F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010
Hoppas verkligen att motivation slår klass. Kan HV vara mättare?
Ni som inte brukar gå på hockey och gör det nu kan bajsa ned er - fy fan för er. Stick till gnaget.
Medgångsmuppar.
Ni som inte brukar gå på hockey och gör det nu kan bajsa ned er - fy fan för er. Stick till gnaget.
Medgångsmuppar.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:Hoppas verkligen att motivation slår klass. Kan HV vara mättare?
Medgångsmuppar.
Ha ha ha....alltid så himla arg

Men det är klart, dom kan ju skicka in pengarna direkt till DIF istället, & så låter vi det sista 4000 platserna i globen står tomma.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hehe, ska du gå DIF_Soldier? Har för mig att du går på alla matcher right? Eller går du på precis lagom många matcher för att räknas till att gå på hockey 
Jävla lyxproblem att vi fyller golfbollen match efter match.

Född till sportchef.
Ja, det är annat ljud i skällan nu.android skrev:Hehe, ska du gå DIF_Soldier? Har för mig att du går på alla matcher right? Eller går du på precis lagom många matcher för att räknas till att gå på hockey
Var det någon som var och såg Djurgården - Mora spela 2-2 inför 3500 på Globen för några år sedan? Det var jag, och det var inte särskilt upphetsande.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag var och såg Djurgården - Mora på Hovet med den publiksiffran, kan inte påstå att det var någon höjdare...Edin skrev:Ja, det är annat ljud i skällan nu.android skrev:Hehe, ska du gå DIF_Soldier? Har för mig att du går på alla matcher right? Eller går du på precis lagom många matcher för att räknas till att gå på hockey
Var det någon som var och såg Djurgården - Mora spela 2-2 inför 3500 på Globen för några år sedan? Det var jag, och det var inte särskilt upphetsande.
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Jag har för mig att vi hade en 0-3 torsk mot Mora på Hovet också.Pluggen skrev:Jag var och såg Djurgården - Mora på Hovet med den publiksiffran, kan inte påstå att det var någon höjdare...Edin skrev:Ja, det är annat ljud i skällan nu.android skrev:Hehe, ska du gå DIF_Soldier? Har för mig att du går på alla matcher right? Eller går du på precis lagom många matcher för att räknas till att gå på hockey
Huga, hemska minnen!
Edit: hittade matchen, här: http://www.difhockey.se/match.php?id=2197
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Antar att det är fördelen med att vara född på 90-talet.Edin skrev: Var det någon som var och såg Djurgården - Mora spela 2-2 inför 3500 på Globen för några år sedan? Det var jag, och det var inte särskilt upphetsande.

Dock såg jag en match mot Mora på Globen för ca 5 år sedan. Minst hälften av Globens stolar stod tomma. Kan ha varit 20-30st som stod och försökte sjunga, satt dock på andra sidan och kan inte påstå att jag hörde dem. Tanken att någon av dem skulle ha missat biljetter till finalen på grund av några äckliga medgångare, den tanken skrämmer mig.
Förövrigt torskade DIF matchen med 3-1 om jag kommer ihåg rätt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag tänkte mera på den här matchen: http://www.difhockey.se/match.php?id=1935Edin skrev:Jag har för mig att vi hade en 0-3 torsk mot Mora på Hovet också.
Huga, hemska minnen!
Edit: hittade matchen, här: http://www.difhockey.se/match.php?id=2197
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
- Remy Lebeau
Själv minns jag Linköpings invasion i Globen när dom hade 2000 man mot en tapper skara på typ 50 pers. Förlust vart det även i matchen.
Dock vet jag inte om vi har så många medgångare. Vi har snittat runt 6000 i väldigt många år.
Fantastiskt roligt med final dock. Nu är det dock vi som har pressen på oss i första matchen. Förlust och vi måste ta två segrar i Jerusalem.
Dock vet jag inte om vi har så många medgångare. Vi har snittat runt 6000 i väldigt många år.
Fantastiskt roligt med final dock. Nu är det dock vi som har pressen på oss i första matchen. Förlust och vi måste ta två segrar i Jerusalem.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Houvva! *ryser* Vilka hemska gamla grejer ni kommit in på.
Det är minst sagt rätt stor skillnad på de senaste globenmatcherna och om man backar några år. Kommer ihåg hur jag stod tillsammans med min kompis i en klack på cirkus femtio pers i slutet av serielunken inne i bollen för något år sedan och vi undrade om vi överhuvudtaget hördes ner till spelarna i den närmsta zonen. Drygt 4000 på plats och technodunk i varje avblåsning.
Mot igår då 13000 stod upp och hoppade med i "Den som inte hoppar..." och "Oleoleola" och vanliga sittplats drar igång sånger.
Det är så stor skillnad att det går inte att beskriva med ord. Svenska språket räcker inte till. Det är en fantastisk resa vi har varit med om de senaste åren, men än är vi inte i mål!
Tack för utvecklingen DIF Hockey, Järnkaminerna och alla som verkligen bidrar på läktaren!
Det är minst sagt rätt stor skillnad på de senaste globenmatcherna och om man backar några år. Kommer ihåg hur jag stod tillsammans med min kompis i en klack på cirkus femtio pers i slutet av serielunken inne i bollen för något år sedan och vi undrade om vi överhuvudtaget hördes ner till spelarna i den närmsta zonen. Drygt 4000 på plats och technodunk i varje avblåsning.
Mot igår då 13000 stod upp och hoppade med i "Den som inte hoppar..." och "Oleoleola" och vanliga sittplats drar igång sånger.
Det är så stor skillnad att det går inte att beskriva med ord. Svenska språket räcker inte till. Det är en fantastisk resa vi har varit med om de senaste åren, men än är vi inte i mål!
Tack för utvecklingen DIF Hockey, Järnkaminerna och alla som verkligen bidrar på läktaren!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Om det är någon medgångare /14årig fjortis som hellre fixar sin överdrivet vaxade frilla än att bidra med sång/människa som insett att vi har en hockeysektion och inte bara en fotbollssektion/människa som köper klackbiljett för att det är billigast här, så vill jag bara säga att jag hoppas att ni i allafall sjunger med i SFGD i början, nu när ni köpt upp min biljett. Jag är absolut inte bitter, jag menar, jag har stått i klacken sen 2004 och har upplevt både det ena och det andra (minns Mora-matcherna ni länkat), och missar nu finalmatcherna live, med ett kokande globen som där till och med sittplats bidrar i Ole ole olá. Men som sagt, jag är inte bitter! 
EDIT:
Jag hatar inte på medgångare, så länge dem SJUNGER. Och visst jag förstår att man kanske inte kan varenda ramsa som sjungs, men man kan faktist visa lite engagemang för att faktist lära sig låtarna genom att kolla igenom järnkaminernas sångarkiv, lyssna på youtube, fråga personen bredvid eller något.
Det som gör mig så jävla förbannad helt enkelt är folk som inte sjunger och som visar noll engagemang för att bidra med något när dem ställer sig i klacken. Det skulle kunna startas en egen tråd om det här fenomenet för det känns som alla har olika åsikter i detta ämne.

EDIT:
Jag hatar inte på medgångare, så länge dem SJUNGER. Och visst jag förstår att man kanske inte kan varenda ramsa som sjungs, men man kan faktist visa lite engagemang för att faktist lära sig låtarna genom att kolla igenom järnkaminernas sångarkiv, lyssna på youtube, fråga personen bredvid eller något.
Det som gör mig så jävla förbannad helt enkelt är folk som inte sjunger och som visar noll engagemang för att bidra med något när dem ställer sig i klacken. Det skulle kunna startas en egen tråd om det här fenomenet för det känns som alla har olika åsikter i detta ämne.
Losing all hope was freedom.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
At ease Soldier!DIF_Soldier skrev:Hoppas verkligen att motivation slår klass. Kan HV vara mättare?
Medgångsmuppar.
Håller med dig, MEN!
Med bajsbyxor hemma eller på Stadion gynnar inte Djurgårn Hockey nämnvärt.
Att Djurgårdare är medvindsupportrar är inget nytt.
Dock drar jag paralleller mellan framgångarna i fotbollen och uteblivna framgångarna i hockeyn.
Nu när vindarna har vänt så är det inte konstigt JK drar till hockeyn.
Kommer ihåg för tre säsonger sen, var i Sverige över julen, Djurgårn-Timrå 6-1.
Om jag inte missminner så var lite över 5 000 personer i Globen.
JK syntes ingenvart.

Kanske de tjugotal gäspande Djurgårdare i klacken var just JK.

Så har det varit sen fotbollen kom upp i allsvenskan.

Blue Saints...
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
EDIT:
Det som gör mig så jävla förbannad helt enkelt är folk som inte sjunger och som visar noll engagemang för att bidra med något när dem ställer sig i klacken. Det skulle kunna startas en egen tråd om det här fenomenet för det känns som alla har olika åsikter i detta ämne.[/quote]
Farbrorbarbro Sverige, mesiga svensken ska minsann inte sjunga på en huligan eller snorunges befallning.

Det som gör mig så jävla förbannad helt enkelt är folk som inte sjunger och som visar noll engagemang för att bidra med något när dem ställer sig i klacken. Det skulle kunna startas en egen tråd om det här fenomenet för det känns som alla har olika åsikter i detta ämne.[/quote]
Farbrorbarbro Sverige, mesiga svensken ska minsann inte sjunga på en huligan eller snorunges befallning.

Blue Saints...
-
Jag och min polare köpte säsongsplåtar långsida första gången säsongen 05/06 och är således inne på vår 5:e raka säsong nu. Vilken otrolig resa det har varit. Budgetlaget 05/06....herregud, jämför med idag. Minns också speciellt Mora-matcherna, nån mörk novemberkväll på Hovet, 3000 sörjande och 0-3, förmodligen var det Granström eller nån annan skithög som avgjorde.
Dagens eufori förstärks när man tänker tillbaka på den misär man varit med om.
Det här laget är så vansinnigt starkt att man hela tiden underskattar det. Och då är man dessutom färgad. Jag har egentligen oerhört svårt att se att DIF ska kunna slå HV i bäst av sju, men frågan är om man inte är färgad av hur de senaste årens möten har sett ut mot just HV, dvs klasskillnad.
Nu kommer DIF ställas mot ett gäng som kan gnugga minst lika bra som DIF, och som dessutom har en äcklig mångfald i sin forwardsbesättning.
Nej det blir oerhört tufft, men som sagt, den här upplagan har överraskat förr...klarar dom av det här är det tamifan bragdguldet till DIF!
Dagens eufori förstärks när man tänker tillbaka på den misär man varit med om.
Det här laget är så vansinnigt starkt att man hela tiden underskattar det. Och då är man dessutom färgad. Jag har egentligen oerhört svårt att se att DIF ska kunna slå HV i bäst av sju, men frågan är om man inte är färgad av hur de senaste årens möten har sett ut mot just HV, dvs klasskillnad.
Nu kommer DIF ställas mot ett gäng som kan gnugga minst lika bra som DIF, och som dessutom har en äcklig mångfald i sin forwardsbesättning.
Nej det blir oerhört tufft, men som sagt, den här upplagan har överraskat förr...klarar dom av det här är det tamifan bragdguldet till DIF!
- DIF_Soldier
Jag tror inte alla 13050 som var på Globen senast bor i Finspång. De sitter nog jäävligt mysigt i sina stugor i Stockholm och vågar inte ta DIF i mun när det blåser, för att sedan krypa ur sina rövhål till lägenheter när solen skiner.android skrev:Hehe, ska du gå DIF_Soldier? Har för mig att du går på alla matcher right? Eller går du på precis lagom många matcher för att räknas till att gå på hockey
Allmänt känt att jag bor i en håla 18 mil från Hovet. Hämmar utbildningen rätt hårt skulle jag tro. Missa en halvtimme av matchen och vara hemma 23-23.30 så ofta blir tungt. Men jag går ju på alla lördagsmatcher, det är ju därför jag hoppas på en finalmatch 6....
Men jag ska gottgöra det genom att flytta och fixa ett säsongskort på livstid. Gnäll gärna då.
Titta Er också djupt i spegeln och var ärliga - "hur många år har jag varit medlem i DIF Hockey?"
Säg den glädje som varar