Blir de inte det så kan vi ju offra en spelare eller två (Michael H?) som får ta å köra över Liv och Davidsson tex, så är udda jämnt.Bigge skrev:Helt rättvis seger även om matchen borde varit stängd inför tredje.
DIF äger period 1 & 2, för att sen spela lite på resultat i tredje ihop med PP för hv som gör att de skapar det tryck de gör i tredje. För i spel fem mot fem hade de inte en suck Hv.
Håller med de andra inläggen även om man är Djurgårdare så tycker man att cross-checkingen på falken som inte ens har pucken borde renderat i en utvisning. Tydligen va det bara DIF som spelade fult i tredje enl domarna.
Hoppas domarna skärper till sig inför nästa match, annars lär nog fler vara på skade listan.
Ber till våra kära Djurgårds gudar att Weslau och Holmqvist är spelbara på lördag.
F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)
Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Enligt TV4 så heter våran målvakt Daniel Wesslau haha
Vilken satans nagelbitare det blev mot slutet... Wolmer är som vanligt den största jävla tomten någonsin... Det är dags för honom att lägga visselpipan på hyllan, för det här var under all kritik. Jag hoppas innerligt att wesslau kryar på sig ordentligt nu. Bra jobbat djurgårn!!!!
Råttan Rådbjer skall döma matchanerna, helst själv. Ett hån att sätta Wolmer på våra matcher. Men det är säkert ett medvetet val av vårt kära hockeyförbund. Sista dödsrycket innan hockeyligan tar över hela skitet?
Nåja, en härlig vinst. Sitter och sammanfattar mina tankar i solskenet och det känns bara som att jag vill krama alla djurgårdare som var på plats -- ni hördes big time. Härligt!
Nåja, en härlig vinst. Sitter och sammanfattar mina tankar i solskenet och det känns bara som att jag vill krama alla djurgårdare som var på plats -- ni hördes big time. Härligt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Verkar som att DIF mörkar lite om Wesslau hittills. Jag hoppas det betyder att han troligtvis kan spela nästa match.
i
Vad är det för mupp på TV4? "Daniel Wesslau har nästan 25% i räddningsprocent såhär långt i slutspelet"
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas det. Men mörkningar brukar betyda det motsatta. Är det bara vätskebrist igen borde det inte behöva mörkas. Eller ska Hv gömma vattenflaskan för honom under nästa match?isolerad skrev:Verkar som att DIF mörkar lite om Wesslau hittills. Jag hoppas det betyder att han troligtvis kan spela nästa match.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nej, men säg att han har lite ont i knäet. Då kanske man inte vill berätta det för HV så att de går hårt åt knäet nästa match.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas det. Men mörkningar brukar betyda det motsatta. Är det bara vätskebrist igen borde det inte behöva mörkas. Eller ska Hv gömma vattenflaskan för honom under nästa match?isolerad skrev:Verkar som att DIF mörkar lite om Wesslau hittills. Jag hoppas det betyder att han troligtvis kan spela nästa match.
Hoppas gör jag iaf.
i
- Lee Harvey Oswald
Praetori skrev:Jävligt rättvist.
Är det bara jag som har blivit dum i huvét eller spelar HV fruktansvärt fult?
Jag tycker domaren släpper helt galna grejjer med rena överköriningar i interference situationer och sedan tar petskit som Tjärnqvist mot Davidsson?
Eller ryggtacklingen på Falken innan 3-2 målet när han inte ens rört pucken?!
Näe de får fan statuera lite exempel nästa match å hacka lite hälsenor och knäcka lite knän på de fulaste av HV lirarna.
Stort som fan att DIFs hjältar tar smällarna utan att gnälla men nån jävla måtta får det väl vara.
hv spelar finalhockey.
Hela tiden på gränsen till det tillåtna, många gånger tom över.
Inte snyggt, men man är klart elakare än DIF.
Så länge vi vinner ändå så köper jag det
Annars ska ju DIF stänga denna match i per.2, hv var inte ens nära då.
Innan Wesslaus & Holmqvists skador hade jag en riktigt skön känsla, DIF var den STORA Röda Maskinen & Hv hängde på repet.,
Trots en skön vinst känns allt bara otroligt ovisst nu.
Ridderwall har inte spelat en match på en månad, gissa om hv kommer slänga in allt på kassen på lördag.
Faan att man aldrig kan få vara helt glad...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Jag skulle fan hellre genomföra en ändtarmundersökning på Herr Rådbjer än att genomföra en match med Wolmer som rättskipare. Du kan fokusera på ditt jävla ambulansköreri där du åtminstone kan göra lite nytta till skillnad från i hockeyn, ditt pinsamma helvete.degen skrev:Lärking vill jag aldrig se igen på en Djurgårds-is.Jockmaniac skrev:Vem fan är så dum att sätta Wolmer Edqvist i en SM-final? Thomas Andersson, Ulf Rönnmark, Christer Lärking, Patrik Sjöberg och Ulf Rådbjer är bara några som är bättre. Den enda som kan mäta sig med det där jävla stoplskottet är Pehr Claesson. Hiv får helt enkelt tacka Wolmer för att det överhuvudtaget blir match av det här. Annars så hade det kanske blivit 6-2 eller liknande.
Men nu ska jag bli glad men snälla någon, gör så att vi slipper Riddarn i finalserien. Jag vill ha kung-Wesslau och kommer han inte tillbaka så vågar jag säga att denna finalserie nästintill är förlorad. Han är ju för fan den stora anledningen till att vi är här. SÅ alla hä på forumet, be för fan till alla gudar som går att be till. O inte bara till gudar, be till mormor, faster ALLA. Wesslau kom tillbaka!
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag är sjukt lycklig. Så jävla underbart! Får ändå ta och ge cred till Riddarn. Det är inget lätt läge att hoppa in i. Han gör några räddningar och det var jävligt viktigt.
Andreas Enqvist, Marcus Ragnarsson, Jacob Josefsson, Marcus Nilsson, och Djurgårdens IF- Vi är tre fucking segrar från SM-guld!
Andreas Enqvist, Marcus Ragnarsson, Jacob Josefsson, Marcus Nilsson, och Djurgårdens IF- Vi är tre fucking segrar från SM-guld!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Kom hem från Hovet, och jag sammanfattar det hela kort som vanligt.
- Kass domare.
+ ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAAAAG!
- Kass domare.
+ ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAAAAG!
DIF!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vi måste tuffa till oss om vi skall mäkta med att vinna det här. Bigtime. HV spelar verkligen på gränsen många gånger, så jävla fult i vissa situationer...
Vad hände med Holmqvist? Wesslau måste väl varit av någon sträckning eller liknande (när han vart pååkt) men hörde nåt om kramp...
Annars är det SÅ JÄVLA UNDERBART att vinna första matchen. Sjukt viktigt inför fortsättningen.
Vad hände med Holmqvist? Wesslau måste väl varit av någon sträckning eller liknande (när han vart pååkt) men hörde nåt om kramp...
Annars är det SÅ JÄVLA UNDERBART att vinna första matchen. Sjukt viktigt inför fortsättningen.
Vidriga Wollmer,
Först blåser fanskapet Danielsson på ett solklart mål mot Luleå och nu Enqvist på ett ännu solklarare mål.
Att fanskapet svalt pipan i samband med 3-2 och en SJÄLVKLAR interference på Falk. Missar dubbla handskar i trynet på Zigomanis och ingen utvisning när Fimpen dras ner med två och en halv kvar tar nästan bort glädjen...
Tydligen har han en bror som heter Wolfrid.
Först blåser fanskapet Danielsson på ett solklart mål mot Luleå och nu Enqvist på ett ännu solklarare mål.
Att fanskapet svalt pipan i samband med 3-2 och en SJÄLVKLAR interference på Falk. Missar dubbla handskar i trynet på Zigomanis och ingen utvisning när Fimpen dras ner med två och en halv kvar tar nästan bort glädjen...
Tydligen har han en bror som heter Wolfrid.
Den på zigomanis är solklar utvsning, det är fjollan ward som är uppe med handskarna i huvudet, skulle inte ward va tuff? ser han mest som en fegisFricke skrev:Jävla äckel Wollmer,