Dragan Umicevic
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har förmågan att tänka kritiskt, däremot ser jag ingen anledning som i det Kall-El gör att bara klaga på allt som DIF gör.DIF 4 EVER skrev:>>>>>> Don T
Du saknar överhuvudtaget förmågan att tänka kritiskt. Du hyllar ju varenda spelare DIF signar. Vet du verkligen nåt om varje spelare eller e du på den nivån att du är glad bara DIF får fullt lag i dagens kassa ekonimiska läge. Det e elitserien vi pratar om. Inte korpen. Jag tycker inte dagens DIF e mycket starkare än det lag vi hade förra säsongen.
Finns stor risk till missat slutspel iår igen. Det saknas minst en stabil back och en målskytt i laget. Tompa Johansson e ball att ha tillbaka i laget men har inte direkt framtiden för sig. Dragan är en artist men ingen riktig målskytt precis som Kall-El sa.
Hade hellre sett en utpräglad målskytt signa.
DIF har rensat ut skräpet från förra säsongen, visar styrka i att rata spelelare som Adam Andersson (bäste back framåt) och Oscar Steen på grund av deras girighet.
Tomas Johansson har minst en säsong på topp kvar.
Av de som kommit till DIF är det någon du kan säga är sämre än de DIF ratat?
Den ende spelare DIF ville ha kvar av de som försvinner var Rudslätt, han är svår att ersätta.
Titta på spelartyperna och skapa dina femmor så kommer du att upptäcka att DIF kommer ställa ett riktigt bra lag på isen nästa säsong!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Hmmmmmm jag klagade inte ett dugg på signingen av Dragan, Jag skrev ju t o m att det var en bra signing. Det enda jag ställde mig frågande till var om det verkligen var denna spelartyp vi behövde? Detta är något jag fortfarande ställer mig lite frågande till då det nog hade känts bätttre om det signats en spelare av Kjellbergkvalité, alltså en tung, småelak, skridskostark, oöm, stark spelare med näsa för mål. Eller varför inte kalla det för en Ölvestad som kan göra mål? Tror personligen vi hade haft betydligt större nytta av en sådan spelartyp.
Jag hoppas jag har fel här, men jag får lite småvibbar av att Dragan kanske är tänkt att ersätta en viss Norman som kanske sticker över Atlanten.
När det gäller vissa skribenters förmåga till kritiskttänkande är inte jag rätt person att bedöma detta, men jag kan då inte påminna mig när jag läst något kritiskt från *host* vissa personer här inne.
Jag hoppas jag har fel här, men jag får lite småvibbar av att Dragan kanske är tänkt att ersätta en viss Norman som kanske sticker över Atlanten.
När det gäller vissa skribenters förmåga till kritiskttänkande är inte jag rätt person att bedöma detta, men jag kan då inte påminna mig när jag läst något kritiskt från *host* vissa personer här inne.
-
Hur mycket pengar tror du Djurgården har???Kall-El skrev:Hmmmmmm jag klagade inte ett dugg på signingen av Dragan, Jag skrev ju t o m att det var en bra signing. Det enda jag ställde mig frågande till var om det verkligen var denna spelartyp vi behövde? Detta är något jag fortfarande ställer mig lite frågande till då det nog hade känts bätttre om det signats en spelare av Kjellbergkvalité, alltså en tung, småelak, skridskostark, oöm, stark spelare med näsa för mål. Eller varför inte kalla det för en Ölvestad som kan göra mål? Tror personligen vi hade haft betydligt större nytta av en sådan spelartyp.
Vi har fortfarande för lite pengar för att ha råd med att värva "spelare av Kjellbergkvalité".
Med "kjellbergkvalité" menar jag alltså spelare som har de egenskaper Kjellberg hade. Skall nog inte räkna med att få en spelare som var lika bra som Kjellberg, men en spelare av den typ som han representerade. Det var mest den poängen jag ville få fram när jag valde att jämföra Dragan mot den spelartyp, vi i mitt tycke, behöver mest av allt just nu.
Det är just det jag menade, trots att du började positivt så övergick du till en negativ värvning!Kall-El skrev:Hmmmmmm jag klagade inte ett dugg på signingen av Dragan, Jag skrev ju t o m att det var en bra signing. Det enda jag ställde mig frågande till var om det verkligen var denna spelartyp vi behövde?
Förstår att det är mig du *hostar* åt! Jag jämför med föregående säsong och då finns ännu inget att klaga på. Står bakom varenda värvning som DIF gjort hittills och ser ljust på framtiden.
Räknar med ett eller två tunga nyförvärv till innan serien startar. DIF har den 12 maj en till två platser att fylla, när hände det senast?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Vaddå tro på slutspel? Det tror jag garanterat på redan nu, man ska ju inte kasta yxan i sjön innan säsongen börjat?Kall-El skrev:Skulle det presenteras en back och en målskytt av klass kanske t o m jag skulle våga tro på slutspel.
DIF har ett hyfsat spelarmaterial och som sagt, en back o målskytt så är vi ju med i striden om 5-8, det tror jag garanterat!
- Sir Martin
Det som framförallt är positivt med den här värvningen är att Dragan har lite "annorlunda" kompetens. Det vill säga att han har fina handleder och god teknik, som Linkan. Det finns för många spelare som inte har någon teknik utan endast lever på att kämpa. Dragan må ha brister i sitt defensiva spel men förhoppningsvis producerar han istället framåt.
DIF 4 EVER Jag tror nog att du saknar fler förmågor mer än så, iallafall om man ska utgå från dina inlägg.DIF 4 EVER skrev:>>>>>> Don T
Du saknar överhuvudtaget förmågan att tänka kritiskt. Du hyllar ju varenda spelare DIF signar. Vet du verkligen nåt om varje spelare eller e du på den nivån att du är glad bara DIF får fullt lag i dagens kassa ekonimiska läge. Det e elitserien vi pratar om. Inte korpen. Jag tycker inte dagens DIF e mycket starkare än det lag vi hade förra säsongen.
Finns stor risk till missat slutspel iår igen. Det saknas minst en stabil back och en målskytt i laget. Tompa Johansson e ball att ha tillbaka i laget men har inte direkt framtiden för sig. Dragan är en artist men ingen riktig målskytt precis som Kall-El sa.
Hade hellre sett en utpräglad målskytt signa.
Ingen seger utan offer
Jag har ganska bra koll på de spelare som kommer till DIF. Anser att laget som DIF kommer att ställa på banan är mycket slagkraftigare än förra årets lag. Om jag dessutom kollar vad de andra Elitserielagen värvat och tappat blir jag inte direkt skakis.
Elitseriens Silly Season bedömer jag följande hittills:
1. Brynäs
2. HV71
3. DIF
4 Frölunda
5. Färjestad
6. Malmö
7. Timrå
8. Linköping
9. Luleå
10. MoDo
11. Mora
12. Skellefteå
Elitseriens Silly Season bedömer jag följande hittills:
1. Brynäs
2. HV71
3. DIF
4 Frölunda
5. Färjestad
6. Malmö
7. Timrå
8. Linköping
9. Luleå
10. MoDo
11. Mora
12. Skellefteå
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Håller inte med dej alls!!! Hur kan du säga att du inte är så skakis?Don_T skrev:Jag har ganska bra koll på de spelare som kommer till DIF. Anser att laget som DIF kommer att ställa på banan är mycket slagkraftigare än förra årets lag. Om jag dessutom kollar vad de andra Elitserielagen värvat och tappat blir jag inte direkt skakis.
Djurgården förra säsongen var ju inte direkt oslagbara, vi var ju motsatsen till oslagbara. Och som det ser ut nu så kan jag inte satsa några pengar på att Djurgården tar sig till slutspel.
Visst, vi är säkert 3 gånger bättre än vad vi var förra året, men jag är rädd för att det inte kommer att räcka

Men målet är ju självklart slutspel, men man ska nog inte hoppas för mycket.