F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Vill fan åka och sparka sönder mjälten på dem pengakåta jävlar som lägger ut biljetter till finalerna på blocket för 1000kr och uppåt!!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

sthlm1891 skrev:Vill fan åka och sparka sönder mjälten på dem pengakåta jävlar som lägger ut biljetter till finalerna på blocket för 1000kr och uppåt!!
De där jävla parasiterna är så äckliga att det inte finns ord för det.
Om du kan och har möjlighet, kan du ju samla ihop ett gäng och ta biljetterna. Tror inte direkt att en ensam person vågar göra något. Om han nu gör något är det ju härligt att ni är ett par stycken.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
hv71 är best

Inlägg av hv71 är best »

Detta kommer bli en grym finalserie jag är glad att det blev DIF i finalen istället för silverköping.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

hv71 är best skrev:Detta kommer bli en grym finalserie jag är glad att det blev DIF i finalen istället för silverköping.
Efter att ha kollat upp dina 4 kommentarer på detta forum, börjar jag nästan undra om det inte finns en liten Djurgårdare långt ner i själen på dig? ;)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm1891 skrev:Vill fan åka och sparka sönder mjälten på dem pengakåta jävlar som lägger ut biljetter till finalerna på blocket för 1000kr och uppåt!!
Fyfan, jag blir spyfärdig.
Dom förtjänar en rejäl omgång med spö.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Börjar mer och mer tänka på en match under förra säsongen tror jag det var (kommer inte ihåg vilken) mellan DIF och HV där pissmyran Davidsson stod och vrålsågade DIF på frågan "Behövs DIF i elitserien?" med ett "Njae, så som dom spelar skulle det väl inte vara någon större förlust om dom åkte ur?" eller liknande (OK, en något nyanserad tolkning men kontentan var ungefär det). Fy fan vad jag hatar den jävla fånen. En riktig jävla smilfink som tror han är älskad av allt och alla. En av få spelare i ES som jag verkligen hatar...

Börjar bli sjukt laddad inför torsdag.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-04-10 00:49:07, redigerad totalt 1 gånger.
hv71 är best

Inlägg av hv71 är best »

Efter att ha kollat upp dina 4 kommentarer på detta forum, börjar jag nästan undra om det inte finns en liten Djurgårdare långt ner i själen på dig? ;)
Haha nej jag bara gillar Djurgårdens sätt att spela ishockey riktigt frejdig hockey och kul att kolla på.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lura dem istället. Set till så att de inte får några pengar så slutar såna här dumheter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:

Tror inte dessa personer riktigt förstår vilka psychon man har att göra med här.
Kanske ska svara en av annonsörerna med en länk hit till denna tråd, då kanske annonsen försvinner direkt :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:

Tror inte dessa personer riktigt förstår vilka psychon man har att göra med här.
Kanske ska svara en av annonsörerna med en länk hit till denna tråd, då kanske annonsen försvinner direkt :wink:
Ja, eller göra som råttorna som pratar om att "plocka folk utanför Hovet som står och säljer biljetter svart". Tycker jag nästan låter som en bra idé (om än något drastisk). Äckliga jävla parasiter till människor.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev: Ja, eller göra som råttorna som pratar om att "plocka folk utanför Hovet som står och säljer biljetter svart". Tycker jag nästan låter som en bra idé (om än något drastisk). Äckliga jävla parasiter till människor.
Det där är ju dock något som inte bara görs av mäCtiga fans. Har även läst/hört en del från DIF personer som gjort samma sak.
Någon gång i mitt underbara liv ska jag samla ihop några stycken och ta varenda biljett han har att bjuda på.
Skit ska skit ha, äckliga parasitjävlar.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Håller med dig Daniel angående nedanstående. Han, Davidsson, stod där så jävla överlägsen och självgod och pissade på DIF i någon sportsändning. Har efter den intervjun drömt något så jävulskt att se den smilfinken totalt förnedrad på isen. En elitspelare uttalar sig inte så om en annan klubb som han inte har ett skit att göra med.

Om inte chansen kommer denna säsong så kommer det fler säsonger och DIF har börjat rusta så snart kommer Davidsson att få sätta sina åsikter han hade i halsen. Hoppas att det går att hitta intervjun med Davidsson. Bra tändmedel både för fans och spelare. :evil: :evil: :evil:
------------------------------------------------------------------------------------------
-daniel- skrev:Börjar mer och mer tänka på en match under förra säsongen tror jag det var (kommer inte ihåg vilken) mellan DIF och HV där pissmyran Davidsson stod och vrålsågade DIF på frågan "Behövs DIF i elitserien?" med ett "Njae, så som dom spelar skulle det väl inte vara någon större förlust om dom åkte ur?" eller liknande (OK, en något nyanserad tolkning men kontentan var ungefär det). Fy fan vad jag hatar den jävla fånen. En riktig jävla smilfink som tror han är älskad av allt och alla. En av få spelare i ES som jag verkligen hatar...

Börjar bli sjukt laddad inför torsdag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Doyle skrev:Håller med dig Daniel angående nedanstående. Han, Davidsson, stod där så jävla överlägsen och självgod och pissade på DIF i någon sportsändning. Har efter den intervjun drömt något så jävulskt att se den smilfinken totalt förnedrad på isen. En elitspelare uttalar sig inte så om en annan klubb som han inte har ett skit att göra med.

Om inte chansen kommer denna säsong så kommer det fler säsonger och DIF har börjat rusta så snart kommer Davidsson att få sätta sina åsikter han hade i halsen. Hoppas att det går att hitta intervjun med Davidsson. Bra tändmedel både för fans och spelare. :evil: :evil: :evil:
Har letat men hittar inte det, kommer faktiskt inte alls ihåg i vilket sammanhang. Har för mig det var en videointervju men knappast en DIF-TV intervju....

Davidsson är äcklig. Riktigt äcklig - fruktansvärt bra hockeyspelare med ett spelsinne utöver det vanliga men hans stylade falskt påklistrade leende och hans sätt att tro att han själv är något slags officiellt språkrör för Elitseriens alla hockeyspelare gör mig galen. När han sen - som du så fint uttrycker det - stod och pissade på DIF när vi var som mest nere i skiten ger han ju inte direkt några pluspoäng sett med DIF-ögon.

Annars har jag gått och funderat på hur slående lika DIF & HV's väg till finalen varit. Och hur slående lika våra lag egentligen är (om man bortser från den uppenbara skillnaden i spelarbudgetar): Båda har 4st producerande, hårt jobbande kedjor, båda lagen spelar offensivt, både lagen har tuffingar men även speedkulor, båda lagen har hungriga juniorer men även en hel del riktigt rutinerade spelare, båda lagen är uppbyggda med mycket lokalförankring bland spelarna. Enda som egentligen verkligen skiljer är målvaktsposten. Liv är jäkligt rutinerad och spelar alltid bättre när det verkligen gäller, medan Wesslau kommit som ett raketskott senaste månaden och växt ut till något som ingen av oss hade kunnat förutse för bara någon månad sen. Tror det kommer avgöras med målvakterna - spelar Wesslau som mot LHC så har vi en stor chans att vinna hela skiten. Kommer bli en sjukt spännande finalserie i varje fall - om båda lagen kommer upp i normal standard så har det potential att bli den bästa finalserien på ganska många år - även för folk som varken har sympatier i bibelbältet eller storsta'n.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

ASSÅ VA I HELVETE!!!

Som tur är har jag fått tag i biljetter till båda finalerna, men när man ser detta på blocket BLIR JAG SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!! Jag vet flera här inne som förtjänar biljetterna så mycket mer än va de gör!
DIF!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

daniel och daniel942:

Vet inte om det är någon idoldyrkan från en av er men nu får ni göra något, det funkar inte att ha så lika nicks och nästan samma avatar :p Omöjligt att särskilja er.

Vad gäller Davidsson så kommer jag också så väl ihåg intervjun och hur jag _kokade_ när jag såg den. Hans uttalande var så otroligt drygt och korkat så jag funderade på om han ligger på runt 85 i IQ eller om han bara är dryg som en pall yes.

Angående DIF - HVs lagdelar så diskuterade jag livligt med en bekant som är stort HV-fan och vi kom väl i stort överens om att det är väldigt jämnt. Fördel HV dock vad det gäller backsidan, där har de klart mer rutin och bättre spelare för spelare. Vad det gäller målvaktssidan så har ju Liv mycket mer rutin men han har inte spelat direkt bra på sistone. Dött lopp imo.
Forwardssidan då, här har HV en bättre förstalina/PP men jag tycker vi har lite bättre bredd. Alla våra femmor kan gå in och avgöra en match. Hugget som stucket alltså.
Jag ser HV som knappa favoriter då hemmaplansfördel väger över. Men å andra sidan trodde jag inte vi skulle ta LHC med 4-1 i matcher utan snarare 4-3..
Skriv svar