Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag blev otroligt stolt när jag noterade att det fanns en "tårtbit", både på den gula långsidan och den blåa långsidan som stod upp hela matchen.
Sveriges bästa sittplats!
Sveriges bästa sittplats!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
En av dom skönaste matcherna jag har upplevt!
Börjar att man rullar in från centralen, dragit några bira så man känner att det börjar bli vingligt, sen träffar man hela DIF joggandes efter sin uppvärmning. Sen inne på hovet, herregud vilket satans drag! och vilket grymt tifo !
Tack Djurgår'n för att ni finns!
Börjar att man rullar in från centralen, dragit några bira så man känner att det börjar bli vingligt, sen träffar man hela DIF joggandes efter sin uppvärmning. Sen inne på hovet, herregud vilket satans drag! och vilket grymt tifo !
Tack Djurgår'n för att ni finns!
"PUBLIKMATCHEN
Resultat: Djurgården–HV 71 100 decibel–0.
Det har visserligen inte spelats någon SM-final i Kinnarps Arena än och HV-fansen syntes knappt på Hovet, så det här kan väl tyckas vara en orättvis match i matchen.
Men jag tar med den ändå, för jag kan aldrig tänka mig att HV-fansen kan slå draget på Hovet i?går. Långsidorna var blåa och gula och så det röda, vrålande havet på det som en gång var Norra stå.
Det är tur att jag har luggen åt samma håll som orkanen blåste, annars skulle jag haft en helt ny frisyr i dag. Djurgårdens klack har gett Wizex gamla Melodifestival-hit ”Miss Decibel” ett ansikte.
Jag tror inte något skyddsombud skulle godkänna Hovet som arbetsplats utan ett par kraftiga öronskydd. Det är ett s j u k t drag. "
Wennerholm prickar rätt för en gångs skull.
Resultat: Djurgården–HV 71 100 decibel–0.
Det har visserligen inte spelats någon SM-final i Kinnarps Arena än och HV-fansen syntes knappt på Hovet, så det här kan väl tyckas vara en orättvis match i matchen.
Men jag tar med den ändå, för jag kan aldrig tänka mig att HV-fansen kan slå draget på Hovet i?går. Långsidorna var blåa och gula och så det röda, vrålande havet på det som en gång var Norra stå.
Det är tur att jag har luggen åt samma håll som orkanen blåste, annars skulle jag haft en helt ny frisyr i dag. Djurgårdens klack har gett Wizex gamla Melodifestival-hit ”Miss Decibel” ett ansikte.
Jag tror inte något skyddsombud skulle godkänna Hovet som arbetsplats utan ett par kraftiga öronskydd. Det är ett s j u k t drag. "
Wennerholm prickar rätt för en gångs skull.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Anrell:
Dessutom är publiken ganska kreativ.
”Vad ska Jesus göra nu” när HV låg under är väl både hädiskt och ganska kreativt liksom ”Jesus Kristus håller på Djurgårn”.
Jag vet att Jönköpingspubliken är hjärtligt trött på att ständigt hånas för sin kyrklighet, men just därför är det ju ganska kul.
”Helge Fossmo håller på HV” var väl däremot inte lika smart.
Dessutom håller Fossmo på Almtuna. Så det så.
Dessutom är publiken ganska kreativ.
”Vad ska Jesus göra nu” när HV låg under är väl både hädiskt och ganska kreativt liksom ”Jesus Kristus håller på Djurgårn”.
Jag vet att Jönköpingspubliken är hjärtligt trött på att ständigt hånas för sin kyrklighet, men just därför är det ju ganska kul.
”Helge Fossmo håller på HV” var väl däremot inte lika smart.
Dessutom håller Fossmo på Almtuna. Så det så.
DIF!
-
Ville bara ge en eloge till klacken för suveränt röj nu i första finalmatchen! Jönköpingspacket kommer aldrig kunna slå det hur mycket de ens försöker! Gott jobbat!
Djurgården - First and last and always.
För er som inte åker till Jönköping i morgon finns det några planer på att samlas någonstans i Sthlm och kolla matchen på TV och dricka bira? Skulle vara jäkligt kul.
Allmänna idrottsklubben horungar ramsan trodde jag var borta för gott (i alla fall för i år) när vi gick in i slutspelet, men dessvärre så skulle den ju självklart eka igår. Suck.
När ska ni inse att den inte hör hemma på Hovet/Globen?! Det här var andra gångens som "DJn" satte igång hög musik för att få oss att sluta sjunga, så man undrar ju verkligen vad det är som är så jävla svårt att förstå.
Om den sjungs igen på måndag kommer jag att bli riktigt jävla besviken, så jag hoppas att jag slipper höra den.
Och snälla, INGA JÄVLA FOTBOLLSRAMSOR!
Innan nedsläpp ska ramsorna eka, men istället så envisades stora delar av klacken att sjunga om Johan Oremo. Jo men grattis ni som stör er på att folk ute på landet kallar oss fotbollsfans, vad fan förväntar ni era, pajasar.
Men men, nu var det ju en bra stämning under hela matchen, kanske den bästa stämningen någonsin på Hovet. Så det var riktigt grymt, hoppas att alla tar i (minst!) lika bra på måndag, då hoppas jag att även jag kan bidra mer. Rösten var inte i världens bästa skick efter 3-4 dagar av förkylning.
När ska ni inse att den inte hör hemma på Hovet/Globen?! Det här var andra gångens som "DJn" satte igång hög musik för att få oss att sluta sjunga, så man undrar ju verkligen vad det är som är så jävla svårt att förstå.
Om den sjungs igen på måndag kommer jag att bli riktigt jävla besviken, så jag hoppas att jag slipper höra den.
Innan nedsläpp ska ramsorna eka, men istället så envisades stora delar av klacken att sjunga om Johan Oremo. Jo men grattis ni som stör er på att folk ute på landet kallar oss fotbollsfans, vad fan förväntar ni era, pajasar.
Men men, nu var det ju en bra stämning under hela matchen, kanske den bästa stämningen någonsin på Hovet. Så det var riktigt grymt, hoppas att alla tar i (minst!) lika bra på måndag, då hoppas jag att även jag kan bidra mer. Rösten var inte i världens bästa skick efter 3-4 dagar av förkylning.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Kom igen, alla hejar ju på Djurgården i fotbollen också. Och det var ju verkligen inte under matchens gång. Det var ju säkert 20 minuter kvar till nedsläpp och Johan Oremo hade gett oss ledningen mot Ellos. Big deal? Och skulle det vara pinsamt att bli kallad fotbollsfans, de får gärna kalla mig det. För det är jag. Men jag är minst lika mycket supporter i hockeyn. Men kommer knappast skämmas över att jag hejar på Djurgården i fotboll.sthlm_dif skrev: Och snälla, INGA JÄVLA FOTBOLLSRAMSOR!
Edit; Och angående Allmänna-ramsan kan ju ta det snacket med DFG som drar igång den, inte på difhockey.se forumet där snittåldern är 16-17 år.
Expert.
'sthlm_dif skrev:Allmänna idrottsklubben horungar ramsan trodde jag var borta för gott (i alla fall för i år) när vi gick in i slutspelet, men dessvärre så skulle den ju självklart eka igår. Suck.
Förstår mig verkligen inte på din aversion mot DIF fotboll. Johan Oremo satte 0-1 borta i Borås, såklart folk blir glada. Sen brukar det hända då och då vid fotbollsmatcher att det sjungs om Södergren. För övrigt är det illa att "DJ:n" sätter på musik för att tysta en ramsa, ingen ska bestämma vad vi inte får sjunga på våra läktare.
Men snälla nån, bara för att Oremo satte ett obetydligt mål på straff mot Elfsborg så ska väl ändå inte klacken ägna 5-10 minuter åt endast Oremo ramsor när det är uppladdning inför en sm final?Wire skrev:Förstår mig verkligen inte på din aversion mot DIF fotboll. Johan Oremo satte 0-1 borta i Borås, såklart folk blir glada. Sen brukar det hända då och då vid fotbollsmatcher att det sjungs om Södergren. För övrigt är det illa att "DJ:n" sätter på musik för att tysta en ramsa, ingen ska bestämma vad vi inte får sjunga på våra läktare.
Det går ju att jämföra med att vi skulle ägna från 15 minuter till 5 minuter innan avspark inför ett fullsatt Råsunda mot aik genom att sjunga Håkan Södergren ramsan, du hör ju hur absurt det låter.
Visst kan man få sjunga fotbollsramsor på hockeymatcher och tvärtom, men när det är en sm final ska det inte sjungas fotbollsramsor, det säger ju sig självt.
Sedan angående horungar ramsan, det är klart som fan att DJn ska tysta oss. Det är så jävla rätt gjort så att jag inte finner ord. Varför ska småbarn behöva fråga sina föräldrar vad det och det ordet betyder? Föräldrar slipper nog mer än gärna att berätta vad horungar betyder för sina unga barn, och kan man inte respektera det så är det något som är fel. Vad som sjungs på fotbollen skiter jag i, det är väl knappt någon familj som ser på fotbollen nu i alla fall pga vilken skitliga vi har i Sverige, en mer ointressant och icke prisvärd underhållning lär ju inte gå att finna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Bara för att du verkar hata DIF fotboll av hela ditt hjärtat behöver inte betyda att alla andra gör det. Det var ju 20 min kvar till nedsläpp och du kanske tycker att Oremos mål är "obetydligt" men för massa andra betyder det en jävla massa. Och ja, Håkan Södergrenramsor har sjungits på fotbollen massor av gånger.sthlm_dif skrev:Men snälla nån, bara för att Oremo satte ett obetydligt mål på straff mot Elfsborg så ska väl ändå inte klacken ägna 5-10 minuter åt endast Oremo ramsor när det är uppladdning inför en sm final?Wire skrev:Förstår mig verkligen inte på din aversion mot DIF fotboll. Johan Oremo satte 0-1 borta i Borås, såklart folk blir glada. Sen brukar det hända då och då vid fotbollsmatcher att det sjungs om Södergren. För övrigt är det illa att "DJ:n" sätter på musik för att tysta en ramsa, ingen ska bestämma vad vi inte får sjunga på våra läktare.
Det går ju att jämföra med att vi skulle ägna från 15 minuter till 5 minuter innan avspark inför ett fullsatt Råsunda mot aik genom att sjunga Håkan Södergren ramsan, du hör ju hur absurt det låter.
Visst kan man få sjunga fotbollsramsor på hockeymatcher och tvärtom, men när det är en sm final ska det inte sjungas fotbollsramsor, det säger ju sig självt.
Sedan angående horungar ramsan, det är klart som fan att DJn ska tysta oss. Det är så jävla rätt gjort så att jag inte finner ord. Varför ska småbarn behöva fråga sina föräldrar vad det och det ordet betyder? Föräldrar slipper nog mer än gärna att berätta vad horungar betyder för sina unga barn, och kan man inte respektera det så är det något som är fel. Vad som sjungs på fotbollen skiter jag i, det är väl knappt någon familj som ser på fotbollen nu i alla fall pga vilken skitliga vi har i Sverige, en mer ointressant och icke prisvärd underhållning lär ju inte gå att finna.
DJn ska inte lägga sig i ramsorna överhuvudtaget. Oavsett vad hans personliga åsikt är. Om ditt argument är, vilket det verkar vara, att det förekommer än svordom är det ju bara larvigt.
Och spy galla över DIF fotboll och Allsvenskan någon annanstans.
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Med tanke på att minst 80% av klacken även följer DIF fotboll, så är det väl inte helt sjukt om en fotbollsramsa dyker upp på Hovet 20 minuter innan en match? Om man inte tål det får man väl dra igång en annan ramsa.
Hade Ölvestad gjort 1-0 mot HV på bortaplan, 20 minuter innan derbystart mot ajk. Skulle säkerligen "Åh Jimmie..." dras igång. Förstår faktiskt inte problemet.
Sen så är väl inte "Almänna idrottsklubben horungar" någon vidare bra ramsa att sjunga. DIF hockey har ju sedan länge klargjort att man inte vill ha den på sina läktare. Den duger väl fint att köra på puben istället. Visserligen tycker inte jag att de borde lägga sig i vad vi får, och vad vi inte får sjunga, men med tanke på att jag betalade 1400kr för mitt säsongskort tycker jag att man får bjuda tillbaka litegrann.
Hade Ölvestad gjort 1-0 mot HV på bortaplan, 20 minuter innan derbystart mot ajk. Skulle säkerligen "Åh Jimmie..." dras igång. Förstår faktiskt inte problemet.
Sen så är väl inte "Almänna idrottsklubben horungar" någon vidare bra ramsa att sjunga. DIF hockey har ju sedan länge klargjort att man inte vill ha den på sina läktare. Den duger väl fint att köra på puben istället. Visserligen tycker inte jag att de borde lägga sig i vad vi får, och vad vi inte får sjunga, men med tanke på att jag betalade 1400kr för mitt säsongskort tycker jag att man får bjuda tillbaka litegrann.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
sthlm_dif does it again.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Suck jag blir så trött på allt jävla gnäll!
Att det kom en fotbolls ramsa 20 minuter innan match då Oremo gjorde mål är väl fan inget att gnälla över skärpning nu!
"Allmänna" ramsan kanske inte passar in klockrent just nu men ska vara med när vi möter ajk säsong och dem flesta små barn hör värre saker i skolan osv så säkerligen inget nytt.
Att det kom en fotbolls ramsa 20 minuter innan match då Oremo gjorde mål är väl fan inget att gnälla över skärpning nu!
"Allmänna" ramsan kanske inte passar in klockrent just nu men ska vara med när vi möter ajk säsong och dem flesta små barn hör värre saker i skolan osv så säkerligen inget nytt.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Nej, barn kan inte svära förens de är 18. Har du inte lärt dig det än?sthlm1891 skrev:Suck jag blir så trött på allt jävla gnäll!

Lycka är att vara Djurgårdare.