F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010
Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010
Håller med dig Doyle. Tror vi blivit bortskämda efter att ha vunnit med 4-1 mot både BIF och LHC. Nu är vi i en final och möter ett klart bättre lag än LHC. Vi kan inte bara lägga oss ner och självdö för att vi ligger under med 2-1 i matcher.
Låt oss kikar lite på hur vi förlorat under slutspelet:
Hemma: Två förluster, obesegrade under ordinarie tid.
Borta: Två förluster, en i sudden och den andra med 0-2 mot LHC
I flera av dessa har vi legat under med ett par mål men orkat komma tillbaka, har dock inte räckt hela vägen. Å andra sidan har vi legat under i ett antal matcher som vi sedan vunnit.
Detta visar ju lite vilken jäkla låg lägstanivå detta laget har och framförallt att de aldrig slutar kämpa! Nu kommer dock det stora mandomsprovet efter två raka suddentorskar, men är det något lag som orkar komma tillbaka så är det årets upplaga av Djurgårdens IF!
Låt oss kikar lite på hur vi förlorat under slutspelet:
Hemma: Två förluster, obesegrade under ordinarie tid.
Borta: Två förluster, en i sudden och den andra med 0-2 mot LHC
I flera av dessa har vi legat under med ett par mål men orkat komma tillbaka, har dock inte räckt hela vägen. Å andra sidan har vi legat under i ett antal matcher som vi sedan vunnit.
Detta visar ju lite vilken jäkla låg lägstanivå detta laget har och framförallt att de aldrig slutar kämpa! Nu kommer dock det stora mandomsprovet efter två raka suddentorskar, men är det något lag som orkar komma tillbaka så är det årets upplaga av Djurgårdens IF!
-
- Säsongskort: Ja
Bra där Doyle!
Det är bara att titta på vår historia, vi ger ALDRIG upp!
Vi är järnkaminer!
Knivsta, Tjalle, Tumba, Parling, Tvilling, Rehn, Södergren, Galloway, Falk, Sandell Svensson, Micke Johansson, Mattias Jonson, Markus Karlsson, Linkan, Vito, Teddy Sheringham, Sir Charles, Hardy, Jensa, Lasse Björn, Hasse Jeppson, Ölvestad, Leffe Eriksson, Ottosson och framför allt
JOHN JANSSON!
DIF och vi ska greja det här!
Det är bara att titta på vår historia, vi ger ALDRIG upp!
Vi är järnkaminer!
Knivsta, Tjalle, Tumba, Parling, Tvilling, Rehn, Södergren, Galloway, Falk, Sandell Svensson, Micke Johansson, Mattias Jonson, Markus Karlsson, Linkan, Vito, Teddy Sheringham, Sir Charles, Hardy, Jensa, Lasse Björn, Hasse Jeppson, Ölvestad, Leffe Eriksson, Ottosson och framför allt
JOHN JANSSON!
DIF och vi ska greja det här!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Tjenare alla gårdare! är ny här så vet inte hur detta forum fungerar riktigt,jag har endast följt djurgårdens matcher och läst forum osv men har bestämt mig för att engagera mig ännu mer genom att gå mer på matcher va aktiv i forum osv.. har ej vart så insatt och de tidigare (finns mycket annat i livet också som jag prioriterar högre) de jag vill ha sagt med det är att jag ej vill bli välkommnad som en nykomling som först nu har blivit intresserad bara för det har gått så bra som det har gjort,för intresset har funnits hela tiden! många blir juh anklagade så... jag vill iaf bara säga att även om vi inte vinner guld så är vi fortfarande mesta mestarna. vi kanske förlorar slaget men inte kriget i längden! hv71 har juh trots allt bara 3 guld sen tidigare,och om det nu blir så så kommer djurgården att ha vunnit 16 av 20 finaler... kan finnas vissa fel i texten,är juh trots allt inte SÅ insatt.. peace!
Hej lefflan och välkommen till forumet.lefflan skrev:Tjenare alla gårdare! är ny här så vet inte hur detta forum fungerar riktigt,jag har endast följt djurgårdens matcher och läst forum osv men har bestämt mig för att engagera mig ännu mer genom att gå mer på matcher va aktiv i forum osv.. har ej vart så insatt och de tidigare (finns mycket annat i livet också som jag prioriterar högre) de jag vill ha sagt med det är att jag ej vill bli välkommnad som en nykomling som först nu har blivit intresserad bara för det har gått så bra som det har gjort,för intresset har funnits hela tiden! många blir juh anklagade så... jag vill iaf bara säga att även om vi inte vinner guld så är vi fortfarande mesta mestarna. vi kanske förlorar slaget men inte kriget i längden! hv71 har juh trots allt bara 3 guld sen tidigare,och om det nu blir så så kommer djurgården att ha vunnit 16 av 20 finaler... kan finnas vissa fel i texten,är juh trots allt inte SÅ insatt.. peace!
Ett tips: Skriv inte "gårdare". Använd Djurgårdare istället.
okej ska tänka på de även om jag själv inte anser det som något dåligt att säga ^^
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sen om man vill vara extra noga så kan man ju använda stor bokstav och punkt. Lite lättare för ögat faktiskt.lefflan skrev:okej ska tänka på de även om jag själv inte anser det som något dåligt att säga ^^
Sen får du också jätte gärna skriva "ju" istället för "juh", om du måste använda det ordet. Annars var det nog inget mer.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- DIFMOTRUBBET
har gått runt hela dagen och gått och surat över förlusten igår men det är inte slut än! hv leder bara med 2-1. varje match är en ny match och vems som helst kan vinna!
VI GER ALDRIG UPP!
VI GER ALDRIG UPP!
Ja, det har känts tomt hela dagen. Visst kan DIF vända på det här, vinst imorgon och det är 2-2 i matcher. Men efter förlusten igår kändes det som om någon drog undan mattan under benen på en, det var ju liksom "våran" match som vi skulle vinna.DIFMOTRUBBET skrev:har gått runt hela dagen och gått och surat över förlusten igår men det är inte slut än! hv leder bara med 2-1. varje match är en ny match och vems som helst kan vinna!
VI GER ALDRIG UPP!
- -daniel-
Inte helt dumt förslag. Annars kanske man kunde tänka sig att "chansa" med Mackan på blå istället för Kyle och köra med ytterligare en forward på Mackans ordinarie plats. Nilson vågar iaf skjuta i tid och otid, Kyle är också OK på det men kan bli bättre.Mäklaren skrev:Slopa hela vårt nuvarande PP-tänk och börja lira som vi gjorde när Linkan styrde och ställde. Vi måste få ner pucken djupare i zoonen och etablera ett större tryck än vi gör nu. Det snackas mycket om HV:s dåliga PP, men det är ändå ljusår bättre än vårt. De får fast pucken i anfallszonen och hittar en del ytor, som för DIF verkar vara obefintliga i PP.
Krüger bakom mål, Mackan till vänster, Tjärna på mål samt Ragge och Kyle på blå.
Viktigaste kuggarna i PP är dock att försöka köra med Krüger & Tjärnqvist så mycket som möjligt...
"Let me talk to this people man.. I know you wanne see me fall man.. I know you would rather see me loose it all,but im a born winner. I was put on this earth to make a difference homy,the world is my playground. The birds left the cage,im doing things my way now.Man i willing to die for the cause. "
Hehe, jag skulle aldrig sätta mackan på blå. Är livrädd varje gång han är sista man vid blå och har pucken. Men det beror på puckarna han tappade där i början på säsongen i avslutande lägen av matcherna.-daniel- skrev:Annars kanske man kunde tänka sig att "chansa" med Mackan på blå istället för Kyle och köra med ytterligare en forward på Mackans ordinarie plats. Nilson vågar iaf skjuta i tid och otid, Kyle är också OK på det men kan bli bättre.
Ragge tycker jag inte utgör något större hot i PP. Dålig på att stoppa puckarna vid blå och hans skott är helt värdelöst. Honken jr har ett okej skott men han träffar aldrig mål

Men att köra 4 forwards istället för 3 kan kanske vara något. Man måste göra något för som det är nu känns det som det blir bättre spel 5 mot 5 än i PP.
- SkönaDjurgårn
Mackan - Otto - Jimmie
Josefsson - Engqvist - Krüger
Cehlin - Zigomanis - Tjärna
Brodin - Falk - Tim
(Danielsson, Fimpen och Tim trampar vatten just nu.)
Ragnarsson - Holmqvist
Timmy - Klubertanz
Printz - Oscar
(Printz och Oscar spelas sa lite som mojligt. Slarvar Kyle defensivt byts han ut mot Oscar.)
I power play tycker jag att man ska strunta i att forsoka hitta extremt bra lagen for de kommer inte att komma mot ett lag som HV. Nej, gor som vi gjorde kvitteringsmalet senast - in med folk pa mal och skjut mycket! Enkelt och garanterat mer effektivt an att se Mackan sta och titta med pucken klistrad vid bladet.
Josefsson - Engqvist - Krüger
Cehlin - Zigomanis - Tjärna
Brodin - Falk - Tim
(Danielsson, Fimpen och Tim trampar vatten just nu.)
Ragnarsson - Holmqvist
Timmy - Klubertanz
Printz - Oscar
(Printz och Oscar spelas sa lite som mojligt. Slarvar Kyle defensivt byts han ut mot Oscar.)
I power play tycker jag att man ska strunta i att forsoka hitta extremt bra lagen for de kommer inte att komma mot ett lag som HV. Nej, gor som vi gjorde kvitteringsmalet senast - in med folk pa mal och skjut mycket! Enkelt och garanterat mer effektivt an att se Mackan sta och titta med pucken klistrad vid bladet.
Gillar dina femmor! Tyvärr kommer vi nog aldrig få se något i den stilen är jag rädd.
- -daniel-
Läste nåt om att Ziggy eventuellt skulle kastas in i 2:a linan som ytterforward på bekostnad av Danielsson. Tjae känns inte optimalt...kasta in honom som center i första linan så fall och låt Otto köra i en ny miljö ett tag. Sätt in Tjärnqvist istället för Danielsson i 2:a femman.
Förespråkar i sådana fall följande:
Jimmie - Ziggy - Mackan
Tjärnqvist - Enqvist - Krüger
Tim - Otto - Cehlin
Brodin - Josefson - Fimpen
Men jag tror inte Hardy lyssnar.
Förespråkar i sådana fall följande:
Jimmie - Ziggy - Mackan
Tjärnqvist - Enqvist - Krüger
Tim - Otto - Cehlin
Brodin - Josefson - Fimpen
Men jag tror inte Hardy lyssnar.

Är det bara jag som har tröttnat på Printz. Det har inte gått en enda match som jag har sett den här säsongen utan att Printz har gjort något katastrofalt.
Vågar vi titta på de två senaste finalmatcherna har Printz varit inne på
3-4 OT missade markering på Davidsson
0-1 5min kvar, Åkte in bakom mål istället för att rensa bort pucken
1-2 OT Gör ett generalmisstag vid bortre blå som 5åriga pojkar lär sig innan de kan åka skridskor
Hur svårt kan det vara att bänka honom o sätta in ett kylskåp istället
Vågar vi titta på de två senaste finalmatcherna har Printz varit inne på
3-4 OT missade markering på Davidsson
0-1 5min kvar, Åkte in bakom mål istället för att rensa bort pucken
1-2 OT Gör ett generalmisstag vid bortre blå som 5åriga pojkar lär sig innan de kan åka skridskor
Hur svårt kan det vara att bänka honom o sätta in ett kylskåp istället
Mot17