Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Nu måste DIF lägga fram ett kontraktförslag för jag tror att Oduya längtar hem efter året i GBG.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Hovet skrev:Nu måste DIF lägga fram ett kontraktförslag för jag tror att Oduya längtar hem efter året i GBG.
Jag tror knappast att han "längtar" hit. Han har ju utvecklats mycket under sin säsong i Frölunda. Så antingen så sticker han till NHL eller så skriver han på 1 år till för Frölunda.
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Näh jag vill inte heller se Svergies blivande Marko Jahntunen i DIF. Men odågan får gärna komma och förstärka defensiven.
+
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Det känns som att chansen för att Oduya skulle komma tillbaka är ungefär 0%, antingen så tar någon annan NHL-klubb över rättigheterna och erbjuder Johnny ett kontrakt eller så stannar han kvar i Frölunda. Han skulle dock vara en grym förstärkning.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Joas

Inlägg av Joas »

Härligt med Dragan till DIF!

Ser bättre och bättre ut för varje dag.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Jag citerar mig själv för några månader sen. Okej att Blake Sloan kanske var lite korkat, men lägg märke till den andre liraren jag nämner :lol:

Necrodamus skrev:Blake Sloan är på väg från Timrå. Kanske vore nåt? Vad jag minns så har han tidigare representerat bl.a Phoenix Coyotes. Stenhård lirare. Även Södertäljes Dragan Umicevic är på väg bort.. Gjorde väl en hyffsad insats den gångna säsongen, men kan säkert mycket bättre!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Johan Sjödell-Wiklander klar för SSK. Då kan vi avskirva honom. Han öste ju in mål i Allsvenskan, men presterade inte mycket i Kvalserien. Förhoppningsvis har vi bättre spelare på ingång.
Användarvisningsbild
addendif

Inlägg av addendif »

sundin ska tydligen lägga av skulle vara kul om han gjorde en säsong i elitserien http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 48,00.html http://expressen.se/index.jsp?a=584929
Dif forever!!
yoda

Inlägg av yoda »

Jag tror att mellan sex och sju lag på den nedre halvan av tabellen kommer att ha ganska jämbördigt lag sett till spelarmaterialet.

Nu har ju inte DIF värvat klart ännu men det känns redan som att man har värvat betydligt bättre än förra säsongen samt att det inte lämnat alltför många tunga pjäser.

Av förra säsongens värvningar kändes Adam Andersson som en bra värvning tillsammans med Per Eklund medan Henrik Nordfeldt var okej.

Resten av värvningarna var ju faktiskt varken spelare som redan var bra eller spelare med potential till att bli bra.

Jag vet att det är flera på forumet som tycker att Timmy Pettersson inte är en bra värvning. Men Pettersson var ju trots allt bästa back i kvalserien för SSK och har spelat ett antal säsonger i elitserien och deltagit i flera slutspel (4 poäng i slutspelet för Frölunda säsongen 01/02) .

Jämför Timmy Pettersson med Jesper Björck som hade gjort fyra elitseriesäsonger och inget slutspel när han kom till DIF. Björck hade dessutom bara spelat en elitseriematch säsongen innan han kom till DIF (på grund av skada tror jag).

Eller med Andé Matsson som kom från ett allsvenskt lag som inte ville ha kvar honom.

Eller med Erik Ryman som var en panikvärvning som aldrig hade spelat i elitserien.

DIF har värvat bra enligt min åsikt med spelare som antingen kan bidra nu eller på sikt. Det behövs dock framförallt en riktigt bra back till i truppen för att det skall kännas som att en slutspelsplats inte är alltför avlägset.

Trots bra värvningar och det faktum att DIF får ett bättre lag än förra säsongen är det inte självklart att det kommer att bli en så mycket bättre placering i år. Jag uppfattar det inte som att övriga lag har blivit direkt sämre. Nu är det ju så att både Leksand och SSK var tippade att hamna ganska bra i tabellen förra säsongen och de lagen spelar ju som bekant i allsvenska nästa säsong. Jag tror att det blir riktigt svårtippat mellan plats fem och tolv nästa säsong. Vem vet, det kanske blir Modo eller Luleå som får kvala nästa år.

För Djurgårdens del kan det lika gärna bli en sjätteplats som spel i kvalserien.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Många SSK:are verkar nästan lättade över att bli av med Dragan. Han är ju inte direkt någon stjärna på skridskorna + att vissa tycker han är en diva.
Så ja börjar bli lite skeptisk till att han är en sån jätte förstärkning :?
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det är så det låter när man förlorar en spelare.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Josef Boumedienne ifrån SSK är inte han något att ha?
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Vi får hoppas att DIF kontaktar Boumedienne. Eller så kanske de redan gjort det och fått ett Nej. Men han är den klassback som vi behöver.
Senast redigerad av Hovet den 2006-05-13 14:57:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don_T »

Är Boumedienne den back vi behöver? Visst han är bra spelare, men är han rätt spelare för DIF?

Han kan vara helt rätt, han kan vara helt fel. Han är en av de spelare som underpresterade förra säsongen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Sundin säljer sitt hus i Toronto för minst 43 miljoner, vissa hävdar att han inte ska va kvar i NHL fast hans agent dementerar...!

Finns de inget fint hus i skärgården som vi kan locka med så han flyttar hem till nästa säsong? För då jävlar blir det slutspel! ;)
Skriv svar