OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JKPG DIFARE

OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av JKPG DIFARE »

Är DJURGÅRDARE sedan barnsben och följer gärna laget i mitt hjärta.

Då man bor långt ifrån hemmaplan är man glad då tillfällen bjuds att se laget på nära håll.
De senaste åren har det dock förekommit incidenter med sk djurgårdare som beter sig illa. Den första gången var en fotbollsmatch och istället för att se matchen på plats åkte jag hem igen.
Igår hände ytterligare saker som gjorde att man undrar varför detta inte kan förhindras. Vilka är de på läktaren som tror att man stöttar sitt lag genom att bråka , (hälla öl, kasta skräp och mynt) på motståndarnas fans och egna lagets fans, finns djurgårdare med sittplats även i Kinnarps arena.
Jag undrar om det finns fler än mig som anser att man ger klubben en skamfläck varje gång man gör sig skyldiga till liknande händelser. man pratar hela tiden om att det är ett fåtal men varför går det då inte att få bort dem.

Är väl medveten om att klubben inte ansvarar för varje individ som besöker arenan men något måste göras. Utanför Stockholm är det många som symboliserar Djurgården med ett gäng gapande huliganer. Varför måste det vara så?
Vilka var det som befann sig på ståplats i Kinnarps arena, var det JK?, om så var fallet vore det intressant att få höra ordföranden kommentera händelserna och sedan föklara JK ;s inställning till bråk på läktaren.
Nu rasar väl massor av supportrar men betänk då detta, i Kinnarps arena befann sig barnfamiljer där barnen har möjlighet att få uppleva en underbar och spännande hockey match . Istället är bilden av matchen fasan då supportrar häller och kastar saker mot dem, vilken hockeypropaganda, sannerligen något för varje sann Djurgårdare att glädjas över. varför inte visa dem att vi kan ta med oss den underbara stämningen från stockholm även till "landsbygden", visa dem att vi är Sveriges bästa klubb både på och utanför plan.
Är man fortfarande tveksam kan man väl bara fråga spelarna i laget hur många av dem som anser att skandalscener på läktaren är acceptabelt.
Hoppas det finns någon mer som delar denna uppfattning.

NU VILL JAG BARA SÄGA ATT JAG HOPPAS ATT DJURGÅRDEN LYCKAS BESEGRA HV. HÄR NERE ÄR DET ANNARS OLIDLIGT FÖR EN DJURGÅRDARE.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av SirDIFalot »

Enligt de vännerna jag hade där var händelserna kraftigt överdrivna i media.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Det var ett jävla hetsande från Hv supportrar, supportrar som använde casualstilen, supportrar som springer och gömmer sig bakom den lokal polisen så fort det hettar till.

Men det är ointressant enligt medierna.... Överdrivet...
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Var inte på plats så kan inte uttala mig men att kasta saker är aldrig rätt! De som beter sig illa förstör för oss skötsamma och vi får försvara oss överallt mot folk som anser att alla Djurgårdare är drägg! Bort med skiten fram med hatramsorna! Skrika vad man vill får man göra men kasta inget.
Vad HV idioterna än gör för att provocera. Som sagt vet inte vad som hände igår utan menar bara rent allmänt
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIFVästertorp skrev:Var inte på plats så kan inte uttala mig men att kasta saker är aldrig rätt! De som beter sig illa förstör för oss skötsamma och vi får försvara oss överallt mot folk som anser att alla Djurgårdare är drägg! Bort med skiten fram med hatramsorna! Skrika vad man vill får man göra men kasta inget.
Vad HV idioterna än gör för att provocera. Som sagt vet inte vad som hände igår utan menar bara rent allmänt

Nä, men hetsar man så får man stå sitt kast.... Och inte springa och gömma sig. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.
Senast redigerad av Caveman den 2010-04-18 14:40:19, redigerad totalt 1 gånger.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag håller med dig. Jag förstår inte hur man är funtad när man ställer sig och skämmer ut Djurgården. Det skadar DIF så mycket mer än vad det ger tillbaka. Det är extra tråkigt nu när vi har byggt ett bra rykte med fantastisk läktarkultur.

Struntsamma om media uppförstorar. Folk nedanför djurgårdsklacken var tvungna att flytta på sig. Det ska inte behöva ske. Det var ju t o m på tal att Ölvestad skulle prata med klacken. Snacka om att klacken drar bort spelarnas fokus från matchen.

Ni som var där ska ändå ha en eloge för att när ni större delen av matchen skötte er så hördes er sång flertalet gånger genom tv-rutan. Mer sånt!
i
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rapport från Kinnarps Arena:

"Det satt ett helt gäng med bibel-bögnollor på rad ett och två och pekade uppåt, tjafsade och viftade med armarna kom ned då så kör vi typ och var allmänt uppkäftiga och de blev först duschade med ölslattar och fick säkert en massa skit slängt på sig. Tyvärr så var det väl en och annan barnfamilj som blev lite blöta men dem flyttade på sig.
Vad dem inte hade räknat med att vi blev utsläppta på samma sida och de fick poliseskort ut från arenan under samma käftande. Vad de inte heller räknat med så tog poliseskorten slut på parkeringen så där var det några DIF som fick tag på några inte fullt så kaxiga längre bibelläsande horungar som gick i backen innan farbror blå kom sättande igen. Jag var ungefär en halvmeter ifrån en särskilt motbjudande ful jävel och skulle precis fixa asfaltsläge på honom när jag fick en batong i ryggen så jag åkte in i en bil så det bara att kravla tillbaka mot bussarna innan jag blev haffad. Sorry men jag är inte så skillad på såna där situationer och det var en helt spontan rush från min sida men jag var så jävla arg och ville bara slå sönder hans fula tryne när jag fick läge".
JKPG DIFARE

Inlägg av JKPG DIFARE »

Håller med om att allt inte kan lastas difsupportrarna men det är alltid så att man är ansvarig för vad man själv gör. Tror bestämt också att vi lämnat vikingatidens öga för öga och tand för tand bakom oss. Varför inte flina åt dem som beter sig så fjantigt och skall mucka, de lyckas ju med sitt uppsåt om ni låter er provoceras. Sjung ner dem i skorna istället, visa dem att DIF har de bästa supportrarna.
Har här nere i Jönköping fått höra av flera arbetskamrater att trycket på hovet och globen varit helt enormt, mycket bättre än i Kinnarps Arena. de har ändå säsongskort i hallen.

Fortsätt lyft fram djurgården med bra läktarkultur , spelarna behöver det!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag tycker att det är synd att man ska behöva kasta grejer, men en grej jag stör mig på är vilket jävla liv det blir bara för att vi är ett Stockholmslag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Det fanns hv supportrar som stod och hetsade upp emot dif klacken innan matchen ens börjat, och dif fansen skriker tillbaka, flög grejer från båda håll, jag satt nedanför difklacken och fick inget på mig, så det är kraftigt överdrivet i media!
Det mesta som kastades var efter Djurgårdens felaktigt bortdömda mål då många hv fans ställer sig och vänder sig emot dif klacken och hånar dom,
Och efter matchen så får väl hv fansen skylla sig själva om de beter sig som dom gör!
En kille fick ju en glasflaska i huvudet som kastades från hv håll!
Nu kommer väl Blue Crew till globen imorgon och ska spela tuffa haha!

Hade en polare som satt inte så långt ifrån slipshuliganerna och såg dessa kasta skit på våra spelare!
Det gör man inte ostraffat!

Imorgon är det krig!

Imorgon klockan 13:00 släpps även biljetter till den femte finalen i könköping, BOKA!!!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Sparka in fittan på alla hv-supportrar.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Var själv inte nere men har snackat med både en kille som stod i klacken och en som satt strax bredvid där folk tydligen fick "lämna".
Killen i klacken var ju mest lack på att det tydligen försökte sno en banderoll så mycket mer hade han inte sett då han inte kunde se människorna därnere för han stod rätt högt upp. Dock såg han att det var inte mer än ett par dosor och en 4-5 öl som kastades så särskilt allvarligt tyckte han inte det var.

Killen på sittplats var mest lack att inte klacken slängde mer grejer för de där nere betedde sig tydligen som riktiga svin och deras s.k. flykt berodde på att några blev omhändertagna p.g.a. sitt beteende. Mycket kastande, han såg bl.a. när glasflaskan kastades.
Tydligen riktigt otrevliga killar.

Skönt att några iallafall tog hand om dessa efter matchen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Caveman skrev:Sparka in fittan på alla hv-supportrar.
Lägg av för fan. Jag vet inte hur du är uppfostrad, men du bör se över ditt sätt att uttrycka dig.

Det är hockey, inte tredje världskriget el. liknande. "Dom hånade oss", so what? Håna tillbaks då när vi gör mål.

När man är ute på resa som Djurgårdare ska man fan i mig uppträda representativt och som en gentleman, och inte kasta något överhuvud taget som någon jävla reclaim the streets-aktivist från förorten.

Låt sången och nidvisorna göra jobbet!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Såg några finniga tonåringar i gråa tröjor längst fram i klacken som viftade och hade sig. Löjligt att se. Man skulle tro att folk hade vett att inte ta till sig saker som sägs och bry sig. Men så är jag också härdad av att bo där jag bor. Börja skola i Tokyo som en 2 meter lång Gaijin så får man Hv's hetsningar att framstå som fina komplimanger.

Aja, det som är gjort är gjort. Dock är det väldigt synd då alla vet hur media är och fungerar, och borde kunna räkna ut med arslet att det kommer skandalrubriker som skadar klubben.
Vem som gör vad är inte relevant, det är lika jävligt ändå.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

sensei skrev:
Caveman skrev:Sparka in fittan på alla hv-supportrar.
Lägg av för fan. Jag vet inte hur du är uppfostrad, men du bör se över ditt sätt att uttrycka dig.

Det är hockey, inte tredje världskriget el. liknande. "Dom hånade oss", so what? Håna tillbaks då när vi gör mål.

När man är ute på resa som Djurgårdare ska man fan i mig uppträda representativt och som en gentleman, och inte kasta något överhuvud taget som någon jävla reclaim the streets-aktivist från förorten.

Låt sången och nidvisorna göra jobbet!
Amen!
Låst