F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010
Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010
Vi har en hel drös av Kyle hatare här märker jag
- djurgårdsj*vel
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
ja, de måste väl hitta en ny hackkyckling nu när det inte längre går att tracka ner på Wesslan eller Oscar. En plattmatch av Kyle och han är tydligen helt värdelös....sthlm1891 skrev:Vi har en hel drös av Kyle hatare här märker jag
Jag hatar ingen i DIF. Men jag tycker Kyle är svag i defensiven, samtidigt som han är bra i det offensivaspelet.sthlm1891 skrev:Vi har en hel drös av Kyle hatare här märker jag
-
Har undvikit att skriva något efter matchen tidigare, då jag verkligen behövde lugna ner mig och samla mig för annars hade jag med största sannolikhet inte varit välkommen på något forum under en lång tid framöver...
Jag hade en ganska positiv känsla innan matchen (låter precis som Andrée Jeglertz förra året inne i mitt huvud när jag skriver de orden.
) och under tifot, men när matchen började var det som att allt bara försvann. Det kändes oengagerat, slött, oinspirerat och slarvigt från flera av spelarna och från alldeles för många på läktaren, som att folk inte riktigt tände till.
De flesta av spelarna gör överlag en ganska bra match, men hjälp vad det slarvades i passningsspelet av och till.
PP är fortfarande lite för uddlöst, det snurras för mycket i hörnen och längs sargerna utan att HVs box dras isär. In på mål och ta skott! Skjut mer!
Mina största plus går till Cehlin (den killen förtjänar ett mål nu!), Brodin (vad han sliter!) och Zigomanski. Dessutom, självklart jätteplus till Kung Gustaf!
Igår var jag mest bara jävligt förbannad. Idag känns det ohyggligt tungt, som en derbytorsk, nästan värre än efter Johannessons självmål mot Bajen i somras.
Annars var det värsta efter signalen när de äckliga asen som höll på att fira på andra sidan började sjunga en version av "Ee-ay ee-ay ee ay oh"! Då höll det på att brinna till ordentligt i skallen!
Jag hade en ganska positiv känsla innan matchen (låter precis som Andrée Jeglertz förra året inne i mitt huvud när jag skriver de orden.

De flesta av spelarna gör överlag en ganska bra match, men hjälp vad det slarvades i passningsspelet av och till.
PP är fortfarande lite för uddlöst, det snurras för mycket i hörnen och längs sargerna utan att HVs box dras isär. In på mål och ta skott! Skjut mer!
Mina största plus går till Cehlin (den killen förtjänar ett mål nu!), Brodin (vad han sliter!) och Zigomanski. Dessutom, självklart jätteplus till Kung Gustaf!
Igår var jag mest bara jävligt förbannad. Idag känns det ohyggligt tungt, som en derbytorsk, nästan värre än efter Johannessons självmål mot Bajen i somras.
Annars var det värsta efter signalen när de äckliga asen som höll på att fira på andra sidan började sjunga en version av "Ee-ay ee-ay ee ay oh"! Då höll det på att brinna till ordentligt i skallen!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- Lee Harvey Oswald
Här behövs nog inget tyckande, det bara är så...Caveman skrev:Jag hatar ingen i DIF.sthlm1891 skrev:Vi har en hel drös av Kyle hatare här märker jag
Men jag tycker Kyle är svag i defensiven, samtidigt som han är bra i det offensivaspelet.
Kyle kan inte spela på kropp & är alldeles för smånätt (kladdar med pucken) i uppspelningsfasen.
Skulle man av nån anledning vilja var lite elak (varför skulle man det?) hade man döpt om honom till Kylie Klubertanz..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tur att vi inte har den här killen kvar i laget, hade knappt vågat logga in på forumet längre och läsa allt hat om honom och hur dålig han är.
2014-04-07, vad hände?
Känns onekligen rätt kört efter hemmaförlusten och med två väntande matcher i Kinnarps Arena. Om HV71 kan stå emot och vinna i Globen trots det massiva motståndet från publiken - som tog sig både sportsligt och tyvärr osportsligt uttryck - och påfrestande spelavbrott pga rensning av isen så lär de tyvärr spöa skiten ur Djurgården när de har hemmapubliken i ryggen och nu inte heller riskerar att få mynt och flaskor på sig. Djurgårdens nuvarande lag har gjort en strålande insats den här säsongen och att kunna stå upp så pass som de gjort mot HV71 i finalserien är en bragd i sig.
Men allvarligt vad är det för inställning vi ligger bara under med 2-1 i matcher och det är väl itne direkt skrämmande att spela i bibel land, vi höll på att slå dem där senast så varför det vara kört?NisseBlå skrev:Känns onekligen rätt kört efter hemmaförlusten och med två väntande matcher i Kinnarps Arena. Om HV71 kan stå emot och vinna i Globen trots det massiva motståndet från publiken - som tog sig både sportsligt och tyvärr osportsligt uttryck - och påfrestande spelavbrott pga rensning av isen så lär de tyvärr spöa skiten ur Djurgården när de har hemmapubliken i ryggen och nu inte heller riskerar att få mynt och flaskor på sig. Djurgårdens nuvarande lag har gjort en strålande insats den här säsongen och att kunna stå upp så pass som de gjort mot HV71 i finalserien är en bragd i sig.
Vi har alla chanser i världen att vända detta, och vänder mig speciellt mot att du säger att dem kommer spöa skiten ur oss det har varit jämna matcher hela serien och ser inte att resterande inte blir samma sak.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Publiken är överskattad. Jag tror inte att det gör så mycket man vill ha det till, oavsett vad spelarna själva säger.NisseBlå skrev:Känns onekligen rätt kört efter hemmaförlusten och med två väntande matcher i Kinnarps Arena. Om HV71 kan stå emot och vinna i Globen trots det massiva motståndet från publiken - som tog sig både sportsligt och tyvärr osportsligt uttryck - och påfrestande spelavbrott pga rensning av isen så lär de tyvärr spöa skiten ur Djurgården när de har hemmapubliken i ryggen och nu inte heller riskerar att få mynt och flaskor på sig. Djurgårdens nuvarande lag har gjort en strålande insats den här säsongen och att kunna stå upp så pass som de gjort mot HV71 i finalserien är en bragd i sig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Absolut är det så.Snazzi skrev: Publiken är överskattad. Jag tror inte att det gör så mycket man vill ha det till, oavsett vad spelarna själva säger.
För övrigt skulle jag inte ta nisses ord på alltför stort allvar. Nyreggad, kanske skulle byta ut nisse mot HV?
- djurgårdsj*vel
Ibland kan det ju va tvärtom också att man spelar med mindre press på sig som bortalag. Och är inte Djurgården det lag som varit bäst på bortaplan av alla lagen. Inte fan är det kört heller. Tror tom vi kan ta båda bortamatcherna och sen avgöra på Hovet. Fan vilken känsla det skulle va....NisseBlå skrev:Känns onekligen rätt kört efter hemmaförlusten och med två väntande matcher i Kinnarps Arena. Om HV71 kan stå emot och vinna i Globen trots det massiva motståndet från publiken - som tog sig både sportsligt och tyvärr osportsligt uttryck - och påfrestande spelavbrott pga rensning av isen så lär de tyvärr spöa skiten ur Djurgården när de har hemmapubliken i ryggen och nu inte heller riskerar att få mynt och flaskor på sig. Djurgårdens nuvarande lag har gjort en strålande insats den här säsongen och att kunna stå upp så pass som de gjort mot HV71 i finalserien är en bragd i sig.