Dragan Umicevic

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Grizzman
Inlägg: 70
Blev medlem: 2006-03-09
Ort: Bollnäs, Sweden

Inlägg av Grizzman »

Härligt att en sådan ung och talangfull spelare som Dragan skriver på för oss. Känns väldigt bra tycker jag.
"It is what it is" - Todd Bertuzzi
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

En helt okej värvning, t om bra med våra mått mätt, men inte fullt så bra som vissa tycker, enligt mig. Dragan sägs vara något av en diva som ogärna gör grovjobbet. Dessutom har han ju inte alls presterat i paritet till den uppmärksamhet han fått.
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Han e la inte heller någon "riktig" kamin som ex Krisse eller Ölve är..,men hoppas att han får spela med en sådan spelare så kan han kanske få göra det han skall, MÅL!
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

Jag räknar kallt med att han ska bli vår stjärna!! Bremberg och Dragan!! Fan vad glad man är! Jag har lett hela dagen..

Otroligt starkt av styrelsen att signera ett kontrakt med Umicevic!!

Ett stort tack till Challe, Garpen och Säcken..

Säckens kontakter ledde till den här värvningen..
Säcken for president!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

En klassvärvning av DIF! Mycket bra jobbat av alla!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Hoppas Dragan kan börja göra lite skit jobb oxå, då kan han bli en riktig super star =) Annars så funkar han som super teknikern oxå, som Linkan =)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

välkommen dragan!!!!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Smart värvning helt klart, men är inte Dragan mer en "artist" än målskytt?

Alright aldrig fel med artister, men det vi verkligen skriker efter är målskyttar.

Var det inte något inslag om denne lirar på sporten i vintras där det framkom tydligt att killen hade spelförståelse och fina handleder, men att han inte var någon gud på skridskorna?

Helt klart en bra värvning även om jag hellre sett en kille med näsa för +20 baljor...
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Grattis Kall-El du har lyckats klaga över denna värvning också! Du är helt sanslös!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Precis som Don´t säger, Sluta gnäll.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Hallå, vakna... Det är rätt stor chans att han drar till NHL.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Killen har inte en suck att färga i NHL. Han glänser ju inte ens här hemma. Åker han över hamnar han direkt i farmarligan och där kommer han med sin spelstil få det tufft. Han är dum om han åker över.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Jojje skrev:Hallå, vakna... Det är rätt stor chans att han drar till NHL.
Visst finns risken, men den är betydligt mindre än att Thoresen sticker.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

Han kommer inte sticka.. Läste någonstans att Edmonton inte har något farmarlag nu..

Och för att få chansen i NHL som Dragan som gick i 6 rundan i draften, med denna säsong i ryggen, måste man redan vara stjärna i Elitserien..

På något sätt hoppas man att han ska lyckas, men ändå inte för man vill ju ha kvar honom här i Sverige i och DIF..

En annan som kan ha varit med och påverkat i värvningen kan ha varit Kenta Nilsson.. Kenta som draftade Dragan och dessutom så är Dragan och Robban bra kompisar. Lirarna håller ihop antar jag?? hehe
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

>>>>>> Don T

Du saknar överhuvudtaget förmågan att tänka kritiskt. Du hyllar ju varenda spelare DIF signar. Vet du verkligen nåt om varje spelare eller e du på den nivån att du är glad bara DIF får fullt lag i dagens kassa ekonimiska läge. Det e elitserien vi pratar om. Inte korpen. Jag tycker inte dagens DIF e mycket starkare än det lag vi hade förra säsongen.

Finns stor risk till missat slutspel iår igen. Det saknas minst en stabil back och en målskytt i laget. Tompa Johansson e ball att ha tillbaka i laget men har inte direkt framtiden för sig. Dragan är en artist men ingen riktig målskytt precis som Kall-El sa.

Hade hellre sett en utpräglad målskytt signa.
Skriv svar