F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)
Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010
Om det här med biljetter, det är ju tämligen uppenbart att det krävs någon form av personliga biljetter, är det någon som har mejlat Jan Ednertz och påtalat problemet?
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej, det kan dock inte ha undgått dem att detta problem finns. Men jag tycker heller inte personliga biljetter är en bra lösning. Om jag inte ska gå på en match, vill jag gärna kunna ge bort den till en polare. Så personliga biljetter är inget jag förespråkar, förutsatt att det inte finns något kryphål för oss med säsongskort.Pluggen skrev:Om det här med biljetter, det är ju tämligen uppenbart att det krävs någon form av personliga biljetter, är det någon som har mejlat Jan Ednertz och påtalat problemet?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Daniel942
Jag mailade en kille som sålde för 1200kr styck och frågade hur fan han kan ta så högt pris. Fick detta svar.sthlm1891 skrev:Vill fan åka och sparka sönder mjälten på dem pengakåta jävlar som lägger ut biljetter till finalerna på blocket för 1000kr och uppåt!!
Fråga istället de 10 personer som mailat mig och vill köpa för det priset...
Jag har ju inte satt för högt pris eftersom så många hört av sig.
Mvh
Svarade med:
Det förklarar ju inte varför du har satt ett sådant högt pris? Har du köpt biljetter för att tjäna pengar på det så är det bara så sjukt sorgligt.
Gå på hockeyn istället för att tjäna pengar på den. Kan man inte gå = Sälj för orginalpriset.
DIF!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag hoppas DIF ordnar en efterfest för oss supportrar efter säsongen. Skulle vi bli svenska mästare i Jönköping, i femte eller sjunde avgörande matchen måste bara Hovet eller Globen bokas, så att vi får chansen att hylla spelarna och så spelarna får chansen att tacka för det fantastiska publikstöd vi skapat i år.
Självklart lär det bli något liknande detta, det gjorde vi ju på Stadion när vi tog fotbolls guld sist.Tessan skrev:Jag hoppas DIF ordnar en efterfest för oss supportrar efter säsongen. Skulle vi bli svenska mästare i Jönköping, i femte eller sjunde avgörande matchen måste bara Hovet eller Globen bokas, så att vi får chansen att hylla spelarna och så spelarna får chansen att tacka för det fantastiska publikstöd vi skapat i år.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Det är just det som är ett h-e, det är svårt att komma åt parasiterna utan att förstöra för fansen... För precis som du säger vill man kunna ge bort biljetterna om man inte kan använda dom själv, eller rent av köpa biljetter åt någon annan... Om det kan glädja någon så AIK exakt samma problem med kvalseriematchen i morgon på Hovet...Snazzi skrev:Nej, det kan dock inte ha undgått dem att detta problem finns. Men jag tycker heller inte personliga biljetter är en bra lösning. Om jag inte ska gå på en match, vill jag gärna kunna ge bort den till en polare. Så personliga biljetter är inget jag förespråkar, förutsatt att det inte finns något kryphål för oss med säsongskort.
Det är väl ändå olagligt att köpa och sen sälja dyrare?
Kan ju inte vara så svårt att ge några civilpoliser lite stålar så kan dom plocka med sig ett antal försäljare till polisstationen.
Kan ju inte vara så svårt att ge några civilpoliser lite stålar så kan dom plocka med sig ett antal försäljare till polisstationen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Det är inte olagligt om man redovisar att man betalat skatt på försäljningen har jag fått reda på. Även så slutsålt.se fungerar, de betalar skatt och därmed är det lagligt.sthlm_dif skrev:Det är väl ändå olagligt att köpa och sen sälja dyrare?
Men de på blocket, eller hajarna utanför arenan, har jag svårt att se betala skatt. De ska dö, om inte imorgon, så i övermorgon eller dagen efter det.
Nu har jag tack och lov lyckat få tag på plåtar till de båda första hemmamatcherna men blir det en tredje så ska jag faan ta ett SMS-lån och köpa så många biljetter jag kan för att sen sälja dem till DIF:are, som inte fått tag på egna plåtar, för inköpspris så att inga djävla biljettnasare kan profitera på DEM platserna iaf (eller könsöppningsbor)
Som jag anade då.Snazzi skrev:Det är inte olagligt om man redovisar att man betalat skatt på försäljningen har jag fått reda på. Även så slutsålt.se fungerar, de betalar skatt och därmed är det lagligt.sthlm_dif skrev:Det är väl ändå olagligt att köpa och sen sälja dyrare?
Men de på blocket, eller hajarna utanför arenan, har jag svårt att se betala skatt. De ska dö, om inte imorgon, så i övermorgon eller dagen efter det.
Är i princip omöjligt att bevisa att dom är skyldiga.
Men som aikare skrev på sitt forum, så hoppas jag att DFG säger samma sak.
Det är fritt fram att slå ner dom. Jag kommer bli varm om hjärtat om jag ser nedslagna biljettförsäljare på vägen till Hovet/Globen.
Jag har alltid hatat dfg, men om ni har ett hjärta för klubben och vill göra klubben en tjänst, då är ni den här veckan varmt välkomna med att hjälpa DIF. Klubba ner dom en efter en tills blodet rinner. Fyfan vad jag kokar av ilska så fort jag hör ordet biljettförsäljare just nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nej, ni ska inte slå ner några försäljare. Skrämm skiten ur dom men snälla sänk er inte till den lägsta möjliga nivån och slå ner en människa som inte har petat på er, idioter.
Avskaffa tre mot tre.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Vet inte hur just den grupperingen resonerar i frågan. Men av det jag har hört och läst så går snacket rätt så tydligt om vad som borde göras med dessa. Av det skulle jag också tänka till både 1 och 2 gånger innan jag sålde biljetten vidare, frågan är om jag ens hade vågat göra det.sthlm_dif skrev:Snazzi skrev:Men som aikare skrev på sitt forum, så hoppas jag att DFG säger samma sak.
Det är fritt fram att slå ner dom. Jag kommer bli varm om hjärtat om jag ser nedslagna biljettförsäljare på vägen till Hovet/Globen.
Själv önskar jag att jag faktiskt var 2 storlekar större i kroppen så jag tillsammans med mina polare skulle möta upp en blocketförsäljare, och ta biljetten utan betalning. Upp till honom om han vill dra det vidare isåfall.
Önskar att alla "muskelDIF" faktiskt gör så, söker upp dem och tar biljetterna. Inte direkt så att säljaren skulle ha mycket att säga till om.
Skit ska skit ha.Mattias_87 skrev: Nej, ni ska inte slå ner några försäljare. Skrämm skiten ur dom men snälla sänk er inte till den lägsta möjliga nivån och slå ner en människa som inte har petat på er, idioter.
Det är lågt att slå ner folk, helt klart.Mattias_87 skrev:Nej, ni ska inte slå ner några försäljare. Skrämm skiten ur dom men snälla sänk er inte till den lägsta möjliga nivån och slå ner en människa som inte har petat på er, idioter.
Men det finns inget värre än att tjäna pengar på idrottslag.
Dom vet vad som väntar, och jag hoppas att dom blir rånade på sina biljetter en efter en, för att dom går ju inte direkt och grinar hos polisen.
En sak är det om man tjänar en 50-100 kr per biljett som försäljarna under grundserien gör, det kan jag ändå acceptera (eftersom vi ändå inte säljer slut dessa matcher, samt att biljetterna i fråga ändå blir lika dyra som i affären i och med att dom har säsongskort). Men när man köper 8 biljetter för 400kr st, och säljer för 1200-1500, ja då går jag i taket.
Det värsta jag såg igår på blocket var 1500/biljett på A4 på Globen, dvs svängen. Då blev jag nästan sugen på att ringa till personen och skrika ut allt vad jag kände för honom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det är rent idiotisk att köpa biljetter och sen sälja för över 1000 kr, om dem nu ska sälja kan dem ju göra såhär som nångon gjort.
http://www.tradera.com/SM-Final-1-Ishoc ... _110692671
Utropspris 1kr, fortfarande ej ok, men ändå bättre.
http://www.tradera.com/SM-Final-1-Ishoc ... _110692671
Utropspris 1kr, fortfarande ej ok, men ändå bättre.
För att hälla lite mera bensin på brasan, är det någon som har sett det här?
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2921

http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2921