

// JV
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Kan det vara det första välformulerade inlägget från en motståndarsupporter på hela säsongen?
Cred till farbrorn i Klapp och klang för det. ;)

Känns som en riktig vinna eller försvinna match idag. Förlorar vi, har jag jävligt svårt att se att vi tar 3 raka matcher sen. Vinner vi är ställningen 0-0, och alla chanser i världen.
Hoppas att fotbollsturen från igår smittar av sig på hockeyn, självmål - ja tack!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Norrastååå skrev: Mot ett genomsnittligt elitserielag från övre halvan räcker DIFs fartiga hockey mycket långt - det var ju så man gjorde succé i andra halvan av säsongen. HV har långa perioder spelat som ett sådant lag och då har DIF framgångsrikt kunnat mosa på med "sitt" spel. Men när HV når upp till sin (som vi tycker) "riktiga" nivå så kör det ihop sig för DIF. Tendensen nu är att HV når den nivån. Alltså måste det till något speciellt för att DIF skall vinna. Det skulle kunna vara:

* Wesslau höjer sig ett snäpp till och tar tag i sin enda svaghet: returerna. DIF är starka runt mål, men man kan bara räkna med att rensa undan ett visst antal returer. Om Wesslau lyfter sig här kan DIF mycket väl vinna en eller flera matcher.

* Hardy hitta på något oväntat. Han är slug så jag misstänker att han har något i bakfickan. Kan dock inte komma på vad det skulle vara.

* Trots er fina ramsa om järnkaminer (jag blev impad i sista seriematchen på Hovet när ni körde den oavbrutet i mer än en halv period - cred) så är DIF ett lättare lag än HV. MEN det fysiska spelet är till 70% attityd. Även ett lättare lag KAN proppa sig in i en match. Bra grepp att ta fram när inget annat funkar. Det lyfter den egna moralen och sänker motståndarna.

Jag tror ju och hoppas intensivt att det är kört för DIF och att HV defilerar fram till guldet i de sista matcherna genom att vinna med 6-1 typ i båda. Några här skriver att DIF går runt på mer folk än HV och alltså skulle orka längre, men jag tror inte det stämmer. Har ni siffror på det? HV har flera fungerande jämnstarka formationer och har varit starkast i slutet av matcherna vilket s.a.s är the proof of the pudding.

Samtidigt som vi som håller på HV (och många andra också) tyckte att HV dominerade matchen i måndags så var det målmässigt extremt jämnt och några totalt freakade tillfälligheter gjorde att HV vann. Så om jag känner DIF rätt så blir det fajt.

Den här finalserien är redan historisk eftersom det var evigheter sedan två så offensiva och spelande lag möttes i final. Sjukt kul. I tredje perioden förra matchen när det fortfarande stod 0-0 sade jag spontant till min läktargranne att detta är den roligaste hockeymatch jag någonsin har sett. De två bäst lagen utan tvekan.

Hoppas att det är OK att jag inte önskar er lycka till... :mrgreen:

// JV
Som sagt, ett av få bra inlägg från motståndarsupporters. Skoj!

Sen tycker jag, föga förvånande som Järnkamin, att du har fel i ett par saker:

Krüger var bra även i måndags, han har varit grym hela finalserien. Punkt.

Sen att vi inte skulle ha en chans när ni når upp till ert "vanliga spel" tycker jag är överdrivet. Första matchen var vi totalt dominanta i två perioder där ni kom tillbaka i tredje tack vare ett tidigt mål som föregicks av en x-checking på Falk. De andra matcherna är jämna där vilket lag som helst kunde vunnit även om jag kan hålla med om att HV kändes lite starkare i iaf en av matcherna. Knappast att ni dominerade dock.
Nu ska jag inte älta domarna alltför mycket men hade varit intressant o se hur match två utvecklat sig om vi fått ett eller två mål till godkänt. Det som Ölve slog in är ju solklart mål iaf. Plus våra 5-6 skott i virket, men bra lag har väl tur eller hur var det..

Angående att vi går runt på folk är det ju rätt solklart. Vi kör fyra kedjor medan ni ofta går ner på tre. Samtidigt som en sån som Davidsson kan få lira nästan 10 minuter per period. Inte en chans han orkar det i längden men det spelar ju ingen roll om vi inte vinner idag. Övertygad om att vi kommer ha fördel av vårt utnyttjande av vår bredd i en ev. sjätte/sjunde match. Kanske även imorrn om vi vinner idag.

Snart är man framme i Jerusalem. Hoppas man överlever i drygt ett dygn, ateist som man är.
Senast redigerad av Henkos den 2010-04-21 15:49:10, redigerad totalt 1 gånger.
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Snazzi skrev:Kan det vara det första välformulerade inlägget från en motståndarsupporter på hela säsongen?
Cred till farbrorn i Klapp och klang för det. ;)
Haha, Klapp & Klang. Jag tillhör ju dem som var med på den tiden och om jag fick bestämma skulle vi heta Klapp & Klang igen. Fatta vad kul när Black Army kommer till Kinnarps Arena och möts av... (fanfar) Klapp & Klang! :lol:

// JV - exilsmålänning i Sthlms norra förorter
tomten

Inlägg av tomten »

Norrastååå skrev:I tredje perioden förra matchen när det fortfarande stod 0-0 sade jag spontant till min läktargranne att detta är den roligaste hockeymatch jag någonsin har sett.
Oj, då kan du inte ha sett mycket hockey... tycker det var riktigt dåligt spel från båda lagen... publiken var dålig och klacken kom inte upp i tillräckligt bra standard med tanke på att det var en sådan viktig match.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

tomten skrev:
Norrastååå skrev:I tredje perioden förra matchen när det fortfarande stod 0-0 sade jag spontant till min läktargranne att detta är den roligaste hockeymatch jag någonsin har sett.
Oj, då kan du inte ha sett mycket hockey... tycker det var riktigt dåligt spel från båda lagen... publiken var dålig och klacken kom inte upp i tillräckligt bra standard med tanke på att det var en sådan viktig match.
Håller med, riktigt tråkigt att titta på. Vårat spel var fruktansvärt slarvigt, hoppas på bättring ikväll. Men vi brukar ju spela bra bortahockey.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Edin skrev:
tomten skrev:
Håller med, riktigt tråkigt att titta på. Vårat spel var fruktansvärt slarvigt, hoppas på bättring ikväll. Men vi brukar ju spela bra bortahockey.
Tråkigt? Jag höll ju på att skita ner mig i slutet. :cry:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det blir ändringar i PP-formationerna ikväll. Äntligen!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tycker den senaste matchen lyfte sig först i Sudden, då Hv verkade släppa på alla bromsar. Dom andra tre perioderna var ganska tempofattiga med mycket stök och bök längst med sargerna. Men spännande var det. Stämningen var inget att yvas över, inte om man jämför med matcherna i Hovet.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Caveman skrev:Till Mäklaren & Er andra:

Det var ingen överdrift från min sida, jag menar bara att min backkollega sällan får lika mycket kritik som jag.

Då jag har lite tid över mellan träningarna brukar jag titta in här, oftas så känns det som om jag får oförtjänt mycket skit, ibland känns det som om jag bedöms på helt andra kriterium än mina medspelare (kan det har att göra med mitt förflutna i aik?). Jag håller med om att det var ett dåligt beslut att försöka stöta framåt i senaste Sudden, men jag tycker ändå att vi hade full backning hem, vilket visade sig inte räcka. Jag var även inne på avgörandet i KInnarps Arena, då Hv gjorde precis som vi gjorde mot Lhc, långa anfall med korta byten, inte tilllåta motståndaren att andas, jag han inte byta och var duktigt trött, sedan när Hv-spelaren fick köra slalom mellan mina medspelare för att sedan droppa pucken vid första stolpen var jag helt enkelt för trött för att lyckas tänka klart & för att plocka bort deras målskytt.

Men någonting måste jag har gjort bra, då jag fick stort förtroende redan förra säsongen och nu än mer förtroende sedan Hardy kom hit, vilket har resulterat i att jag förlängt med 2-år. Nu ska vi försöka vända på denna matchsrien och jag lovar att jag ska försöka skärpa till mig, det vore härligt att få spela en match till på Hovet.
:lol: :lol: :lol:

KlockreHnt!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Norrastååå skrev:Boys, kul att se att ni är taggade. Intressant läsning på ert forum.

Jag var på Globen i snygg HV-tröja (Tedenby...) i måndags och oavsett vad som sägs och inkastade föremål etc. så har DIF en FANTASTISK publik i år. Som jag skrivit på vårt eget forum så har sittplatspubliken i Kinnarps verkligen något att lära av DIF-publiken. Grymt tryck i hela Globen och en fantastisk upplevelse för alla som var där oavsett vem man håller på. Jag satt bredvid en supertrevlig och extremt kunnig DIF-farbror och hade en kunglig kväll - även under de gastkramande 77 minuter som gick innan det avgjordes till HV's fördel. Att det finns en viss mängd puckon i varje stor folksamling är ingen nyhet för mig. Jag skämdes själv som en hund när slipshuliganerna härjade i Kinnarps... Bara för ledningen att ta itu med kräken så alla vettiga människor kan få se på ishockey.

// JV
Detta gör mig varm i hjärtat. Vill inte att fokus skall vara på de få idioter som förstör våra fester! Packet kan ägna sig åt det.

Skämdes verkligen efter uppträdandet, men gläds åt att många också fortfarande minns den fantastiska läktarkultur vi skapat i år.

Bra jobbat, Fabriken! Tifot var riktigt snyggt sist, har kollat in det på TV-bilderna efteråt och då ser det verkligen snyggt ut. Hoppas alla uppskattar deras arbete och skänker en slant - på konto eller i hink.

Jag har plåt till på lördag och vill verkligen uppleva en FEST! Drömmer om en vinst ikväll, för så avgörs detta i sjunde matchen. DIF torskar inte på Hovet!

Men pessimisten i mig säger att HV är bättre, att DIF såg trötta ut sist och att hemmaplan avgör. Wesslau är grym, men Liv är detsamma - tyvärr.

IN MED FIMPEN!!!!!!!!!!!

Håller tummarna framför TV´n.

Alltid - oavsett :twisted:
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Nu ser vi till att VINNA det här, kvällens match och förhoppningsvis även morgondagen!!
Nu kör vi djurgårdsfamiljen...... :D
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 1-HV71-DIF

41* Gustaf Wesslau (GK)
39 Stefan Ridderwall (GK)
1:a
10 Marcus Ragnarsson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:a
3 David Printz (LD)
49 Kyle Klubertanz (RD)
44 Nicklas Danielsson (LW)
21 Andreas Engqvist (CE)
32 Marcus Krüger (RW)
3:e
33 Timmy Pettersson (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
97 Mike Zigomanis (CE)
40 Jacob Josefson (RW)
4:e
34 Daniel Brodin (LD)
29 Patrick Cehlin (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
20 Christian Eklund (RW)
Senast redigerad av warrant den 2010-04-21 17:14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar