Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Rolf-David
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Enligt aftonbladet (vet aldrig hur mycket jag ska lita på dom) så lämnar Timmy Pettersson oss efter slutspelet för att lira i KHL. Han har tydligen skrivit på för Metallurg Magnitogorsk.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6950130.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6950130.ab
------------------------
En Djurgårdsmaskin
En Djurgårdsmaskin
- Remy Lebeau
Önskar Timmy all lycka om så är fallet. Är det någon som jag unnar ett par år i Ryssland för att tjäna pengar är det honom. Borde för övrigt betyda att Daniel Tjärnqvist är ännu mer intressant än tidigare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Väldigt tråkigt att Timmy lämnar, men samtidigt inte mycket att göra åt.
Tack för den här gången och du är välkommen tillbaka!
Tack för den här gången och du är välkommen tillbaka!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriver under på det där, Josefsson. Ingen jävla hybris nu även fast vi gjort en grym säsong. Hoppas för allt i världen att vi fortsätter på samma bana som vi gör nu.Josefsson skrev:Totalt obegripligt att ta in en korttidslösning på en backplats som dessutom är totalt oprövad på Elitserienivå. Är Ekman-Larsson bra kommer han in och snor ett års istid och utveckling från exempelvis Deilert innan han sticker vidare till NHL. Om inte Ekman-Larsson kommer in och spelar som en av de 10 bästa backarna i hela Elitserien, vad har då Djurgården tjänat på den transaktionen kortsiktigt och långsiktigt?SirDIFalot skrev:För ett par veckor sedan sa jag att Ekman-Larsson skulle till ES ett år om Leksand inte gick upp. Hade VÄLDIGT gärna plockat in honom, men nu verkar ju backplatserna fulla. Nu står ju valet mellan Timmy och Tjärnqvist.
Blir stundtals helt mörkrädd när jag läser den här tråden. Uppskattar verkligen inte Djurgårdssupportrarna det lagbygget som klubben gjort på spelare från de egna leden, på spelare som har hjärta för klubben? För majoriteten av spelarna i Djurgården så betyder den där skölden på bröstet något mer än bara en logotyp för arbetsgivaren som just nu betalar den högsta lönen, som det funkar i Linköping. Uppskattar verkligen inte Djurgårdssupportrarna det?
Tydligen inte. Det ska köpas småländska juniorer, finnar, allsvenska spelare och fan och hans moster och det ska behållas mediokra canadicker som inte kan något annat än att teka och som dessutom lyckas bli sjuk och skadad när det drar ihop sig till allvar...
Medan delar av supportrarna vill att Djurgården ska bli Linköping 2 så har tack och lov Djurgården en förnuftig ledning, ordförande Mats Larssons ord i Expressen värmer i alla fall mitt Djurgårdshjärta: "Vi tänker inte överge det även om vi skulle ha hur mycket pengar som helst".
Tack för den här gången Timmy P! Inga hard feelings, men skit trist om det stämmer att han verkligen lämnar.
Håller med
Håller med om att vi får lugna oss och inte dra ner oss i ett träsk med massa importer som en del här verkar vilja, hoppas nu ledningen fortsätter på den inslagna vägen med spelare från närområdet
Inte direkt förvånande om Timmy drar och litar helt och fullt på att ledningen hittar en fullvärdig ersättare.YNWA skrev:Skriver under på det där, Josefsson. Ingen jävla hybris nu även fast vi gjort en grym säsong. Hoppas för allt i världen att vi fortsätter på samma bana som vi gör nu.Josefsson skrev:Totalt obegripligt att ta in en korttidslösning på en backplats som dessutom är totalt oprövad på Elitserienivå. Är Ekman-Larsson bra kommer han in och snor ett års istid och utveckling från exempelvis Deilert innan han sticker vidare till NHL. Om inte Ekman-Larsson kommer in och spelar som en av de 10 bästa backarna i hela Elitserien, vad har då Djurgården tjänat på den transaktionen kortsiktigt och långsiktigt?SirDIFalot skrev:För ett par veckor sedan sa jag att Ekman-Larsson skulle till ES ett år om Leksand inte gick upp. Hade VÄLDIGT gärna plockat in honom, men nu verkar ju backplatserna fulla. Nu står ju valet mellan Timmy och Tjärnqvist.
Blir stundtals helt mörkrädd när jag läser den här tråden. Uppskattar verkligen inte Djurgårdssupportrarna det lagbygget som klubben gjort på spelare från de egna leden, på spelare som har hjärta för klubben? För majoriteten av spelarna i Djurgården så betyder den där skölden på bröstet något mer än bara en logotyp för arbetsgivaren som just nu betalar den högsta lönen, som det funkar i Linköping. Uppskattar verkligen inte Djurgårdssupportrarna det?
Tydligen inte. Det ska köpas småländska juniorer, finnar, allsvenska spelare och fan och hans moster och det ska behållas mediokra canadicker som inte kan något annat än att teka och som dessutom lyckas bli sjuk och skadad när det drar ihop sig till allvar...
Medan delar av supportrarna vill att Djurgården ska bli Linköping 2 så har tack och lov Djurgården en förnuftig ledning, ordförande Mats Larssons ord i Expressen värmer i alla fall mitt Djurgårdshjärta: "Vi tänker inte överge det även om vi skulle ha hur mycket pengar som helst".
Tack för den här gången Timmy P! Inga hard feelings, men skit trist om det stämmer att han verkligen lämnar.
Håller med om att vi får lugna oss och inte dra ner oss i ett träsk med massa importer som en del här verkar vilja, hoppas nu ledningen fortsätter på den inslagna vägen med spelare från närområdet
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker Niklas Nordgren ryktena känns ganska bra, faktiskt. Alltid gillat honom och jag tror han har potential att passa perfekt in i Hardys lagbygge. Förstår inte riktigt de negativa kommentarerna? Ja, han har varit lite småskadad den här säsongen, och hade det tungt sportsligt i ett Rapperswill på dekis. Men han kan bättre. Bra mycket bättre.
Sen är det ju så klart en fråga om ekonomi... han blir inte billig. Och står valet mellan honom / Nisse Ekman så är valet jävligt enkelt. Men är han något billigare så anser jag att det är värvning med bra potential. Prio ett är självfallet Mackan & Ekman, men det lär bli jävligt svårt. Sticker Mackan så hoppas jag verkligen stenhårt på Ekman, och som 3:e alternativ så ser jag Nordgren.
När det gäller förlängningen av Wesslau säger jag: härligt! Men, jag är likt flera andra fortfarande skeptisk till alla överdrivna hyllningar (framförallt i media). Ja, han räddade oss i 2 semifinaler och är inne i ett skönt flyt just nu men jag är livrädd för att den där bubblan spricker och att han står där med sargat självförtroende efter finalserien...för så bra som folk skrivit upp honom att vara senaste tiden har jag sjukt svårt att se att han är. Det är nu mot HV han verkligen sätts på rejält prov. Upp till bevis, Wesslan! Upp till bevis DIF!
Men helt klart rätt att signa honom på ett år till, hoppas han får förtroendet redan från början på serien som förstakeeper så han hittar en riktigt hör jämnhet i sitt spel.
En annan grej är Linkan som jag tyvärr aldrig tror vi kommer få se i DIF igen. Tycker rejält synd om honom nu sett till alla de säsonger han ensam burit det här laget på sina axlar.... men att DIF skulle hosta upp pengar för Bremberg i dagsläget existerar inte.
Sen är det ju så klart en fråga om ekonomi... han blir inte billig. Och står valet mellan honom / Nisse Ekman så är valet jävligt enkelt. Men är han något billigare så anser jag att det är värvning med bra potential. Prio ett är självfallet Mackan & Ekman, men det lär bli jävligt svårt. Sticker Mackan så hoppas jag verkligen stenhårt på Ekman, och som 3:e alternativ så ser jag Nordgren.
När det gäller förlängningen av Wesslau säger jag: härligt! Men, jag är likt flera andra fortfarande skeptisk till alla överdrivna hyllningar (framförallt i media). Ja, han räddade oss i 2 semifinaler och är inne i ett skönt flyt just nu men jag är livrädd för att den där bubblan spricker och att han står där med sargat självförtroende efter finalserien...för så bra som folk skrivit upp honom att vara senaste tiden har jag sjukt svårt att se att han är. Det är nu mot HV han verkligen sätts på rejält prov. Upp till bevis, Wesslan! Upp till bevis DIF!
Men helt klart rätt att signa honom på ett år till, hoppas han får förtroendet redan från början på serien som förstakeeper så han hittar en riktigt hör jämnhet i sitt spel.
En annan grej är Linkan som jag tyvärr aldrig tror vi kommer få se i DIF igen. Tycker rejält synd om honom nu sett till alla de säsonger han ensam burit det här laget på sina axlar.... men att DIF skulle hosta upp pengar för Bremberg i dagsläget existerar inte.
- SirDIFalot
Nordgren känns som en spelare jag helst inte ser i Djurgården. Som någon sa, en typisk Frölunda-värvning.
Expert.
- -daniel-
Motivera, för jag förstår inte riktigt resonemanget?SirDIFalot skrev:Nordgren känns som en spelare jag helst inte ser i Djurgården. Som någon sa, en typisk Frölunda-värvning.
En stenhårt jobbande forward, som alltid gör "sitt" ute på banan. Visat både på klubblagsnivå samt landslagsnivå att han håller. Är han skadefri och får spela i en bra omgivning så gör han garanterat en hel del poäng. Han är 31 år - knappast lastgammal. Har spelat i en klubb som det gått riktigt risigt för senaste 2-3 säsongerna. Visst, han har inga rötter i Stockholm men det kan vi knappast kräva att alla spelare skall ha.
- Lee Harvey Oswald
Håller både med ...& inteSirDIFalot skrev:Nordgren känns som en spelare jag helst inte ser i Djurgården. Som någon sa, en typisk Frölunda-värvning.
Grejen är ju att frölunda brukar trycka in flera såna värvningar varje gång.
Då blir det svårt att få alla att dra åt samma håll.
Om Nordgren kommer så trycks han in i en välsmord rullande DIF-maskin.
Tror han kommer förstå rätt så fort vad som förväntas av honom.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Jag vet inte asså, magkänsla i det här fallet. Känns lite som Andreas Karlsson i Frölunda typ. Enligt eliteprospect har Nordgren kontrakt med rapperswill över 10/11 också?-daniel- skrev:Motivera, för jag förstår inte riktigt resonemanget?SirDIFalot skrev:Nordgren känns som en spelare jag helst inte ser i Djurgården. Som någon sa, en typisk Frölunda-värvning.
En stenhårt jobbande forward, som alltid gör "sitt" ute på banan. Visat både på klubblagsnivå samt landslagsnivå att han håller. Är han skadefri och får spela i en bra omgivning så gör han garanterat en hel del poäng. Han är 31 år - knappast lastgammal. Har spelat i en klubb som det gått riktigt risigt för senaste 2-3 säsongerna. Visst, han har inga rötter i Stockholm men det kan vi knappast kräva att alla spelare skall ha.
Expert.
Att Timmy sticker till KHL är så gott som klart vill jag lova.
Vem vill ni helst ska ta hans plats? INTE vilka ni inte vill att Djurgården ska värva då det lätt spårar ur av konstiga anledningar.
Daniel Tjärnqvist?
Upp med en till junis???
Vem vill ni ha?
Vem vill ni helst ska ta hans plats? INTE vilka ni inte vill att Djurgården ska värva då det lätt spårar ur av konstiga anledningar.
Daniel Tjärnqvist?
Upp med en till junis???
Vem vill ni ha?
Mesta mästarna!!
- -daniel-
Din magkänsla ger jag inte mycket för.SirDIFalot skrev:Jag vet inte asså, magkänsla i det här fallet. Känns lite som Andreas Karlsson i Frölunda typ. Enligt eliteprospect har Nordgren kontrakt med rapperswill över 10/11 också?-daniel- skrev:Motivera, för jag förstår inte riktigt resonemanget?SirDIFalot skrev:Nordgren känns som en spelare jag helst inte ser i Djurgården. Som någon sa, en typisk Frölunda-värvning.

Nej, han hade option på ett år till med Rapperswill men har brutit det och aviserat att han skall hem. Om det blir i DIF, Modo eller TIK återstår att se. Jag tror på DIF.
Hardy har väl dessutom tränat honom i landslaget (eller har jag fel där? orkar inte kolla upp) vilket gör att han säkerligen känner killen rätt bra och vet vad man får av honom ute på isen.
- -daniel-
Staffan Kronwall eller Tjärnqvist. Någon av dem är jag ganska övertygad om att vi kommer få se i DIF munderingen nästa säsong.Chpz skrev:Att Timmy sticker till KHL är så gott som klart vill jag lova.
Daniel Tjärnqvist?
Upp med en till junis???
Vem vill ni ha?
- SirDIFalot
Precis det jag tänkte säga. Spelar ingen roll vem, båda vore klassvärvningar.-daniel- skrev:Staffan Kronwall eller Tjärnqvist. Någon av dem är jag ganska övertygad om att vi kommer få se i DIF munderingen nästa säsong.Chpz skrev:Att Timmy sticker till KHL är så gott som klart vill jag lova.
Daniel Tjärnqvist?
Upp med en till junis???
Vem vill ni ha?
Expert.
Grymt synd att vi inte kan värva båda ^^SirDIFalot skrev:Precis det jag tänkte säga. Spelar ingen roll vem, båda vore klassvärvningar.-daniel- skrev:Staffan Kronwall eller Tjärnqvist. Någon av dem är jag ganska övertygad om att vi kommer få se i DIF munderingen nästa säsong.Chpz skrev:Att Timmy sticker till KHL är så gott som klart vill jag lova.
Daniel Tjärnqvist?
Upp med en till junis???
Vem vill ni ha?
Mesta mästarna!!