F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

4sure skrev: Ta egna initiativ och "KLUBBA" ner dom. Bara för du hatar DFG så vill du att dom ska göra något så att du blir glad, alltså slå ner biljettförsäljare utanför.
Alla sanna djurgårdare hatar DFG. De är ett gäng socialt missanpassade fritidsgårdsbarn som söker uppmärksamhet av mamma och pappa med våld mot andra. Där hjärnan slutar tar musklerna vid.
Var inte du med i DFG, och levde efter devisen "vi måste anfalla först innan de anfaller oss"?

Om så är fallet, herr dfg-hövding, så är du knappast omtyckt av DJURGÅRDARE.

---------------

Tedenby sa i nån artikel i AB att han hade med sig Gud ute på isen.

Det är lite tragiskt, men samtidigt logiskt att ateister statistiskt har högre IQ än inskränkta religiösa med en arrogant visshet om en gubbe med skägg som pillar på småpojkar. Samma arroganta visshet som hv-fansen visar upp på deras skenheliga äckliga och förträffligt kräkframkallande forum. Äpplet faller sannerligen inte långt från trädet i Edens lustgård, vare sig det gäller hockey eller indoktrinerad tro.

EDIT: Inlägg 1891!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev: Tedenby sa i nån artikel i AB att han hade med sig Gud ute på isen.

Det är lite tragiskt, men samtidigt logiskt att ateister statistiskt har högre IQ än inskränkta religiösa med en arrogant visshet om en gubbe med skägg som pillar på småpojkar. Samma arroganta visshet som hv-fansen visar upp på deras skenheliga äckliga och förträffligt kräkframkallande forum. Äpplet faller sannerligen inte långt från trädet i Edens lustgård, vare sig det gäller hockey eller indoktrinerad tro.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -varje-dag

Där har du artikeln.

Grattis! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

DIF_Soldier skrev:
4sure skrev: Ta egna initiativ och "KLUBBA" ner dom. Bara för du hatar DFG så vill du att dom ska göra något så att du blir glad, alltså slå ner biljettförsäljare utanför.
Alla sanna djurgårdare hatar DFG. De är ett gäng socialt missanpassade fritidsgårdsbarn som söker uppmärksamhet av mamma och pappa med våld mot andra. Där hjärnan slutar tar musklerna vid.
Var inte du med i DFG, och levde efter devisen "vi måste anfalla först innan de anfaller oss"?

---------------

Orkar egentligen inte ta upp detta igen.
Stod du vid Södra när Firman hade tagit sig förbi grinderna?
Nej det tror jag inte, vilka stod upp , jo DFG! men du kanske hade velat ha 200 man mot dig vevandes så du slås medvetslös?
Jag säger inte att dom är ett gäng änglar, men tro mig ibland uppskattas dom!
alext

Inlägg av alext »

DIF_Soldier skrev:
Aha, det är DU som har boken där det står om vilka som är "riktiga" djurgårdare. Finns jag med? *hoppas*
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

alext skrev:
DIF_Soldier skrev:
Aha, det är DU som har boken där det står om vilka som är "riktiga" djurgårdare. Finns jag med? *hoppas*
Alla får väl ha sin egen åsikt? Eller är det DU som har boken om vad alla ska tycka och tänka? :wink:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Hör ni gott folk, kan vi nöja oss med att häckla och håna HIV71 istället för att tjaffsa inbördes? :idea:
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

4sure skrev:
DIF_Soldier skrev:

---------------

Orkar egentligen inte ta upp detta igen.
Stod du vid Södra när Firman hade tagit sig förbi grinderna?
Nej det tror jag inte, vilka stod upp , jo DFG! men du kanske hade velat ha 200 man mot dig vevandes så du slås medvetslös?
Jag säger inte att dom är ett gäng änglar, men tro mig ibland uppskattas dom!
Visst ja, glömde att Firman var skurkarna och inte dfg. DFG är hjältar, jadå! Vem behöver Turtles när DFG är i stan? Sanna hjältar!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Känns lite meningslöst att ta den här diskussionen här då tråden egentligen enbart är till för att diskutera vad vi alla innerst inne tycker är viktigast: att slå äckel-HV i första matchen. Förövrigt, är det någon som vet något om vår egna Zigomanski, är han spelklar än?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

kotten skrev:Känns lite meningslöst att ta den här diskussionen här då tråden egentligen enbart är till för att diskutera vad vi alla innerst inne tycker är viktigast: att slå äckel-HV i första matchen. Förövrigt, är det någon som vet något om vår egna Zigomanski, är han spelklar än?
Mr. Zigomanski tränade för fullt och är helt frisk, sa han till Expressen idag.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure.
Jag skrev som jag gjorde eftersom eran vardagshobby är att slåss, så nu när ni kan göra Djurgården en tjänst genom att skrämma iväg dessa idioterna, så är ju chansen ypperlig eftersom ni säger att ni slåss för föreningen.
Men som sagt, man blir ju inte förvånad att ni inte vill det, eftersom hatet mot aik och andra storklubbar är 100x större än er kärlek till Djurgården.
Ni slåss inte för DIF, ni slåss för att ni hatar andra. Annars hade ni ställt upp och skrämt iväg dessa försäljare som tjänar stora pengar på DIF.
alext skrev:Aha, det är DU som har boken där det står om vilka som är "riktiga" djurgårdare. Finns jag med? *hoppas*
Dom som bidrar till laget är riktiga Djurgårdare.
Skrämmer man iväg pappor med dess familjemedlemmar ifrån matcher, samt ger klubbarna höga böter så är man inte enligt mig en riktig supporter, och jag tror nog att i stort sett alla som inte slåss håller med mig angående detta.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Skippa snacket om vem som är mest Djurgårdare och inte, alla är vi en familj!

Nu ser vi till att krossa HV!

SM-GULD TILL DIF! 8)
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:Skippa snacket om vem som är mest Djurgårdare och inte, alla är vi en familj!

Nu ser vi till att krossa HV!

SM-GULD TILL DIF! 8)
Börjar bli helt sjukt taggad! Laddar upp med lite fotboll på en lerpöl (som så många fint uttryckt sig här) imorgon, i väntan på torsdagen.

Nu kör vi DIF! För sjutton grabbar!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

"Jag sitter fortfarande med ett tinnitus-liknande sus i öronen flera timmar efter kvaldramatiken på Hovet.

Nu när laget är klart för elitserien kommer publiken att vara en av klubbens största tillgångar.

Samma fans som kom upp i samma decibelstyrka som ett jaktflygplan när AIK gjorde 1–0. Och 2–0.

Sedan skruvades volymen upp till en startande jumbojet när slutsignalen gick.

Därav suset.

Ryktet säger att Djurgårdens hemmapublik når upp till samma höjder och då gäller det att skaffa öronproppar till SM-finalen.
"

Taget från dagens nätupplaga.

Undrar just om inte Mats Wennerholm har tinnitus om han skrev detta. Kollade på matchen, knäpptyst i 42 minuter. Inte ens när dom gjorde mål sjöng dom speciellt högt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Remy Lebeau skrev:"Jag sitter fortfarande med ett tinnitus-liknande sus i öronen flera timmar efter kvaldramatiken på Hovet.

Nu när laget är klart för elitserien kommer publiken att vara en av klubbens största tillgångar.

Samma fans som kom upp i samma decibelstyrka som ett jaktflygplan när AIK gjorde 1–0. Och 2–0.

Sedan skruvades volymen upp till en startande jumbojet när slutsignalen gick.

Därav suset.

Ryktet säger att Djurgårdens hemmapublik når upp till samma höjder och då gäller det att skaffa öronproppar till SM-finalen.
"

Taget från dagens nätupplaga.

Undrar just om inte Mats Wennerholm har tinnitus om han skrev detta. Kollade på matchen, knäpptyst i 42 minuter. Inte ens när dom gjorde mål sjöng dom speciellt högt.
Vi har haft bättre tryck i en meningslös match mot rögle i serien än vad aik hade igår men men det är wennerholm vi pratar om och man undrar lite vad han röker medan han skriver.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

En BONDE i HV-forum har använt protesen ovanför axlarna och kommit på nedan briljanta idé

------------------------------------------------------------------------------------------
SM-Final nummer 1: Djurgårdens IF-HV71

Sida 3 av 3 Gå till sida Föregående 1, 2, 3
Re: Invadera
hv71 supportern Mån Apr 12, 2010 12:29 pm

[quote="medonow"]Lite OT, men det kanske ni kan ta?

Ingen mer än jag som är sugen på att invadera difs forum?
Vi kan göra en grej av det för att få upp stämningen, och för att tiden ska gå fortare.

http://www.difhockey.se/forum/ucp.php?mode=register[/quote

Vi kan inte invadera DIF än så vi får invadera deras forum istället.