F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010

Inlägg av Enbom »

Pluggen skrev:För att hälla lite mera bensin på brasan, är det någon som har sett det här? 8)

http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2921
Vägrar att läsa bibeln av moraliska skäl. Någon som kan sammanfatta?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Enbom skrev:
Pluggen skrev:För att hälla lite mera bensin på brasan, är det någon som har sett det här? 8)

"Blir kul att se HV åka upp till Stockholm och mötas av Sveriges mest okunniga hockeypublik, DIF:s fotbollsfans som helt plötsligt börjat gilla hockey igen."

"Låt oss inte inbilla oss att DIF är svaga eller dåliga. Det handlar alltså om landets näst bästa ishockeylag - that aint kattskit folks! Livliga, snabba, anfallsglada, unga (med några undantag), äregiriga och med ett makalöst publikstöd (intelligens eller hockeykunnande är oväsentligt eller nästan kontraproduktivt när det gäller publikstöd - det viktiga är att hopen är stor, välsynkad, skriker högt och aldrig ger upp). "

Som vanligt då alltså. En del idioter, en del vanliga bönder.
Kom igen nu DIF! Mot Guldet!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Enbom skrev:

Överlag verkar det mest gå ut på att vi är apor som nyligen hittat ut från Skansen, de ska köra över oss enkelt, HV var först med att spela en anfallsrik och rolig hockey och ska därför hyllas i media, vi i DIF bryr oss bara om fotboll och kan inget om hockey, lill-Honken har inget psyke, att det ska bli grymt skönt att knäppa de snobbiga 08orna på näsan och att media favoriserar oss. Det vanliga, ungefär samma vi hörde av Brynäs och Linköpings anhängare.

Nu har jag iofs bara tittat igenom det väldigt snabbt, det finns en hel del vettiga kommentarer där också så klart, men överlag känns det som att de är lite kaxigare än vad vi är. Efter så här många långa tunga år är iaf min känsla att vi inom våra led är relativt ödmjuka och redan tycker att DIF gjort en makalös säsong, men därmed inte sagt att vi är mätta :twisted:
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Snazzi skrev:"Låt oss inte inbilla oss att DIF är svaga eller dåliga. Det handlar alltså om landets näst bästa ishockeylag - that aint kattskit folks! Livliga, snabba, anfallsglada, unga (med några undantag), äregiriga och med ett makalöst publikstöd (intelligens eller hockeykunnande är oväsentligt eller nästan kontraproduktivt när det gäller publikstöd - det viktiga är att hopen är stor, välsynkad, skriker högt och aldrig ger upp). "

Som vanligt då alltså. En del idioter, en del vanliga bönder.
Kom igen nu DIF! Mot Guldet!
Ganska bra sammanfattat! :)
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Zigomanis är frisk och kan spela i finalserien! Äntligen! Nu kanske vi kan få upp teckningsstatistiken igen, för den har vart bedrövlig under tiden Zigomanis vart borta!

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -i-finalen

Hoppas även att han får förlängt kontrakt!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Fan vad bra han kommer bli sjukt viktig i pressande teknings situationer.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev:Det är väl ändå olagligt att köpa och sen sälja dyrare?
Kan ju inte vara så svårt att ge några civilpoliser lite stålar så kan dom plocka med sig ett antal försäljare till polisstationen.
Det är inte olagligt om man redovisar att man betalat skatt på försäljningen har jag fått reda på. Även så slutsålt.se fungerar, de betalar skatt och därmed är det lagligt.
Men de på blocket, eller hajarna utanför arenan, har jag svårt att se betala skatt. De ska dö, om inte imorgon, så i övermorgon eller dagen efter det.
Som jag anade då.
Är i princip omöjligt att bevisa att dom är skyldiga.
Men som aikare skrev på sitt forum, så hoppas jag att DFG säger samma sak.
Det är fritt fram att slå ner dom. Jag kommer bli varm om hjärtat om jag ser nedslagna biljettförsäljare på vägen till Hovet/Globen.

Jag har alltid hatat dfg, men om ni har ett hjärta för klubben och vill göra klubben en tjänst, då är ni den här veckan varmt välkomna med att hjälpa DIF. Klubba ner dom en efter en tills blodet rinner. Fyfan vad jag kokar av ilska så fort jag hör ordet biljettförsäljare just nu.
Blanda inte in DFG i det här, dom har inget med detta att göra.
Ta egna initiativ och "KLUBBA" ner dom. Bara för du hatar DFG så vill du att dom ska göra något så att du blir glad, alltså slå ner biljettförsäljare utanför.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

haha lite roliga länkar jag hittade!

http://www.finestjkpg.blogspot.com/

http://bluecrewjkpg.blogspot.com/

http://www.northbanks.se/om-2/

Ser ni tuffingen med stone island tröjan haha
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Någon som kan förklara varför dom kallar sig "North Bank supporters"?

"Buss nummer 9 kommer aldrig komma fram" :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Edin skrev:Någon som kan förklara varför dom kallar sig "North Bank supporters"?
"Föreningen bildades den 22 oktober 1993 och ersatte, efter sex år utan organiserad supporterverksamhet, den gamla "klacken" Klapp & Klang som blev en klubb den 13 oktober 1980 och lades ner den 21 september 1987. Namnet North Bank Supporters kommer från att Klapp och Klang stod på den norra sidan av dåvarande Rosenlundshallen, som byggdes om till sittplats i mitten av 1980-talet."

http://sv.wikipedia.org/wiki/North_Bank_Supporters
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

PNY skrev:
Edin skrev:Någon som kan förklara varför dom kallar sig "North Bank supporters"?
"Föreningen bildades den 22 oktober 1993 och ersatte, efter sex år utan organiserad supporterverksamhet, den gamla "klacken" Klapp & Klang som blev en klubb den 13 oktober 1980 och lades ner den 21 september 1987. Namnet North Bank Supporters kommer från att Klapp och Klang stod på den norra sidan av dåvarande Rosenlundshallen, som byggdes om till sittplats i mitten av 1980-talet."

http://sv.wikipedia.org/wiki/North_Bank_Supporters
"Klapp & Klang"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Loyal Luton

Inlägg av Loyal Luton »

Förvisso ett ganska löjligt namn men vi blev utnämnda till sveriges bästa klack fem år i rad i hockeysverige.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Loyal Luton skrev:Förvisso ett ganska löjligt namn men vi blev utnämnda till sveriges bästa klack fem år i rad i hockeysverige.
Av Aftonbladet då eller?
Loyal Luton

Inlägg av Loyal Luton »

Snazzi skrev:
Loyal Luton skrev:Förvisso ett ganska löjligt namn men vi blev utnämnda till sveriges bästa klack fem år i rad i hockeysverige.
Av Aftonbladet då eller?
Nej men av SICO (sveriges ishockeyspelares centralorganisation) Antar att det var spelarna som fick säga sitt. Aftonbladet är väl den där tidningen som brukar ranka er som tredje bästa klack i huvudstaden :lol:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Loyal Luton skrev:
Snazzi skrev:
Av Aftonbladet då eller?
Aftonbladet är väl den där tidningen som brukar ranka er som tredje bästa klack i huvudstaden
Kom till Hovet så ska du få höra på Sveriges tredje bästa klack i huvudstaden. Äcklig jävla skitdag. Horungarna från solna tar sig upp. Självdö.
Skriv svar