Då sitter man på tåget tillbaka till sveriges framsida/baksida.
Kan bara tacka DIF för underhållningen under de här två matcherna. Två matcher med helt olika karaktär;
I första var jag så nervös hela matchen att jag inte kunde hålla händerna stilla.
I andra var jag knappt nervös en minut utan kunde bara NJUTA av DIFs spel och av den grymma stämningen.
Ska man nämna något negativt är väl att laget hade behövt det otroliga stödet i första matchen när det gick tungt och inte igår. Men vi Djurgårdare är ju bara människor även vi.
Vi lyckades ju vinna även den första, trots allt.
Nej nu njuter vi av det här några dagar och sen blickar fram mot finalen. Dra åt helvete, DJURGÅRDEN i SM-final?! Helt jävla sjukt.
Fotnot: Skoj att Kyle fick scora. Var för övrigt helt OK, hoppas han kommer igång nu. Tjärnqvist har varit grym i de senaste matcherna som flera påpekat. Vilket hästjobb han gjort framför mål. Att han fortsätter med det slitet och även andra drar sitt strå till stacken och gör det jobbigt framför polacken är en förutsättning för att vi ska ge HV en bra fight.
Mitt-i-klacken 1983 skrev:En grej bara...megafonen/högtalaren som någon hade med sig?? Den kommer inte med till finalen hoppas jag
Tack för att fler undrade vad megafonen gjorde där, bort med skiten!!! Eller blir det trumma nästa gång också?!
Var väl verkligen inte första gången vi hade megafon på våran läktare? Helt klart något som kommer fortsätta finnas på matcherna.
Megafon???
Det är ju till och med förbjudet på våra hockeymatcher om jag minns rätt.
Jag märkte den inte igår i alla fall, och om det fanns en så ska den bort. Megafon behövs inte på hockeyn.
sthlm_dif skrev:Megafon???
Jag märkte den inte igår i alla fall, och om det fanns en så ska den bort. Megafon behövs inte på hockeyn.
Det var en av dina "favoriter" från Semi 4 som hade megafonen med sig. Dvs. en av dem med flaggorna i mitten på övre.
Kanske hade funkat med en megafon för att få igång vissa i klacken men det lät så fånigt att jag började skratta istället för att sjunga varje gång personen använde megafonen.
Wire skrev:Herregud, vad är felet med megafon? Hoppas de fortsätter att ta med den på finalmatcherna!
Ja du Wire.....jag hoppas att du skämtar eller bara vill retas lite i största allmänhet. Är du seriös i din åsikt kan vi ju fortsätta diskutera i klacktråden istället
sthlm_dif skrev:Megafon???
Det var en av dina "favoriter" från Semi 4 som hade megafonen med sig. Dvs. en av dem med flaggorna i mitten på övre.
Kanske hade funkat med en megafon för att få igång vissa i klacken men det lät så fånigt att jag började skratta istället för att sjunga varje gång personen använde megafonen.
Haha, okej. Det förklarar väl det mesta då
Förstår inte varför dom ska leka coola med en megafon. Speciellt om dom står på övre, är ju helt jävla meningslöst i så fall.
Hoppas hur som helst att dom lämnar gnagetfasonerna hemma. Megafoner behövs inte.
Varför spelade Ragge bara drygt 11 minuter, skadad? Eller stämmer inte statistiken?
Deilert borde ha fått nått byte i slutet när matchen var avgjord.
Lener hade verkligen gett upp den här matchen. Varför tog han inte ut målvakten när lhc gjorde mål med 3:31 kvar att spela.
Om någon kunde kasta upp matchen på TPB vore jag tacksamm.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Vad jag kunde se på plats så vilade de Ragge helt i sista perran o förmodligen även i slutet av andra. Smart imo, hoppas det bara var för att han spelat mycket på slutet.
Sen skulle jag också gärna vilja få möjligheten att se både S4 o S5 då det är helt annorlunda på TV jmf med på plats.
Något jag noterade som var lite oroväckande var att Ragge som enda spelare skippade kullerbyttan när spelarna tackade av publiken efter matchen. Det kan desvärre tyda på att han har ont.
Bobhead skrev:Något jag noterade som var lite oroväckande var att Ragge som enda spelare skippade kullerbyttan när spelarna tackade av publiken efter matchen. Det kan desvärre tyda på att han har ont.
Eller att han snart är 40.
Han brukar faktiskt inte göra kullerbyttor med resten av laget, utan åker alltid fram och bankar på plexit med klubban.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Bobhead skrev:Något jag noterade som var lite oroväckande var att Ragge som enda spelare skippade kullerbyttan när spelarna tackade av publiken efter matchen. Det kan desvärre tyda på att han har ont.
Nej, det tror jag inte.
Men jag tror inte att Ragge är så pass korkad så att han böjer ryggen och gör kullerbyttor i och med att hans rygg har en förmåga att bråka med honom. Förmodligen hade inget hänt om han hade gjort en kullerbytta, men det är oerhört dumt att riskera en skada helt i onödan, och Ragge med all sin rutin är fullt medveten om det.
Nej, det tror jag inte.
Men jag tror inte att Ragge är så pass korkad så att han böjer ryggen och gör kullerbyttor i och med att hans rygg har en förmåga att bråka med honom. Förmodligen hade inget hänt om han hade gjort en kullerbytta, men det är oerhört dumt att riskera en skada helt i onödan, och Ragge med all sin rutin är fullt medveten om det.
Visst är det så. Men jag kan inte låta bli att bli aningens oroad när man först vilar honom ovanligt mycket i matchen och sedan en sådan liten grej som en skippad kullerbytta. Uppenbarligen är inte allt som det ska vara med ryggen och jag hoppas att det inte har blivit värre.
Det är antagligen bara jag som övernojjar.