OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stefaaaan

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av stefaaaan »

frilleax skrev:
stefaaaan skrev:
frilleax skrev:Det är snarare så att det är publiken som behöver lära sig regelboken. Tim Erikssons mål
blir korrekt bortdömt för att han styr in pucken med skridskon som är inne i målgården.
HVs blir inte underkänt för att spelaren som är i målgården påverkar inte spelet på något sätt och han stör inte heller målvakten.

Engqvists mål i första finalen dömdes dock bort felaktigt.
Haha det är ju du som inte kan regelboken din jävla sopa!
Man får ju som sagt stå i målgården om man inte stör målvakten, eriksson står med en skridsko i målgården men han RÖR eller HINDRAR inte liv, man får styra in pucken med skridskon men inte sparka!
Så dömer dom bort erikssons mål ska falks mål dömas bort för båda är i målgården men hindrar inte liv!

Jag förstår pubilkens reaktioner!

Att hv alltid ska vinna på fusk, likadant mog guldet sist när lhc fick massa mål bortdömda när lhc skulle haft en straff istället avgör hv finalserien den matchen!
Ja han får styra in pucken med skridskon men inte om skridskon är inne i målgården, vilket den var.
Det får han om han inte stör liv!
DonaldDuck

Inlägg av DonaldDuck »

stefaaaan skrev: Det får han om han inte stör liv!
Hur många ggr ska jag behöva skriva det här - en spelare får vara i målgården så länge han INTE PÅVERKAR SPELET eller STÖR MÅLVAKTEN. Fattar du? Om någon som står i målgården får en puck på skidskon räknas det som om SPELAREN PÅVERKAR SPELET - målet döms då bort. Seriöst, hur svårt ska det vara att förstå.

HVs Falk stod i målgården men påverkade varken spelet eller störde målvakten - godkänt mål...pust.

Edit;

Hittade regeln:

Regel 471 – Underkännande av ett mål
B – Tolkning

...

10. Inget mål skall godkännas om anfallande spelare är i målområdet före pucken
och den styrs i mål via spelarens klubba eller kropp.
Senast redigerad av DonaldDuck den 2010-04-20 12:24:28, redigerad totalt 1 gånger.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Lee Harvey Oswald skrev:
stefaaaan skrev:
Man får ju som sagt stå i målgården om man inte stör målvakten, eriksson står med en skridsko i målgården men han RÖR eller HINDRAR inte liv, man får styra in pucken med skridskon men inte sparka!
Så dömer dom bort erikssons mål ska falks mål dömas bort för båda är i målgården men hindrar inte liv!

Att hv alltid ska vinna på fusk, likadant mog guldet sist när lhc fick massa mål bortdömda när lhc skulle haft en straff istället avgör hv finalserien den matchen!

Stefaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Du har inte varit så länge på detta forum, misstänker därför starkt att du är en av dessa "Nya" hockeysupportrar som tillkommit sedan DIF Hockey börjat nå framgångar.
På ditt sätt att uttrycka dig kan man också misstänka att du är en av dessa "RiksPulver" som kastar in prylar på planen.
e de så, e de så e de så???? va va vah?!!!
Vart medlem nnan men fick nån blackout och glömde användarnamnet och gjorde en ny bara,
Jag kastar inga saker på isen, men säger att jag kan förstå varför dom gör det, likadant att jag kan förstå supportrarna som började bråka i lördags när hv supportrarna betedde sig som dom gjorde, hockey är jävligt mycket känslor, det kan rinna över för supportrar likadant som det kan rinna över för hockeyspelare!
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Hur kommer det sig att det är nolltolerans när en Djurgårdsspelare nuddar en målvakt men HV fick ju göra samma sak ett antal gånger. Vid Hvs 1-0 skulle en Djurgårdare åkt ut en 2 för slashing när nummer 73 tror jag det är som har klubban under Wesslaus klubbhandske och vrider till så pucken kommer ut till den lönnfete Tedenby. Wesslau låg ju kvar någon sekund för han trodde att han fortfarande hade den under klubbhandsken...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Lee Harvey Oswald skrev:
stefaaaan skrev:

Stefaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Du har inte varit så länge på detta forum, misstänker därför starkt att du är en av dessa "Nya" hockeysupportrar som tillkommit sedan DIF Hockey börjat nå framgångar.
På ditt sätt att uttrycka dig kan man också misstänka att du är en av dessa "RiksPulver" som kastar in prylar på planen.
e de så, e de så e de så???? va va vah?!!!
Hahahahaha nu blir det PLUS med Presidentnitarn, död åt infantila sms-klottrande hängbyxor.
På dem bara!
Bild

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Vad fan, var det en cola som kastades, trodde det var en öl...
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Vill återkoppla till det jag skrev tidigare om att det är fel att stänga av egna supportrar när det inte ger ett skit inför media t ex. Nu ser vi hur Expressen försöker smutskasta DIF.
Så mkt var det värt, DIF-ledningen att visa "handlingskraft"...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Jag menade inte att en låg domarnivå på något sätt rättfärdigar inkastning på isen, men jag tycker det är ganska solklart att vi har usla domare rent generellt. Målet var kanske inte så mycket att snacka om såhär i efterhand (när man sett repriserna) men först den upphetsade stämning som var direkt efter målet, och sen bytet efter det en solklar puck out på Liv som medvetet boxar ut pucken 2 meter ovanför sargkanten men INGEN av domarna är i närheten för att kunna se situationen. Lägg därtill 2 bortdömda mål för DIF två matcher i rad som varit jävligt tveksamma domslut - om inte direkt felaktiga. Jag gillar verkligen inte att gnälla på domare, och igår var HV bättre än oss på allting i stort sett men jag förstår att det blir snack och uppretade känslor när nivån är så förbannat jävla låg hos rättskiparna.

Underdriver inkastnings-incidenterna? Tycker jag inte och det var heller inte meningen. Förjävla korkat att slänga in saker, men folk verkar vilja få det till att det droppades in saker kontinuerligt under matchen och det irriterar mig för så upplevde jag inte alls saken.
Kom att tänka på en annan närmast parodisk sekvens som helt avslöjar tvådomarsystemets största problem & också anledningen till varför man bör skrota detta tills vi fått en högre jämnare nivå på domarkåren i ES.(kommer det hända?!! :shock: )

En DIF-spelare krokar ihop med en HV-spelare bakom DIF:s målbur & ramlar, domare.1 som står närmast situationen friar.
Men domare.2 som står i mittzon mellan röd & blå linje tar utv på HV-spelaren, som alltså sker en planhalva ifrån honom bakom målet
Här måste ju domare.2 helt enkelt lita att domare.1 ser situationen bättre & därför friar.
I detta fal gynnades ju DIF, men skitsamma.
Spelförståelsen är överlag bland svenska domare obefintlig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

DonaldDuck skrev:
stefaaaan skrev: Det får han om han inte stör liv!
Hur många ggr ska jag behöva skriva det här - en spelare får vara i målgården så länge han INTE PÅVERKAR SPELET eller STÖR MÅLVAKTEN. Fattar du? Om någon som står i målgården får en puck på skidskon räknas det som om SPELAREN PÅVERKAR SPELET - målet döms då bort. Seriöst, hur svårt ska det vara att förstå.

HVs Falk stod i målgården men påverkade varken spelet eller störde målvakten - godkänt mål...pust.

Edit;

Hittade regeln:

Regel 471 – Underkännande av ett mål
B – Tolkning

...

10. Inget mål skall godkännas om anfallande spelare är i målområdet före pucken
och den styrs i mål via spelarens klubba eller kropp.
Men målet dömdes ju inte bort för "offside i målgården" utan för spark. Vad jag förstått får man nämligen inte ringa för "offside i målgården", men däremot för spark.

I övrigt kan man ju fråga sig hur mycket Tims fjärdedel av skridsko som är innanför målgården verkligen stör Liv...
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det finns väl inget som heter "offside" i målgården längre?
DonaldDuck

Inlägg av DonaldDuck »

Caveman skrev:Det finns väl inget som heter "offside" i målgården längre?
Jo, om en spelare står i målgården innan pucken kommer dit och sedan gör mål (kvarstående i målgården) på något sätt, räknas han som offside i målgården. Men som sagt, det är endast om det är just den spelaren som gör målet som det blir underkänt pga av offside.
Wire

Inlägg av Wire »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -protester

Seriöst, jag HATAR media. Försvarar inte beteendet öht men lite inkastade papper och journalisterna får det till läktarkaos. Journalister måste vara det värsta jävla packet i världen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DonaldDuck skrev:
Caveman skrev:Det finns väl inget som heter "offside" i målgården längre?
Jo, om en spelare står i målgården innan pucken kommer dit och sedan gör mål (kvarstående i målgården) på något sätt, räknas han som offside i målgården. Men som sagt, det är endast om det är just den spelaren som gör målet som det blir underkänt pga av offside.
Han måste väl störa målvakten för att målet ska bli bortdömt, i målgården kan han stå hur mycket han vill bara inte målvakten störs, precis som vid hv´s 0-1 mål i går.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Försvarar absolut inte det som hände men har samtidigt en viss förståelse (hmm hur går det här ihop). Med stora lag kommer alltid rötägg att finnas, men att saker kastas ner från läktarplats är absolut inget nytt och det är inte sista gången som detta händer.

Med 3 bortdömda mål varav 2 enligt mig är helt felaktiga så är det klart att det kokar över ibland. Herr Vinnerborg får pris som bästa domare denna säsong men är inte med och dömer i finalerna är väl ett ypperligt bevis på hur svenska hockeyförbundet bryr sig om standarden som hålls av svenska domare. Att inte den "bästa" får döma finalmatcherna är inte bara ett hån mot lagen och supportrarna utan även mot domarkåren i sig.

Att saker alltid späs på när ett stockholmslag är inblandat är heller inget nytt, så grattis till alla journalister i Sverige som nu kan få både 2 och 3 orgasmer av att skriva upp dessa händelser.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:Kom att tänka på en annan närmast parodisk sekvens som helt avslöjar tvådomarsystemets största problem & också anledningen till varför man bör skrota detta tills vi fått en högre jämnare nivå på domarkåren i ES.(kommer det hända?!! :shock: )

En DIF-spelare krokar ihop med en HV-spelare bakom DIF:s målbur & ramlar, domare.1 som står närmast situationen friar.
Men domare.2 som står i mittzon mellan röd & blå linje tar utv på HV-spelaren, som alltså sker en planhalva ifrån honom bakom målet
Här måste ju domare.2 helt enkelt lita att domare.1 ser situationen bättre & därför friar.
I detta fal gynnades ju DIF, men skitsamma.
Spelförståelsen är överlag bland svenska domare obefintlig
Vid Danielssons 1-0 mål mot lhc i sista matchen så visade inte domaren som stod bakom målet, alltså han med bäst överblick, tecken för mål eller att han ville ringa på det. Det var domaren som var längst bort, uppe vid blå och som borde sett minst, som tog initiativet. Försökte den gode Wollmer snuva oss på ännu ett mål där tro?

Svenska hockeydomare är inte tillräckligt bra och att ha två stycken utav dom på isen blir bara mer förvirrande.
Låst