OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av SirDIFalot »

Ragge1 skrev:Och för att fortsätta:

Är enormt besviken på DIF ikväll. Låter kanske fel att komma efteråt men att flytta matchen till Globen var ett snedsteg åt helvete och DIF är på väg in i ett mörkt moln nu. Stänger av ALLA supportrar från bortamatcher, spelar musik för att överrösta klacken när det är opassande sånger, flyttar matcher till Globen och så dessa jippotröjor som delas ut. (Visst fan gav det en häftig visuell effekt men 1. Läktaren ska sköta sig själva, 2. Det känns som början på 2000-talet igen)

Hade vi spelat på Hovet ikväll hade vi vunnit. DIF sköt sig själva i foten där. Idioti. Globen har bara den där ultimata extra stämningen när 13850 pers står upp och hoppar och sjunger med. Annars är det ruskigt svårt att få bollen i gungning...
Håller med dig. Inte i allt. Men i det mesta. Dock gillar jag tröjorna. Men känns som DIF börjat trappa lite i fel riktning med kollektiv bestraffning av supportrar och många fler matcher på Globen än vad som utlovades under säsongen. Jag hoppas bara att man inte gör om samma tabbe som sist och flyttar in i Globen och dödar supportrarna på nytt. Tyvärr känns det som att de redan nu har som långsiktigt mål att kunna flytta tillbaka till Globen igen.
Expert.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Snazzi skrev:Först skriver du
alskar_dif skrev:DMG, DBG, DY, DFG är ett gäng mesar med medelvikt 45 kg som får stryk i varje box efter 10 sekunder så inte så konstigt att dom är så komplex fyllda och vill visa att dom är tuffa..
Sen ändrar du till
alskar_dif skrev:Typiskt jävla bönder hetsar som fan och sen springer och gömmer sig.

Hv71 är så fucking jävla keffa..min mormor hade slagit sönder hela deras firma förfan.
Hur ska du ha det?
Stick från forumet, tack.
Vart fan kommer du in i bilden förresten?
Medelvikt på 45kg?
Stryk efter varje box? Nåja, jag ska inte ens kommentera det. Då jag inte försvarar vad de håller på med faktiskt.

Hur som helst så är det ju inte grupperingen i sig som misskött sig. Det handlar ju om personligt ansvar och individen själv. De uppgifterna jag har fått så ska grupperingen i sig inte gjort något speciellt eller skött sig märkvärdigt dåligt, inte sämre än de andra som var där åtminstone. Så att anklaga hela grupperingen för ölkastningen är som att anklaga alla som var på Assyriska machen för misshandel. Förstår du var jag vill komma? Men det känns ändå som att det är ett scenario DIF borde räknat med.

Daniel, jag syftade på någon slags inburning. Även om det inte är perfekt är det dock bättre än att porta.

Haha din jävla pajas! Ja jag ändrade texten..gillar inte våra grabbar helt enkelt dom är muppar.
Wire

Inlägg av Wire »

alskar_dif skrev:
Snazzi skrev:Först skriver du
alskar_dif skrev:DMG, DBG, DY, DFG är ett gäng mesar med medelvikt 45 kg som får stryk i varje box efter 10 sekunder så inte så konstigt att dom är så komplex fyllda och vill visa att dom är tuffa..
Sen ändrar du till
alskar_dif skrev:Typiskt jävla bönder hetsar som fan och sen springer och gömmer sig.

Hv71 är så fucking jävla keffa..min mormor hade slagit sönder hela deras firma förfan.
Hur ska du ha det?
Stick från forumet, tack.
Vart fan kommer du in i bilden förresten?
Medelvikt på 45kg?
Stryk efter varje box? Nåja, jag ska inte ens kommentera det. Då jag inte försvarar vad de håller på med faktiskt.

Hur som helst så är det ju inte grupperingen i sig som misskött sig. Det handlar ju om personligt ansvar och individen själv. De uppgifterna jag har fått så ska grupperingen i sig inte gjort något speciellt eller skött sig märkvärdigt dåligt, inte sämre än de andra som var där åtminstone. Så att anklaga hela grupperingen för ölkastningen är som att anklaga alla som var på Assyriska machen för misshandel. Förstår du var jag vill komma? Men det känns ändå som att det är ett scenario DIF borde räknat med.

Daniel, jag syftade på någon slags inburning. Även om det inte är perfekt är det dock bättre än att porta.

Haha din jävla pajas! Ja jag ändrade texten..gillar inte våra grabbar helt enkelt dom är muppar.
Nej, du är.
Användarvisningsbild
puff

Inlägg av puff »

Ett litet blogginlägg om händelserna i jönköping och i Globen igår:

http://hockeykoll.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Allan77 skrev:Fy fan vad ni är pinsamma i stockholm. Kan ni inte gå på hockey utan att förstöra och slänga ner skräp på isen. Ni förstör ju bara för erat lag. Blir det en 6:e match så borde det bli inför tomma läktare. Jävla losers.
Se så, har alkoholen gjutit mod i barm på torparen?
Herrn ska väl vara lite försiktigare när denne stövlar in på jungfrulig mark.
Du är ju trots allt annat än osynlig
Bild

Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-04-20 12:15:40, redigerad totalt 2 gång.
Blue Saints...
Cililotta

Inlägg av Cililotta »

Fan va bra!! Kasta mynt!! Det är ju så häftigt! Coolt!!
Stockholms stolthet beter sig otroligt suveränt. I looove it!!

Det vore ju förjävligt om man beter sig på rätt sätt.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

finns inget försvar för hus vissa beter sig under matcherna! Helt för djävligt! Fatta att det bara förstör för det egna laget och föreningen!

Ett litet mynt på en fotbollsplan kanske inte gör så stor skada men det kan gå så djävla illa om man kastar in mynt på en håkkyplan. använd dom små grå där under pannloben!

så djälva synd att den härliga stämningen och inramningen som klacken skapat under detta slutspel ska förmörkas av sånna här omsmtändigheter :-[
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Allan77 skrev:Fy fan vad ni är pinsamma i stockholm. Kan ni inte gå på hockey utan att förstöra och slänga ner skräp på isen. Ni förstör ju bara för erat lag. Blir det en 6:e match så borde det bli inför tomma läktare. Jävla losers.
Mera insiktsfulla inlägg här på forumet, nämen Allan då, har du låst in Emil i snickarboa och slagit tanten din medvetslös igen?
Du har väl knappast hängt i det här forumet hela säsongen din antagonist till spjuver där?

I sedvanligt manér ska Blåa Helgonet här skriva pragmatiska lexemfekalier i spaltmeter så att du somnar.
Så gå hämta din trettonde ljumna öl och bänka dig vid din tjockburk till skärm.
Tantens läsglasögon hjälper inte, gör rent suddiga skärmen efter du har tittat på snuskiga bastubilder på Hv-spelarna, ta av dem du ser fånig ut.

Allan din återstående substans av föda, problemet med kastande av ting på isen ligger på en mycket djup och primal nivå.
För oss ociviliserade apor i huvudstaden är det betongdjungellagen som gäller.
Ett tydligt exempel på detta är när du kör 30 med din bolmande Amazon på Götgatan stirrandes med öppen mun på Globen.
Och får då höra glåpord som;
- Öh jävla pissbonde flytta på traktorn asså!
För att återgå till kastande av skit på isen.
Frekventa tvivelaktiga domarbeslut och givetvis annalkande förlusten gör att vi primater gärna markerar vårt river på det ända sett vi kan.
Vi vill ha uppmärksamhet och vi är inte helt nöjda med situationen på isen som råder för tillfället.
En del av oss lågintelligenta ser även kastande som ett sätt att imponera på vår alfahane i apberget.
Även en tillämpad ritual för att vinna en honas gunst.
T o m ett sätt att testa sin styrka mot grisarna.
Jag vet att du måste läsa det här flera gånger, en utav många nackdelar med obefläckad kysk.

Allan nästa gång du kommer till huvudstaden glöm nu inte att ha Iron Maiden plånboken i bakfickan, kromade kedjan säkert ankrad i snickarbyxorna.
Jag vet, du har plånboken fylld med kontanter så du kan slänga den på bordet i Globens närliggande restaurang, hoppas att imponera på tjejen vid kassan bräkandes;
- Häu finns dä wesussä, (risksvenska; här finns det resurser).
Beställ in fyra öl fast Ni är sex stycken, ni har ju trots allt med er egen bira som ni mindre diskret häller i tomma glas.
Vik gärna ut kartan på Stockholm så alla ser.
Fråga gärna vart ni är, på bräkande småländska av folk på plattan, den andra delen av Centralstation, motsatta sidan från godsvagnsstationen du och dina polare klampade ut.
Stå på vänstra sidan i rulltrappan med polarna.
Ta bilder med mobiltelefonkameran när ni åker tunnelbana för första gången.
Förutom Iron Maiden pluskan, bär även runt midjan pungväskan (populär 1987) med alla dina värdesaker, inklusive bilderna när du träffade Kurt-Gunnars i Örkelljunga sommar 93.

Framförallt vingla på stan i fyllan och villan (tordes inte vara en bedrift som förefaller herrn obekant) skrikandes;
- Håuweeee blauåååååå ässäm-gouuuuuld! (Rikssvenska; HV blå SM-guld)
Sen på SÖS ska du skrika åt sjuksköterskorna så väktarna spänner fast dig på britsen.
Gråta som en liten flicka när ST: n klumpigt injicerar Xylocain i kinderna på dig innan han tamponerar dina nasala kaviteter och skickar hem din med två Citodon, de ska du skölja ner med ljumna brännvinet från pluntan din.
På vägen ut får du med dig dina häftiga träskor, snickarbyxor och din fina gröna keps med loggan "Lantbrukarna" i en fin vit plastpåse.

Slutligen, ett hett tips i all vänlig mening Allan, ett Nej är ett Nej även om inte griseknoen säger det i ord.

Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-04-20 09:12:07, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Cililotta skrev:Fan va bra!! Kasta mynt!! Det är ju så häftigt! Coolt!!
Stockholms stolthet beter sig otroligt suveränt. I looove it!!

Det vore ju förjävligt om man beter sig på rätt sätt.
Tackar så mycket Cililotta, Silly Lotta, löjliga Lotta så originellt forumnamn.
Återigen stort tack till dig alltid kul med beröm. :P
Visst är vi häftiga i Stockholm, kanske ni kan anamma det som ni gjorde med vita T-shirten.
Pst, säg inget, men de vita tröjorna på bönderna i Kinnarpsladugården matchade våra bortatröjer.
hehe!

Själv kastade jag hundbajspåsar, hällde en fisljummen bira i nacken på en barnfamilj och slog ner en bräkande tioårig snorunge med Hiv71-tröja.
Hahaha ungen skrek, men jag höll i, rena rama UFC.

Nästa gång ska jag kasta in en bonde med insmugglad bira i handen.

Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-04-20 12:18:55, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

SirDIFalot skrev:Tyvärr känns det som att de redan nu har som långsiktigt mål att kunna flytta tillbaka till Globen igen.
Vill minnas att jag läst något om att så länge arenan inte fylls till 95% (i snitt) så håller vi oss kvar i Hovet genom i alla fall grundserien, när det börjar nosa på upp mot 100 är det åter igen dags att blanda in Globen i grundserien. På ett sätt kan jag förstå dess tankegång att så många som möjligt ska ha möjlighet att se Djurgården spela hockey, så synd bara att det då innebär just Globen. Och ja, att börja dra igång musik när något olämpligt sjungs är....
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

[quote="isolerad"]Jag håller med dig. Jag förstår inte hur man är funtad när man ställer sig och skämmer ut Djurgården. Det skadar DIF så mycket mer än vad det ger tillbaka. Det är extra tråkigt nu när vi har byggt ett bra rykte med fantastisk läktarkultur.

Struntsamma om media uppförstorar. Folk nedanför djurgårdsklacken var tvungna att flytta på sig. Det ska inte behöva ske. Det var ju t o m på tal att Ölvestad skulle prata med klacken. Snacka om att klacken drar bort spelarnas fokus från matchen.

Så sant, så sant. Stod på klackens övre etage och förbannade dessa idioter som kastade in saker, inte bara från klacken utan också från långsidan. Tydligen ska stolar ha kastats också, något jag inte så skymten av.

Idag är jag mer förbannad över detta än av förlusten. Jag skäms - inte över att DIF förlorade, utan för hur folk som säger sig vara med i Djurgårdsfamiljen uppträder. När jag läst om AIK-fansens uppträdande har jag glatt mig över att det enda som skrivs om DIF-supportrar är positiva saker. Nu får man stå med skammen - "vi" är värst igen! Tydligen är idioterna medgångsupportrar som inte "stöttat" sitt lag tidigare, men som dyker upp nu och visar sitt fula nylle.

VARFÖR? Gynnar det vår klubb? Får man press på domare? Får man press på motståndare? Papp-skallar är vad de är och jag fattar inte hur vi ska få stopp på dem. Jag har ingen lust att gå på derby nästa år, jag är tom tveksam till om jag ska använda min biljett till en eventuell sjätte match på Hovet.

Allt för Djurgår´n!
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Som sagt tidigare vi måste sluta måla fan på väggarna, vi ska spela alla grundserie matcher på Hovet nästa säsong och troligtvis en del i slutspel också.
Det enda som dem sagt är när vi har ett snitt på 95% på Hovet så ska det funderas på Globen men både tror och hoppas att det kommer diskuteras med Järnkaminerna innan något sånt händer för vi vill ingen tillbaka till det öde Globen som var för ett par år sen, men låt oss gå över den bron när vi kommer till den.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Tessan skrev:
isolerad skrev:Jag håller med dig. Jag förstår inte hur man är funtad när man ställer sig och skämmer ut Djurgården. Det skadar DIF så mycket mer än vad det ger tillbaka. Det är extra tråkigt nu när vi har byggt ett bra rykte med fantastisk läktarkultur.

Struntsamma om media uppförstorar. Folk nedanför djurgårdsklacken var tvungna att flytta på sig. Det ska inte behöva ske. Det var ju t o m på tal att Ölvestad skulle prata med klacken. Snacka om att klacken drar bort spelarnas fokus från matchen.

Så sant, så sant. Stod på klackens övre etage och förbannade dessa idioter som kastade in saker, inte bara från klacken utan också från långsidan. Tydligen ska stolar ha kastats också, något jag inte så skymten av.

Idag är jag mer förbannad över detta än av förlusten. Jag skäms - inte över att DIF förlorade, utan för hur folk som säger sig vara med i Djurgårdsfamiljen uppträder. När jag läst om AIK-fansens uppträdande har jag glatt mig över att det enda som skrivs om DIF-supportrar är positiva saker. Nu får man stå med skammen - "vi" är värst igen! Tydligen är idioterna medgångsupportrar som inte "stöttat" sitt lag tidigare, men som dyker upp nu och visar sitt fula nylle.

VARFÖR? Gynnar det vår klubb? Får man press på domare? Får man press på motståndare? Papp-skallar är vad de är och jag fattar inte hur vi ska få stopp på dem. Jag har ingen lust att gå på derby nästa år, jag är tom tveksam till om jag ska använda min biljett till en eventuell sjätte match på Hovet.

Allt för Djurgår´n!
Fast dem matcher jag vart på har ju inget sånt hänt på Hovet men är väl mest för att det är så pass långt till isen som det är.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

SirDIFalot skrev:
Ragge1 skrev: Hade vi spelat på Hovet ikväll hade vi vunnit. DIF sköt sig själva i foten där. Idioti. Globen har bara den där ultimata extra stämningen när 13850 pers står upp och hoppar och sjunger med. Annars är det ruskigt svårt att få bollen i gungning...
Håller med dig. Inte i allt. Men i det mesta. Dock gillar jag tröjorna. Men känns som DIF börjat trappa lite i fel riktning med kollektiv bestraffning av supportrar och många fler matcher på Globen än vad som utlovades under säsongen. Jag hoppas bara att man inte gör om samma tabbe som sist och flyttar in i Globen och dödar supportrarna på nytt. Tyvärr känns det som att de redan nu har som långsiktigt mål att kunna flytta tillbaka till Globen igen.
Inte Globen, snälla, INTE Globen. Jag tänker inte stå en match till i klacken i Globen. ÖKEN. Tror också vi hade haft större chanser på Hovet. Pengar är inte allt!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Tessan skrev:
SirDIFalot skrev:
Ragge1 skrev: Hade vi spelat på Hovet ikväll hade vi vunnit. DIF sköt sig själva i foten där. Idioti. Globen har bara den där ultimata extra stämningen när 13850 pers står upp och hoppar och sjunger med. Annars är det ruskigt svårt att få bollen i gungning...
Inte Globen, snälla, INTE Globen. Jag tänker inte stå en match till i klacken i Globen. ÖKEN. Tror också vi hade haft större chanser på Hovet. Pengar är inte allt!
Om vi ligger så dåligt till som vi gör ekonomiskt så är pengar väldigt viktig hur kan det vara så svårt för folk att förstå?
Låst