Du är definitivt inte ensam om det. Hatar verkligen när sådant dyker upp. Speciellt i "fel läge. Inte för att det kanske finns något "rätt" läge att få reda på sån skit men mitt i en Finalserie vill man verkligen inte ha sådant att tänka på. Dock oundvikligt att inte tänka på det tyvärr.BOMBOM BOUCHARD skrev:Även i artikeln på denna sida kan man ana att överskottet inte blir särskilt mycket att hurra över.http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6995-daniel- skrev:Vi har redan diskuterat saken i Slutspelstråden... men ja, hela grejen känns jäkligt märklig. Förstår faktiskt inte riktigt hur ett avtal kan se ut på det sättet. Har en känsla av att artikeln som vanligt är skriven med en smått överdrift och att Engström är felciterad. Annars är det snudd på skandal.
Nu ska jag inte tjafsa över detta mer så länge slutspelet pågår men jag blir minst sagt oroad när jag läser om ekonomin. Nästan mer oroad än hur det är med Wesslan efter kvällens match.
Jag mår bara så jävla illa när jag läser sådana här saker att jag bara måste få skriva av mig.
Men jag lovar att inte nämna det här på ett tag.
Nu ska jag försöka glömma detta för att helt kunna njuta av segern och oron får vändas mot de eventuella skadorna vi drabbades av.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi
Förstår inte denna gigantiska oro om jag ska vara ärlig. En sån här intervju ska man inte dra för stora slutsatser av. Förhoppningsvis så täpps många gamla luckor igen nu vilket gör att överskottet inte blir så stort. Men detta kommer i så fall göra att vi på längre sikt får en stabilare ekonomi. Så att de säger att inte överskottet blir allt för stort ska man i nuläget inte dra för många paraleller till. Vi får vänta och se, alltid svårt att göra bedömningar när man inte har hela bilden klar för sig.
2014-04-07, vad hände?
Håller med. Egentligen inget att hetsa upp sig över. Vi går säkert bra mycket mer plus jämfört med budgeten, men jag tror och hoppas att vi väljer att fylla igen gamla hål samt göra större avskrivningar på inventarier och liknande.
I företag gör man detta för att jämna ut resultaten över tid. Förhoppningsvis gör DIF detta också. Kan ju bli ett skitår nästa säsong.
I företag gör man detta för att jämna ut resultaten över tid. Förhoppningsvis gör DIF detta också. Kan ju bli ett skitår nästa säsong.
Född till sportchef.
om jag får gissa lite så tror jag säkert att säsongens resultat blir ett rätt saftigt plus, man lär ju aldrig ha budgeterat med final tex. Sen kan det vara så att det är kostnader som släpar och hänger med sen tidigare säsonger som skulle kunna göra att resultatet på sista raden blir minus.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fast nu är det ju för visso så att säsongens resultat är ett resultat av just säsongen som varit. Gamla skulder och liknande skall inte räknas in i det här skedet. Det som gör saken oroande.Jepe skrev:Förstår inte denna gigantiska oro om jag ska vara ärlig. En sån här intervju ska man inte dra för stora slutsatser av. Förhoppningsvis så täpps många gamla luckor igen nu vilket gör att överskottet inte blir så stort. Men detta kommer i så fall göra att vi på längre sikt får en stabilare ekonomi. Så att de säger att inte överskottet blir allt för stort ska man i nuläget inte dra för många paraleller till. Vi får vänta och se, alltid svårt att göra bedömningar när man inte har hela bilden klar för sig.
Att gå till SM-final utan att gå med ekonomisk vinst är en total flopp. Vi måste göra en översyn av verksamheten kring laget och skära i den administrativa personalen, hyror etc., såsom Modo gjorde inför årets säsong. Problemen måste lösas en gång för alla.
Vi har tillräckliga publikintäkter och en bra spelarbudget, vi borde gå med vinst!
Vi har tillräckliga publikintäkter och en bra spelarbudget, vi borde gå med vinst!
Intervju med Tommy Engström om ekonomin finns på Marie Hallmans blogg.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
- -daniel-
Ja, kändes lite lugnande att läsa att nettovinsten är så pass hög ändå varje match i slutspelet.dif rules skrev:Intervju med Tommy Engström om ekonomin finns på Marie Hallmans blogg.
En genomgång från förra säsongens ekonomiska resultat i ES:
Brynäs +3,6 milj 117 8,5 31 +1,5
Djurgården –12 65 10,5 37 +3
Frölunda +0,4 140 69,1 49 Oförändrad
HV71 +2,6 141 36 49 –3
Färjestad Drygt +2 132 80 47 Liten minskning
Linköping –5,7 184,1 8 49 –ca 10 procent
Luleå –1 85 1 31 Oförändrad
Modo –13 119 13 37,5 Oförändrad
Rögle +1,8 74,8 3,2 26 Liten ökning
Skellefteå +3,3 85,6 11,5 36 Oförändrad
Södertälje +0,3 89 2 31 –7
Timrå –3,7 96 7 33 –2
Den visar dels vår enorma förlust, dels att det är svårt att tjäna pengar. HV som toppar tabellen gick "bara" 2,6 miljoner plus. Mot bakgrund av detta vore en ekonomisk vinst för den här säsongen, oavsett storlek, godkänt. Någonting måste tillföras elitserien för att den ekonomiska lönsamheten ska öka. Kanske kan EHL vara svaret på detta. En europaliga som spelas parallellt med elitserien.
Brynäs +3,6 milj 117 8,5 31 +1,5
Djurgården –12 65 10,5 37 +3
Frölunda +0,4 140 69,1 49 Oförändrad
HV71 +2,6 141 36 49 –3
Färjestad Drygt +2 132 80 47 Liten minskning
Linköping –5,7 184,1 8 49 –ca 10 procent
Luleå –1 85 1 31 Oförändrad
Modo –13 119 13 37,5 Oförändrad
Rögle +1,8 74,8 3,2 26 Liten ökning
Skellefteå +3,3 85,6 11,5 36 Oförändrad
Södertälje +0,3 89 2 31 –7
Timrå –3,7 96 7 33 –2
Den visar dels vår enorma förlust, dels att det är svårt att tjäna pengar. HV som toppar tabellen gick "bara" 2,6 miljoner plus. Mot bakgrund av detta vore en ekonomisk vinst för den här säsongen, oavsett storlek, godkänt. Någonting måste tillföras elitserien för att den ekonomiska lönsamheten ska öka. Kanske kan EHL vara svaret på detta. En europaliga som spelas parallellt med elitserien.
- -daniel-
Att jämföra HV & DIF är inte direkt rättvist, dock. HV har en helt annan budget och räknar garanterat med minst semifinal-spel i deras budget inför säsongen. Förvisso diffar intäkterna ganska kapitalt när de "äger" sin egen arena, men känns ändå som DIF (med den budget & de ekonomiska förutsättningar vi har) i den sits vi varit i senaste åren måste gå med en tämligen stor vinst ett år när man helt plötsligt går till final....annars är något jävligt fel.rikkard skrev: HV som toppar tabellen gick "bara" 2,6 miljoner plus.
Spanade precis på Swehockeys statistik över publik i slutspelet. Efter final 6 kommer vi haft över 94.000 åskådare. Nittiofyrajävlatusen!
Antar att DIf inte budgeterat med slutspel som tidigare säsonger?
Även om vi har sunkiga avtal måste det ge fint klirr i kassan inför nästa säsong och till släpande skulder.
Även om vi har sunkiga avtal måste det ge fint klirr i kassan inför nästa säsong och till släpande skulder.
- SirDIFalot
Tommy Engström kunde ju inte ens garantera att vi fick ett överskott på slutspelet. Och med böter från diverser "publikskandaler" lär vi knappast göra det.Tengil skrev:Spanade precis på Swehockeys statistik över publik i slutspelet. Efter final 6 kommer vi haft över 94.000 åskådare. Nittiofyrajävlatusen!
Expert.
- -daniel-
Självklart kommer vi få ett överskott i slutändan trots alla skriverier... gör man 2 milj eller 1 milj netto / hemmamatch så skall det mycket till om man inte i slutändan skall landa på ett överskott (när det alltså inte ens varit budgeterat med slutspel). Men frågan är bara hur stort det blir.SirDIFalot skrev:Tommy Engström kunde ju inte ens garantera att vi fick ett överskott på slutspelet. Och med böter från diverser "publikskandaler" lär vi knappast göra det.Tengil skrev:Spanade precis på Swehockeys statistik över publik i slutspelet. Efter final 6 kommer vi haft över 94.000 åskådare. Nittiofyrajävlatusen!
Tror iofs att det är lite smart taktig av Engström att inte gå ut och slå sig för bröstet & hävda att man har gått om pengar. I det här skedet när man är inne i en del (antar jag) känsliga kontraktsfrågor med spelare vill man ju gärna inte ge sken av att ha en alltför diger kassakista.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
"- Vi får en otroligt mycket bättre bas för nästa år. Vi kan rensa bort gammalt elände från tidigare år. Vi kommer inte göra något bra resultat alls i år men vi kommer att kunna bygga framåt på ett annat sätt, så det känns jäkligt bra."Kentta skrev:Lite snack från Matte Larsson;
http://www.hockeykanalen.se/1.1611311/2 ... msmodellen
Intervjun klargör egentligen bara att det har gått mycket bättre än fjol.
Hur tolkar ni intervjun, går vi med plus eller inte?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Utifrån intervjun gissar jag på att vi går +/- 0. Om årets intäkter har använts för att fylla igen gamla hål så känns det mycket bra. Nu har vi äntligen en bra grund att på sikt bygga vidare på för att återigen bli bland de stora!Snazzi skrev:"- Vi får en otroligt mycket bättre bas för nästa år. Vi kan rensa bort gammalt elände från tidigare år. Vi kommer inte göra något bra resultat alls i år men vi kommer att kunna bygga framåt på ett annat sätt, så det känns jäkligt bra."Kentta skrev:Lite snack från Matte Larsson;
http://www.hockeykanalen.se/1.1611311/2 ... msmodellen
Intervjun klargör egentligen bara att det har gått mycket bättre än fjol.
Hur tolkar ni intervjun, går vi med plus eller inte?
i