Jaja, jag vet att en del håller med mig i alla fall, även om dom inte skriver här.
Men sjung på ni, fotbollsfans. När Djurgården behöver vårt stöd som mest i en ev. finalmatch 6 så kan vi ju börja sjunga Carlos Bandas Järnkaminer/Lennart Wass Järnkaminer. Det hade gjort susen!
erik_dif skrev:Fler än jag som tycker sthlm_dif är värd en ban snart? Försöker diktera några slags jävla vilkor för alla Djurgårdare att rätta sig efter! "Det säger sig väl självt". Hur fan vet du det? Hur gammal är du egentligen? Vi sjöng ju för fan om hockeyn för jämnan under fotbollsmatcher under 90-talet.
Forum är till för att yttra sina åsikter, och det här forumet är till för DIF Hockey, och jag får väl ogilla vad fan jag vill.
Jag älskar Djurgården över allt annat, och jag hatar inte på något sätt och vis vår fotbollssektion, men den betyder dock knappt något för mig, just på grund av att svensk fotboll är så jävla plast så att man inte orkar sätta sig in i det. Sedan att förbundet är inkompetenta pajasar som förstör allt som är intressant är ju än mer patetiskt. Jag gillar att gå på derbyn, men frågan är om jag ens orkar det i år. 12:30 på en lördag. Tack SvFF, och tack alla som missköter er, utan er hade matchen spelats 20:00 på en måndagskväll.
Angående horungar ramsan. DIF Hockey har klart och tydligt visat att man inte vill ha den på våra matcher, och då undrar jag vad det är som är så jävla svårt att förstå? Här har DIF Hockey gett oss allt vi kunnat önska, men så fort DIF Hockey vill ha något i gengäld så ignorerar alla dom, det är ju lite märkligt. Men som tidigare sagt, problemet ligger i alla fotbollssupportrar som låter DIF Fotboll pissa ner föreningen utan att egentligen bry sig, medan man visar sin tydliga ilska mot DIF Hockey så fort de gör något som ogillas aningen, trots att allt som genomförts de 3-4 senaste åren i princip har varit helt perfekta beslut.
Hade en Sharbel Touma värvning gjorts inom hockeyn så hade väl hela JK uppmanat alla att bojkotta hockey 10 år framöver (ni kanske förstår vart jag vill komma, tolka inte allt ordagrant).
Men hur som helst, mina åsikter om DIF Hockey respektive Fotboll är tydliga, och det finns inget som kommer att vinna tillbaka min kärlek till fotbollen såvida inte drastiska åtgärder vidtags. Att jag skulle ge 200kr per match för att följa ett plastgäng finns inte på kartan, och snälla, gnäll inte på att jag kallar DIF Fotboll för plast, för att samtliga klagar på Linköping, och DIF Fotboll är exakt lika mycket plast. Enda skillnaden är att vi har en historia, men det förändrar inte faktum. Laget är plast precis som lhc, därutav orkar jag inte bry mig, därutav kan jag håna lhc... Att håna lhc men samtidigt vara stolt över DIF Fotboll är som att kasta sten i glashus.
Nog om detta nu, jag antar att en del av er idiotförklarar mig för att jag inte blundar för alla misstag som görs inom fotbollssektionen, och det är något som jag får acceptera. Nu har jag sagt vad jag ville få sagt, jag har förmedlat alla mina känslor och det finns inget mer att sägas från mitt håll. Har jag varit otydlig så kan ni gärna skicka ett pm och spy galla över mig om ni känner för det, men jag tänker dock inte lägga ner allt för mycket fokus på detta i den här tråden.
SirDIFalot skrev:Dock verkar han spåra när han ser något han hatar, exempelvis fotboll...
Jag kanske ska nämna att fotboll i sig är min favoritsport (har spelat det i ca 10 år).
Manchester United betyder nästan lika mycket som DIF Hockey gör för mig. Däremot så ogillar jag allt som har med svensk fotboll att göra (med undantag för DIF Fotboll som jag ändå hejar på (via tvn/radion, ev en-två matcher/säsong på plats), även om dom betyder noll för mig).