Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sthlm1891 »

Snazzi skrev:
sthlm1891 skrev:Suck jag blir så trött på allt jävla gnäll!
Att det kom en fotbolls ramsa 20 minuter innan match då Oremo gjorde mål är väl fan inget att gnälla över skärpning nu!
"Allmänna" ramsan kanske inte passar in klockrent just nu men ska vara med när vi möter ajk säsong och dem flesta små barn hör värre saker i skolan osv så säkerligen inget nytt.
Nej, barn kan inte svära förens de är 18. Har du inte lärt dig det än? ;)
Nämen så dumt av mig hehe :lol:
erik_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av erik_dif »

Fler än jag som tycker sthlm_dif är värd en ban snart? Försöker diktera några slags jävla vilkor för alla Djurgårdare att rätta sig efter! "Det säger sig väl självt". Hur fan vet du det? Hur gammal är du egentligen? Vi sjöng ju för fan om hockeyn för jämnan under fotbollsmatcher under 90-talet.

Sluta bestäm vad som är DIF, du har uppenbarligen inte den blekaste.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

erik_dif skrev:FFler än jag som tycker sthlm_dif är värd en ban snart? ker diktera några slags jävla vilkor för alla Djurgårdare att rätta sig efter! "Det säger sig väl självt". Hur fan vet du det? Hur gammal är du egentligen? Vi sjöng ju för fan om hockeyn för jämnan under fotbollsmatcher under 90-talet.

Äh kom igen... Han skriver ju vettigt och initierat om DIF hockey. Dock verkar han spåra när han ser något han hatar, exempelvis fotboll, flaggor, fabriken eller svordomar i ramsor.
Expert.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Jag tycker definitivt inte att vi kan häva ur oss vilken skit som helst genom att hävda att det är "vår läktare". Vi är en del av DIFs marknadsföring, genom att skapa stämning på läktarna så drar vi till oss uppmärksamhet och folk till matcherna. Genom att vara en del i marknadsföringen så medföljer även ett ansvar. Vi kan genom bra insatser stärka varumärket DIF hockey på samma sätt som vi med dåliga insatser kan skada varumärket genom att skapa negativ publicitet.

När det gäller "allmänna-raman" så verkar det som att många hänger upp sig på att den innehåller en svordom (horungar). Personligen tycker jag inte att det är det värsta i den ramsan. Däremot innehåller den frasen "vi ska hugga er" som inte känns särskilt snyggt. Vi ska regera på planen och sjunga tillbaka allt jävla motstånd på läktarna till där de kom ifrån, men vi ska fan inte hugga någon. Även om 99% av alla som sjunger ramsan inte ens har funderat på innebörden så låter det definitivt inte snyggt att skandera sånt, det gynnar inte på något sätt föreningen. Tycker DIF gör helt rätt som tystar ner den typen av ramsor genom att dra igång hög musik. De har all rätt att skydda sitt varumärke och det är förjävligt att så många på vår läktare motarbetar den viljan.
DAHLBERG

Inlägg av DAHLBERG »

jool08 skrev:Jag tycker definitivt inte att vi kan häva ur oss vilken skit som helst genom att hävda att det är "vår läktare". Vi är en del av DIFs marknadsföring, genom att skapa stämning på läktarna så drar vi till oss uppmärksamhet och folk till matcherna. Genom att vara en del i marknadsföringen så medföljer även ett ansvar. Vi kan genom bra insatser stärka varumärket DIF hockey på samma sätt som vi med dåliga insatser kan skada varumärket genom att skapa negativ publicitet.

När det gäller "allmänna-raman" så verkar det som att många hänger upp sig på att den innehåller en svordom (horungar). Personligen tycker jag inte att det är det värsta i den ramsan. Däremot innehåller den frasen "vi ska hugga er" som inte känns särskilt snyggt. Vi ska regera på planen och sjunga tillbaka allt jävla motstånd på läktarna till där de kom ifrån, men vi ska fan inte hugga någon. Även om 99% av alla som sjunger ramsan inte ens har funderat på innebörden så låter det definitivt inte snyggt att skandera sånt, det gynnar inte på något sätt föreningen. Tycker DIF gör helt rätt som tystar ner den typen av ramsor genom att dra igång hög musik. De har all rätt att skydda sitt varumärke och det är förjävligt att så många på vår läktare motarbetar den viljan.
Det där var.. riktigt bra skrivet, helt rätt ! Dock tycker jag Gnagarsvin ramsan är riktigt skön :D
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

erik_dif skrev:Fler än jag som tycker sthlm_dif är värd en ban snart? Försöker diktera några slags jävla vilkor för alla Djurgårdare att rätta sig efter! "Det säger sig väl självt". Hur fan vet du det? Hur gammal är du egentligen? Vi sjöng ju för fan om hockeyn för jämnan under fotbollsmatcher under 90-talet.

Du kanske har missat det där med att ha ett forum. Det där med att alla ska få framföra sina åsikter. Detta är ingen jävla kommunistisk sida där alla måste rätta sig i ledet och älska både fotboll och fabrikens viftande med flaggor i viktiga skeden av matchen, och tycka precis som du.
Nu uttrycker han sig faktiskt bra och har motiveringar till sina åsikter. Det har ju varit skillnad om han skrivit "Jag hatar fotboll och ni måste hålla med mig, om ni inte gör det är ni helt jävla blåsta, era horungar".

Tagga ner, ta en kopp kaffe och ställ in radion på 104.7. Onödigt att börja hetsa över ett välskrivet inlägg som du inte håller med om.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

"Visst kan man få sjunga fotbollsramsor på hockeymatcher och tvärtom, men när det är en sm final ska det inte sjungas fotbollsramsor, det säger ju sig självt.

Sedan angående horungar ramsan, det är klart som fan att DJn ska tysta oss."

Det där låter i alla fall i mina öron som att hans vilja är lag...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sthlm_dif skrev:Allmänna idrottsklubben horungar ramsan trodde jag var borta för gott (i alla fall för i år) när vi gick in i slutspelet, men dessvärre så skulle den ju självklart eka igår. Suck.
När ska ni inse att den inte hör hemma på Hovet/Globen?! Det här var andra gångens som "DJn" satte igång hög musik för att få oss att sluta sjunga, så man undrar ju verkligen vad det är som är så jävla svårt att förstå.
Om den sjungs igen på måndag kommer jag att bli riktigt jävla besviken, så jag hoppas att jag slipper höra den.

Och snälla, INGA JÄVLA FOTBOLLSRAMSOR!
Innan nedsläpp ska ramsorna eka, men istället så envisades stora delar av klacken att sjunga om Johan Oremo. Jo men grattis ni som stör er på att folk ute på landet kallar oss fotbollsfans, vad fan förväntar ni era, pajasar.

Men men, nu var det ju en bra stämning under hela matchen, kanske den bästa stämningen någonsin på Hovet. Så det var riktigt grymt, hoppas att alla tar i (minst!) lika bra på måndag, då hoppas jag att även jag kan bidra mer. Rösten var inte i världens bästa skick efter 3-4 dagar av förkylning. :roll:
Lägg av!
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

jool08 skrev:Jag tycker definitivt inte att vi kan häva ur oss vilken skit som helst genom att hävda att det är "vår läktare". Vi är en del av DIFs marknadsföring, genom att skapa stämning på läktarna så drar vi till oss uppmärksamhet och folk till matcherna. Genom att vara en del i marknadsföringen så medföljer även ett ansvar. Vi kan genom bra insatser stärka varumärket DIF hockey på samma sätt som vi med dåliga insatser kan skada varumärket genom att skapa negativ publicitet.

Det var en konstig syn på stämning. Vi ska inte se oss själva som nån marknadsföring, utan vi ska ge allt för att stötta DIF helt enkelt.

"Vi ska hugga er" tycker jag inte är grovt alls. Speciellt när man vet att det inte kommer ske (alltså att vi ska hugga gnagare). Ramsan gynnar föreningen på så sätt att det skapas stämning. Sen är det upp till var och en att tycka den är okej eller inte.

Till sist, när motarbetade vi DIF Hockeys vilja i den frågan? Vad jag vet började alla sjunga med i Coca Carola sången. Du förstår väl också att de som sjunger allmäna-ramsan inte tycker de motarbetar DIF Hockey, utan de tycker snarare tvärtom, att den skapar stämning och är därmed gynnande.
Jag förstår inte hur du kan tycka det är så förjävligt att folk försöker skapa stämning? Dem menar ju liksom inte att skada DIF.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Snazzi skrev:
erik_dif skrev:Fler än jag som tycker sthlm_dif är värd en ban snart? Försöker diktera några slags jävla vilkor för alla Djurgårdare att rätta sig efter! "Det säger sig väl självt". Hur fan vet du det? Hur gammal är du egentligen? Vi sjöng ju för fan om hockeyn för jämnan under fotbollsmatcher under 90-talet.

Du kanske har missat det där med att ha ett forum. Det där med att alla ska få framföra sina åsikter. Detta är ingen jävla kommunistisk sida där alla måste rätta sig i ledet och älska både fotboll och fabrikens viftande med flaggor i viktiga skeden av matchen, och tycka precis som du.
Nu uttrycker han sig faktiskt bra och har motiveringar till sina åsikter. Det har ju varit skillnad om han skrivit "Jag hatar fotboll och ni måste hålla med mig, om ni inte gör det är ni helt jävla blåsta, era horungar".

Tagga ner, ta en kopp kaffe och ställ in radion på 104.7. Onödigt att börja hetsa över ett välskrivet inlägg som du inte håller med om.
Kanske lite drygt med ban just, men i övrigt så motargumenterar "erik_dif" bara, vilket också ett forum är till för.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Efter att ha följt Djurgårdens hockeylag i trettio år ungefär och de senaste fyra säsongerna sett precis varenda match (mest på tv, jag bor utomstädes), så vill jag ge er på läktarna beröm för senaste matchen.
Trots SM-guld och annat har jag nog aldrig någonsin fällt en tår förut (undantaget när Mickes tröja åkte upp i taket). Men, när man genom tv-rutan fick se våra hjältar skrinna in på isen till ert underbara tifo med "KÄMPA DIF" och gul-röd-blå-färgade läktare så kom det faktiskt en tår. Till ett tifo! Jag som inte ens är en tifokille! Helt overkligt men det var så stort att efter dessa tio år äntligen få se laget åka in till en SM-final igen och dessutom få det välkomnandet. Jag tackar det ödmjukaste och på måndag är jag på plats och kikar - det ska bli underbart!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jaja, jag vet att en del håller med mig i alla fall, även om dom inte skriver här.
Men sjung på ni, fotbollsfans. När Djurgården behöver vårt stöd som mest i en ev. finalmatch 6 så kan vi ju börja sjunga Carlos Bandas Järnkaminer/Lennart Wass Järnkaminer. Det hade gjort susen!
Forum är till för att yttra sina åsikter, och det här forumet är till för DIF Hockey, och jag får väl ogilla vad fan jag vill.
Jag älskar Djurgården över allt annat, och jag hatar inte på något sätt och vis vår fotbollssektion, men den betyder dock knappt något för mig, just på grund av att svensk fotboll är så jävla plast så att man inte orkar sätta sig in i det. Sedan att förbundet är inkompetenta pajasar som förstör allt som är intressant är ju än mer patetiskt. Jag gillar att gå på derbyn, men frågan är om jag ens orkar det i år. 12:30 på en lördag. Tack SvFF, och tack alla som missköter er, utan er hade matchen spelats 20:00 på en måndagskväll.

Angående horungar ramsan. DIF Hockey har klart och tydligt visat att man inte vill ha den på våra matcher, och då undrar jag vad det är som är så jävla svårt att förstå? Här har DIF Hockey gett oss allt vi kunnat önska, men så fort DIF Hockey vill ha något i gengäld så ignorerar alla dom, det är ju lite märkligt. Men som tidigare sagt, problemet ligger i alla fotbollssupportrar som låter DIF Fotboll pissa ner föreningen utan att egentligen bry sig, medan man visar sin tydliga ilska mot DIF Hockey så fort de gör något som ogillas aningen, trots att allt som genomförts de 3-4 senaste åren i princip har varit helt perfekta beslut.
Hade en Sharbel Touma värvning gjorts inom hockeyn så hade väl hela JK uppmanat alla att bojkotta hockey 10 år framöver (ni kanske förstår vart jag vill komma, tolka inte allt ordagrant).

Men hur som helst, mina åsikter om DIF Hockey respektive Fotboll är tydliga, och det finns inget som kommer att vinna tillbaka min kärlek till fotbollen såvida inte drastiska åtgärder vidtags. Att jag skulle ge 200kr per match för att följa ett plastgäng finns inte på kartan, och snälla, gnäll inte på att jag kallar DIF Fotboll för plast, för att samtliga klagar på Linköping, och DIF Fotboll är exakt lika mycket plast. Enda skillnaden är att vi har en historia, men det förändrar inte faktum. Laget är plast precis som lhc, därutav orkar jag inte bry mig, därutav kan jag håna lhc... Att håna lhc men samtidigt vara stolt över DIF Fotboll är som att kasta sten i glashus.

Nog om detta nu, jag antar att en del av er idiotförklarar mig för att jag inte blundar för alla misstag som görs inom fotbollssektionen, och det är något som jag får acceptera. Nu har jag sagt vad jag ville få sagt, jag har förmedlat alla mina känslor och det finns inget mer att sägas från mitt håll. Har jag varit otydlig så kan ni gärna skicka ett pm och spy galla över mig om ni känner för det, men jag tänker dock inte lägga ner allt för mycket fokus på detta i den här tråden.
SirDIFalot skrev:Dock verkar han spåra när han ser något han hatar, exempelvis fotboll...
Jag kanske ska nämna att fotboll i sig är min favoritsport (har spelat det i ca 10 år).
Manchester United betyder nästan lika mycket som DIF Hockey gör för mig. Däremot så ogillar jag allt som har med svensk fotboll att göra (med undantag för DIF Fotboll som jag ändå hejar på (via tvn/radion, ev en-två matcher/säsong på plats), även om dom betyder noll för mig).
Senast redigerad av sthlm_dif den 2010-04-16 21:10:00, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

sthlm_dif skrev:Jaja, jag vet att en del håller med mig i alla fall, även om dom inte skriver här.
Men sjung på ni, fotbollsfans. När Djurgården behöver vårt stöd som mest i en ev. finalmatch 6 så kan vi ju börja sjunga Carlos Bandas Järnkaminer/Lennart Wass Järnkaminer. Det hade gjort susen!
Men snälla jävla nån, det var EN enda ynka liten ramsa 20minuter innan matchen ens började då det knappt var några inne vad är det för jävla fel med det?
Det var inte en enda fotbolls ramsa under matchen och det var troligtvis det galnaste tryck någonsin i hockey men du skall hänga upp dig på något som hände EN gång och långt innan match start, det är fan i mig löjligt.

Det du säger om fotbollen håller jag med om i stora delar men i andra inte men det är inget jag tänker tar här.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm1891 skrev:Men snälla jävla nån, det var EN enda ynka liten ramsa 20minuter innan matchen ens började då det knappt var några inne vad är det för jävla fel med det?
Det var inte en enda fotbolls ramsa under matchen och det var troligtvis det galnaste tryck någonsin i hockey men du skall hänga upp dig på något som hände EN gång och långt innan match start, det är fan i mig löjligt.
Det jag hakar upp mig på är att folk lägger fokus på en obetydlig fotbollsmatch (ja, omgång 6 är i princip helt obetydlig) när vi ska ladda upp inför vår första final på hela nio år.

Jag stör mig inte på om fotbollsramsor sjungs under en grundseriematch, det är helt ok. Men under en final? Nej, nej, nej, nej och åter nej, det ska inte inträffa.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

sthlm_dif skrev:
sthlm1891 skrev:Men snälla jävla nån, det var EN enda ynka liten ramsa 20minuter innan matchen ens började då det knappt var några inne vad är det för jävla fel med det?
Det jag hakar upp mig på är att folk lägger fokus på en obetydlig fotbollsmatch (ja, omgång 6 är i princip helt obetydlig) när vi ska ladda upp inför vår första final på hela nio år.

Jag stör mig inte på om fotbollsramsor sjungs under en grundseriematch, det är helt ok. Men under en final? Nej, nej, nej, nej och åter nej, det ska inte inträffa.
Nej ingen match är obetydlig om det i slutändan skiljer några få poäng mellan Europa spel eller ej eller nedflyttning osv då är alla poäng viktiga.
Men det sjöngs ju inte under match utan långt föra match start när inga spelare var inne och folk var ute i barerna eller köade för att komma in det är där jag tycker det blir löjligt att haka upp sig på ramsan då den varken gjorde till eller från hur spelarna presterade eller något annat.
Skriv svar