OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stefaaaan

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av stefaaaan »

Don66-2 skrev:quote]

Det är väl klart att det inte är rätt att kasta in saker på isen, men som sagt så rinner det över för alla någon gång, och kan säga att det hänt fler gånger i kinnarps än på vårra hemmamatcher denna säsongen, sen ska det vara ett helvete att spela på vårn hemmaarena!

Hv71 får ju tydligen kasta ner skit i vårat bås i kinnarps vrför ska vi inte få kasta skit ner i deras bås?

Det man blir så förbannad på är att det förstoras upp så in i helvete när vi gör nått men hv71 får inte en rubrik när dom gör nått!

Säkerheten i kinnarps i lördags var ju under all kritik, alltind hade gått lugnt till om de visste hur man skulle göra, fanns 2 stora fel, att man lät oss stå ända nere vid plexit det har inget annat lag fått göra nån gång, och att vi fick med oss öl ut från baren!

Sen kunde dom ju haft koll på sina egna nedanför och inte lägga all skit på djurgårdssupportrarna!

Nu blir man ju ännu mer irriterad när vi inte får några biljetter till bortastå, nästan så man önskar det åker ner några ur våran lite hårdare supportergrupp och ställer till med nått, för fan hv71 gör om och gör rätt så blir det inga problem!
*asg* Det där var något av det sjukaste jag läst på länge! Är det HV:s fel att VI inte kan uppföra oss? Om vi får stå nere vid plexit och ta med oss öl - jaha,då är det självklart logiskt att det är okej att svina? Dessutom svinades det i VÅR arena,av OSS!! Hur intelligent är det?

Och att vi inte får några biljetter är ju ett resultat av - just det,att VI inte kan uppföra oss![/quote]

Det är hv71 som ska garantera säkerheten ja, sen var det väl en del som inte kunde sköta sig, men så är det ju i alla supportergrupper, men hade polis och hv71 skött sitt jobb så hade vi inte fått de scenerna, och varför drabbas bara djurgården? det var ju hv fans som betedde sig lika illa dom med, det är det man blir mest förbannad på, lilla klubben från landet som det ska va så synd om och de gör aldrig nått!

Någon som tror att den som kastade en flaska blir portad? nä skulle inte tro de!
Och slipshuliganerna får sitta kvar säsong efter säsong!

Som hv71 gör nu skapar ju bara mer irritation!
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Vad HV71 gör är att garantera säkerheten för sin egen publik.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

warrant skrev:Vad HV71 gör är att garantera säkerheten för sin egen publik.
Så det är bättre att det sitter massa djurgårdare utspridda istället?
Risk för mer bråk skulle jag ju vilja säga om det är "fel" personer som fått tag i biljetter
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Nu har vi tydligen kastat urin också

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... stade-urin
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

stefaaaan skrev:
warrant skrev:Vad HV71 gör är att garantera säkerheten för sin egen publik.
Så det är bättre att det sitter massa djurgårdare utspridda istället?
Risk för mer bråk skulle jag ju vilja säga om det är "fel" personer som fått tag i biljetter
Tror faktiskt att det skulle kunna bli lugnare om man spred ut bortafans,människan har ju en tendens att falla för grupptryck!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Alltså seriöst, nu blir jag riktigt jävla förbannad på dom där jävla kristna horungarna.
Urin? Ja men visst, vi går till toan, pissar i en mugg och kastar ner muggen på hv fansen. Jävla vidriga myttare, fy fan. Ingen jävel är så sjuk så att man pissar i en mugg och kastar ner, det var öl och läsk, det är ju för fan helt jävla uppenbart. Man kan ju undra hur dom vet att det var urin? Har dom tagit tester? Skulle knappast tro det, det var väl någon jävla myttare på sektionen under som tog i lite extra för att skapa rubriker, och som vanligt så tar media tillfället i akt att pissa på oss än mer. Jag undrar fan ärligt talat varför media lägger all skit på oss, det värsta som har hänt var när glasflaskan (!!!!!!!!) kastades upp i DIF klacken av hv supportrar och träffade en tjej i ansiktet. Media ger ju för fan oss skulden för glasflaskan också, jävla horungar.

Och nu, mitt i allt så överväger hv71 att sälja bortaståbiljetterna till hv fans. FÖR I HELVETTE! Antingen ska vi vara där, eller så ska sektionen stå tom, det är fan inget alternativ. Om hv71 säljer biljetterna till deras egna fans så KRÄVER jag att Djurgården agerar och säljer samtliga bortastå biljetter på Hovet i en ev finalmatch 6 till Djurgårds supportrar. Hv71 agerande är så jävla oacceptabelt så att jag inte finner ord, dom verkar helt ha glömt bort att det var dom själva som startade allting, herrejävlar. FYFAN VAD JAG HATAR hv! Snart uppgår mitt hv hat till samma höjder som mitt aik hat, mitt hat just nu är helt obeskrivligt, hade skrattat om en terrorist hade sprängt hela kinnarps arena.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Alltså seriöst, nu blir jag riktigt jävla förbannad på dom där jävla kristna horungarna.
Urin? Ja men visst, vi går till toan, pissar i en mugg och kastar ner muggen på hv fansen. Jävla vidriga myttare, fy fan. Ingen jävel är så sjuk så att man pissar i en mugg och kastar ner, det var öl och läsk, det är ju för fan helt jävla uppenbart. Man kan ju undra hur dom vet att det var urin? Har dom tagit tester? Skulle knappast tro det, det var väl någon jävla myttare på sektionen under som tog i lite extra för att skapa rubriker, och som vanligt så tar media tillfället i akt att pissa på oss än mer. Jag undrar fan ärligt talat varför media lägger all skit på oss, det värsta som har hänt var när glasflaskan (!!!!!!!!) kastades upp i DIF klacken av hv supportrar och träffade en tjej i ansiktet. Media ger ju för fan oss skulden för glasflaskan också, jävla horungar.

Och nu, mitt i allt så överväger hv71 att sälja bortaståbiljetterna till hv fans. FÖR I HELVETTE! Antingen ska vi vara där, eller så ska sektionen stå tom, det är fan inget alternativ. Om hv71 säljer biljetterna till deras egna fans så KRÄVER jag att Djurgården agerar och säljer samtliga bortastå biljetter på Hovet i en ev finalmatch 6 till Djurgårds supportrar. Hv71 agerande är så jävla oacceptabelt så att jag inte finner ord, dom verkar helt ha glömt bort att det var dom själva som startade allting, herrejävlar. FYFAN VAD JAG HATAR hv! Snart uppgår mitt hv hat till samma höjder som mitt aik hat, mitt hat just nu är helt obeskrivligt, hade skrattat om en terrorist hade sprängt hela kinnarps arena.

He he, tagga ner lite & spara till ikväll :wink:

Ledsen att behöva göra dig besviken, men jag kan enligt en 100% idiotsäker källa bekräfta att det var piss, iaf i en av muggarna som kastades ner.
Sorgligt men sant.

Så, sorry.
Vissa av oss är inte ett piss bättre än bajen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Nu kan jag inte hålla käften längre...

Jag tycker det är så otroligt tråkigt och pinsamt att folk inte kan bete sig som folk på en tillställning som faktiskt i grund och botten handlar om underhållning.
Ett spel, en lek....
Ett spel som engagerar människor, och jag säger inte att det är fel att vara engagerad, men man måste kunna ta ansvar för sina handlingar. Och se var gränsen går mellan vad som är ok och inte. Man kan vara engagerad utan att förstöra för andra.
Att trasha stolar, kasta urin, snus och allt annat skit är bara tragiskt.

Engagera er i det som händer på isen istället.
Sjung för DIF, hurra, vifta med flaggor, hoppa i takt, dansa samba.

Det har alltid varit så skönt med hockeymatcher att man i pausen kan stå bakom en FBKare eller Frölunda suporter och bara ha trevliga små snack. Men nu är det på väg att bli precis som fotbollen. Och jag bävar verkligen för vad som kommer att hända nästa säsong när AIK kommer på besök...

Jag har sedan tidigare sagt att min lilla grabb ska få hänga med på hockey nästa säsong, men det vette fan om jag vågar ta med honom. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om något skulle hända homom på ett ställe dit man går för att få underhållning....

Tänk om supportrar i alla läger, tänk om och tänk rätt...
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

sthlm_dif skrev:Alltså seriöst, nu blir jag riktigt jävla förbannad på dom där jävla kristna horungarna.

Dom vill ju inte ha oss där, inte ens när det var skötsamma järnkaminer som skulle synas noga innan de fick biljetter, och nu till råga på allt ska dom sälja ut bortaståbiljetter till hv fans!
Håller med föregående ska inga bortafans stå där, så ska det fanimeig vara tomt, vågar inte djurgården säga ifrån eller? detta kan de ju inte gå med på!

Visst vi betedde oss illa men det var väl för fa inte bara vi eller? de försöker lägga all jävla skuld på oss men hv71 klubbdirektör säger då inget om sina egna fans!
Ge inte en hvjävel en enda biljett om det blir en match på hovet om dom inte kan garantera att vi får biljetter till en eventuell sjunde match i jönköping, och då ska ALLA få boka dessa biljetter och inte bara en SYNAD djurgårdsskara!
tule

Inlägg av tule »

Don66-2 skrev:
Mackan1891 skrev:
tule51tule skrev:Jag var på plats och har varit på Hovet under större delen av säsongen. Publiken har varit toppen likaså spelet. NU, till finalen kommer DFG = Djurgårdens fjolliga grabbar och töntar sig. Dom vill vara med med på tv o i tidningar. Jättetrist. Stäng av dessa töntar från all idrott.
Istället för att sitta och spela efterbliven på ett Forum och prata om saker och ting du inte har en jävla aning om så kan du väl tala om för våra Grabbar vilka töntar de är face to face istället?

Annars tycker jag du kan dra igen käften igen och återgå till aftonbladet.se.

Mupp!
Spela efterbliven?. Ja det behöver ju inte du göra

Vem är du...? Al Capone..?

Lägg ner attityden!!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

alltså hålla på och argumentera att "jag var full", "dom skall garantera säkerheten", "hade polisen och HV71 skött sitt jobb", "sånt där händer hos alla" bla bla bla

va fan man är väl ansvarig för sina egna handlingar!? Man kan inte alltid leva i dumbubblan att andra ska fixa, andra ska hålla mig i schack, andra ska göra det...

Kastar DU in saker på isen ska DU stå till svars för vad DU gör och inte gömma dig bakom järnkaminerna, föreningen, mamma, polarn, polisen eller vad fan som helst.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

m0ng00se skrev:alltså hålla på och argumentera att "jag var full", "dom skall garantera säkerheten", "hade polisen och HV71 skött sitt jobb", "sånt där händer hos alla" bla bla bla

va fan man är väl ansvarig för sina egna handlingar!? Man kan inte alltid leva i dumbubblan att andra ska fixa, andra ska hålla mig i schack, andra ska göra det...

Kastar DU in saker på isen ska DU stå till svars för vad DU gör och inte gömma dig bakom järnkaminerna, föreningen, mamma, polarn, polisen eller vad fan som helst.
EXAKT personerna som gjorde detta ska stå till svars för detta, och fan inte hela djurgårdsklacken som var nere!!!
Och när dom nu tänkt sig sälja ut biljetterna till hv fans säger de ju sig självt!
De tog tillfället i akt att porta alla för om vill inte ha bortasupportrar där!

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... -final-4-5

Det är BARA v71 som stänger oss ute nu, då borde djurgården fan stänga ute hv supportrarna i ev match 6
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

stefaaaan skrev:
m0ng00se skrev:alltså hålla på och argumentera att "jag var full", "dom skall garantera säkerheten", "hade polisen och HV71 skött sitt jobb", "sånt där händer hos alla" bla bla bla

EXAKT personerna som gjorde detta ska stå till svars för detta, och fan inte hela djurgårdsklacken som var nere!!!
Och när dom nu tänkt sig sälja ut biljetterna till hv fans säger de ju sig självt!

Såklart portar dom ALLA. Det kallas kollektiv bestraffning och är ju det snabbaste och effektivaste mest kännbara straffet i dagsläget.

Det ultimata är ju såklart att kunna straffa den enskilde personen med en livstids avstängning men då lär man väl börja med videokameror, angiveri, infiltration osv...finns väl säkert lagar som styr videoupptagning på läktarplats osv?
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

m0ng00se skrev:
stefaaaan skrev:

Såklart portar dom ALLA. Det kallas kollektiv bestraffning och är ju det snabbaste och effektivaste mest kännbara straffet i dagsläget.

Det ultimata är ju såklart att kunna straffa den enskilde personen med en livstids avstängning men då lär man väl börja med videokameror, angiveri, infiltration osv...finns väl säkert lagar som styr videoupptagning på läktarplats osv?
Jajamensan men straffar dom djurgården kollektivt ska dom väl straffa sig själva kollektivt också eller?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

det får väl dom reda ut vi kan bara hantera vad vi har gjort och ingenting annat.
Låst