Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Känns väldigt avlägset att Tjärna skulle lämna.
Han har inget kontrakt, och vette fan om han får förlängt. Har väl endast gjort en bra match i år och det var igår. Men jag tror kanske han kan få en ny chans beroende lite på hur det går i finalen.Henkos skrev:Känns väldigt avlägset att Tjärna skulle lämna.
Soulsic skrev:Han har inget kontrakt, och vette fan om han får förlängt. Har väl endast gjort en bra match i år och det var igår. Men jag tror kanske han kan få en ny chans beroende lite på hur det går i finalen.Henkos skrev:Känns väldigt avlägset att Tjärna skulle lämna.
Inte så lätt att prestera på max då han först varit skadad länge.
Och sen kommit efter rejält med träningen.
Och spelar man inte så saknas både matchtempo och timing.
Titta på hur det gått för Oscar Eklund när han har fått spela varje match.
warrant skrev:Soulsic skrev:Han har inget kontrakt, och vette fan om han får förlängt. Har väl endast gjort en bra match i år och det var igår. Men jag tror kanske han kan få en ny chans beroende lite på hur det går i finalen.Henkos skrev:Känns väldigt avlägset att Tjärna skulle lämna.
Inte så lätt att prestera på max då han först varit skadad länge.
Och sen kommit efter rejält med träningen.
Och spelar man inte så saknas både matchtempo och timing.
Titta på hur det gått för Oscar Eklund när han har fått spela varje match.
Dessutom så gjorde han en grym match igår. En spelare som Tjärnqvist som ställde sig framför mål och irritera har vi saknat länge.
Som Tjärna spelade igår så är han en tillgång för alla lag.
Och är viktigt att behålla nyckelspelarna i laget.
Och är viktigt att behålla nyckelspelarna i laget.
Jag har inte sett Anton Hedman spela, men 9 mål på 51 matcher i Växjö är inte särskilt imponerande för en 23-åring.
Eller?
Edit: nu ger jag mig fan på att han gör fyra kassar mot gnaget, och avslutar med ett hysch.
Eller?
Edit: nu ger jag mig fan på att han gör fyra kassar mot gnaget, och avslutar med ett hysch.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Stirra inte så mycket på poängen. Anton Hedman skulle utan tvekan vara en attraktion på Hovet. Dock inte för sina mål eller assist..Edin skrev:Jag har inte sett Anton Hedman spela, men 9 mål på 51 matcher i Växjö är inte särskilt imponerande för en 23-åring.
Eller?
-
Tycker definitivt att DIF ska försöka att undersöka möjligheterna att skriva ett längre kontrakt om typ 3 år med både Nicklas Danielsson och David Printz. De har verkligen höjt sig i slutspelet och defensivt tycker jag Prinsen har varit vår bäste back. Nicke D har varit grym offensivt och en riktig arbetsmyra. Dessutom riktigt bra klubbteknik.
-
Tjärna var oxå riktigt bra igår. Har varit lite besviken på honom tidigare men igår var han sådär riktigt jobbig för motståndarmålvakten som bara han kan vara. Såg ni slowmotion-bilderna på honom vid 4-0 målet? Han var i Norrenas face hela tiden, Norrena såg absolut INGENTING! Lika mkt Tjärnas som Klubers mål där.
Han gjorde likadant vid Timmys kasse i semifinal 4.DIF 4 EVER skrev:Tjärna var oxå riktigt bra igår. Har varit lite besviken på honom tidigare men igår var han sådär riktigt jobbig för motståndarmålvakten som bara han kan vara. Såg ni slowmotion-bilderna på honom vid 4-0 målet? Han var i Norrenas face hela tiden, Norrena såg absolut INGENTING! Lika mkt Tjärnas som Klubers mål där.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Andreas Holmqvist, Printz och Deilert har skrivit på nya 2-årskontrakt!!
- Lee Harvey Oswald
Såg just det, nu börjar vi prata en kontinuitet som DIF hade delar av 80/90-talet med i princip samma stomme i flera säsonger i rad, BRavo-daniel- skrev:Andreas Holmqvist, Printz och Deilert har skrivit på nya 2-årskontrakt!!

Ska Den Stora Röda Maskinen rulla vidare även nästa år...?!

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, känns riktigt bra. Trodde faktiskt Honken skulle sticka iväg men där hade jag helt fel. Spelar Printz som han gjort sista omgångarna i grundserien samt hela slutspelet så är han sjukt viktig för laget och Deilert tror jag på fullt allvar är en stabil ordinarie ES-back tills säsongen 2011/12.Lee Harvey Oswald skrev:Såg just det, nu börjar vi prata en kontinuitet som DIF hade delar av 80/90-talet med i princip samma stomme i flera säsonger i rad, BRavo-daniel- skrev:Andreas Holmqvist, Printz och Deilert har skrivit på nya 2-årskontrakt!!![]()
Ska Den Stora Röda Maskinen rulla vidare även nästa år...?!
-
Helt jävla klockrent! Bra DIF!!-daniel- skrev:Andreas Holmqvist, Printz och Deilert har skrivit på nya 2-årskontrakt!!
Djurgårdens IF
- Rolf-David
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tycker det känns bra att vi förlängt med A.Holmqvist och Printz två säsonger till 
Printz är lite av en favorit för mig så det var extra roligt!

Printz är lite av en favorit för mig så det var extra roligt!
------------------------
En Djurgårdsmaskin
En Djurgårdsmaskin