F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Pluggen

Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010

Inlägg av Pluggen »

sthlm1891 skrev:
Remy Lebeau skrev:"Jag sitter fortfarande med ett tinnitus-liknande sus i öronen flera timmar efter kvaldramatiken på Hovet.

Nu när laget är klart för elitserien kommer publiken att vara en av klubbens största tillgångar.

Samma fans som kom upp i samma decibelstyrka som ett jaktflygplan när AIK gjorde 1–0. Och 2–0.

Sedan skruvades volymen upp till en startande jumbojet när slutsignalen gick.

Därav suset.

Ryktet säger att Djurgårdens hemmapublik når upp till samma höjder och då gäller det att skaffa öronproppar till SM-finalen.
"

Taget från dagens nätupplaga.

Undrar just om inte Mats Wennerholm har tinnitus om han skrev detta. Kollade på matchen, knäpptyst i 42 minuter. Inte ens när dom gjorde mål sjöng dom speciellt högt.
Vi har haft bättre tryck i en meningslös match mot rögle i serien än vad aik hade igår men men det är wennerholm vi pratar om och man undrar lite vad han röker medan han skriver.
Jo, det är ju inte första gången den tomten utmärker sig... Skulle vi låta som gnagetklacken så skulle det vara en försämring!

Är det förresten någon som vet varför en eventuell 6:e finalmatch ska spelas på Hovet? :?:
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Pluggen skrev:
Är det förresten någon som vet varför en eventuell 6:e finalmatch ska spelas på Hovet? :?:
Globen är uppbokad. Vet dock inte om det är innebandy, hästuppvisning eller annat skit dock, men uppbokad är den.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Snazzi skrev:
Pluggen skrev:
Globen är uppbokad. Vet dock inte om det är innebandy, hästuppvisning eller annat skit dock, men uppbokad är den.
Av the last bounce

http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Pluggen skrev:en eventuell 6:e finalmatch ska spelas på Hovet?
Svar: JA!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Ja det lär ju krävas utrymme för nästan 14000 pers till det där...:evil: Nog för att jag föredrar Hovet vilken dag som helst i veckan men Globen är ju att föredra när det är final
Senast redigerad av Pluggen den 2010-04-12 17:48:54, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Remy Lebeau skrev:"Jag sitter fortfarande med ett tinnitus-liknande sus i öronen flera timmar efter kvaldramatiken på Hovet.

Nu när laget är klart för elitserien kommer publiken att vara en av klubbens största tillgångar.

Samma fans som kom upp i samma decibelstyrka som ett jaktflygplan när AIK gjorde 1–0. Och 2–0.

Därav suset.

Ryktet säger att Djurgårdens hemmapublik når upp till samma höjder och då gäller det att skaffa öronproppar till SM-finalen.
"

Undrar just om inte Mats Wennerholm har tinnitus om han skrev detta. Kollade på matchen, knäpptyst i 42 minuter. Inte ens när dom gjorde mål sjöng dom speciellt högt.
Det är sedan lång tid tillbaka känt att Wennerholm är Sveriges sämsta krönikör. Han hatar Djurgården mer än Hitler själv, och han är förmodligen som någon nämnde härinne rökt en del i sina dagar då han är tillsammans med Anrell riktiga Bajare. Har ni märkt att han inte hörts särkilt mycket den senast tiden när Djurgården dominerat Hockeysverige rent stämningsmässigt. Men när en bonnförening lyckas skapa lite oljud när man lyckas ta sig upp i Elitserien så ser han sin chans att försöka pissa på mesta mästarna med europas, kanske världens bästa stämning.

Jag tycker vi alla ska ta denna skiten med ajk upp i Elitserien och Wennerholms skitsnack som ren jävla taggning. Sen att hivsupportrarna med deras slipshuliganer fått för sig att de ens kan mäta sig med vår stämning är ett skämt. I dessa finaler så ska vi sjunga tillbaka råttorna, Wennerholm, Hiv och alla andra pinsamma pack till helvetes avgrund. Se och lär nu lhc,hiv, frölunda, ajk o alla andra bonnklubbar på hur riktig läktarkultur ska se ut. Och Wennerholm, glöm inte hörselproppar på torsdag.

VI ÄR INTE aik
VI ÄR DJURGÅRN, VI E MYCKET BÄTTRE
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Därav suset.

"

Det var en massa gnagare som gick på sin första hockeymatch, det bli bara löjligt at berömma dom, det är bara att kolla upp tidigare publiksiffror i kvalserien. Vet inte hur många utbrott jag fått idag p.g.a folk som säger att vad kul för Sthlmslagen med två lag i elitserien. Jag har då förklarat ovänligt & bestämt att aik hade gärna fått gå i KK, det hade varit kul för Sthlmslagen. Vidare förklarade jag att jag ine ens skulle pissa på elden om det var så att aik stod i brand.

Jag hatar er horungar!
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Jockmaniac skrev:Och Wennerholm, glöm inte hörselproppar på torsdag.
Den bonnläppen lär väl inte gå på matchen? Han kommer säkert att skriva om den, men han lär inte se den... :twisted:
BIBO

Inlägg av BIBO »

Malin fransson i DN har jag aldrig gillat, men imorse tog hon priset så att jag hostade ut all min gröt på mamma (helt ärligt - inget skämt) då hon skrev att "tusentals trogna AIK (läs solnas allmänna horungar) fans skapade ett fantastiskt tryck nere på hovets is efter matchen).

:evil: hugg henne!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

BIBO skrev:Malin fransson i DN har jag aldrig gillat, men imorse tog hon priset så att jag hostade ut all min gröt på mamma (helt ärligt - inget skämt) då hon skrev att "tusentals trogna AIK (läs solnas allmänna horungar) fans skapade ett fantastiskt tryck nere på hovets is efter matchen).

Hon är säkert gnagare, minns för något år sedan då hon grät ut i DN och kallade oss Djurgårdare för idioter (i princip) för att vi inte är så snälla mot Fernholm.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

BIBO skrev:Malin fransson i DN har jag aldrig gillat, men imorse tog hon priset så att jag hostade ut all min gröt på mamma (helt ärligt - inget skämt) då hon skrev att "tusentals trogna AIK (läs solnas allmänna horungar) fans skapade ett fantastiskt tryck nere på hovets is efter matchen).

Det hade väl varit bättre om dom skapat "ett fantastiskt tryck" på läktarna UNDER matchen... :twisted:
Edin skrev:Hon är säkert gnagare, minns för något år sedan då hon grät ut i DN och kallade oss Djurgårdare för idioter (i princip) för att vi inte är så snälla mot Fernholm.
Vadå, vi är väl snälla mot honom? :shock:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Man skulle göra en kupp med att skruva bort alla stolar på hovet så att alla tvingades att stå upp och sjunga för DIF hela matchen :P

Skulle vara något, eller inte ;)
DIF!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ha Ha......
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Pluggen skrev:
Vadå, vi är väl snälla mot honom? :shock:
Ja vadå? Han sa ju att han tyckte det var, hur var det nu igen, ärofyllt att 13000 personer kommer ihåg honom åtminstone. Att det var ett tecken på att han gjort nått gott när han var här. Så vafan dillar kärringen om?
100% DJURGÅRDSJ***L
DAHLBERG

Inlägg av DAHLBERG »

Grappar, Vi skulle kunna fylla 2 st Globen va tror ni !?
Skriv svar