Tyvärr tror jag detta blir för svårt, men det trodde jag även inför semifinalen.
Vad hände med brun sju?Edin skrev:Det var inte roligt, bara sorgligt.Jerpe skrev:Lotteriet på buss nummer 9 då?Edin skrev:Lotteriet på "familjebussen" tycker jag är den bästa biten
Men fan, jag skulle inte banga på lotter på bortabussarna om man kunde vinna nåt fint. Så länge intäkterna går till föreningen är det ju grymt med lotter?Edin skrev:Lotteriet på "familjebussen" tycker jag är den bästa biten
Vad hände med brun sju?[/quote]DIF_Soldier skrev:Det var inte roligt, bara sorgligt.Edin skrev: Lotteriet på buss nummer 9 då?
Sedan har vi även en viss procent på all kringförsäljning fortfarande? Nog för att den inte varit stor, så borde ändå 6 fullsatta arenor (varav 3 fulla Globar) genera en hel del extra.Bigge skrev:Så underbart med DIF i final.
Men ännu bättre måste det vara rent ekonomiskt.
Mats Larsson sa att en normal hemma match ger ca netto 1 -1½ milj kr. Tror inte att intäkterna och ideen att spela i Globen inför fullsatta läktare va inräknat i den kalkylen..eller?
3 hemma matcher mot Bif och 3 hemma matcher mot lhc. vilket skulle ge DIF 6-9 miljoner kronor. Då är ju inte våra final matcher inräknade(minst 2 hemma matcher)
http://www.e24.se/business/reklam-och-m ... 932571.e24
Precis. Tillsammans ska vi få DIF att gå plus denna säsong. Nu har vi snart fyllt finalerna. Nu gäller det att vi äter och dricker mycket på matcherna, köper lotter och souvernirer.Remy Lebeau skrev:Sedan har vi även en viss procent på all kringförsäljning fortfarande? Nog för att den inte varit stor, så borde ändå 6 fullsatta arenor (varav 3 fulla Globar) genera en hel del extra.Bigge skrev:Så underbart med DIF i final.
Mats Larsson sa att en normal hemma match ger ca netto 1 -1½ milj kr. Tror inte att intäkterna och ideen att spela i Globen inför fullsatta läktare va inräknat i den kalkylen..eller?
3 hemma matcher mot Bif och 3 hemma matcher mot lhc. vilket skulle ge DIF 6-9 miljoner kronor. Då är ju inte våra final matcher inräknade(minst 2 hemma matcher)
Procenten på kringförsäljningen har ökat markant sen typ sista 5 hemmamatcherna innan slutspelet började. Vi hade någon specifik kvot som skulle uppfyllas, när den var klar så ökade den procentsatsen klubben får på mat & dryck markant (om jag förstått saken rätt). Detta borde garanterat hålla i sig i slutspelet och generera bra mycket pengar. Betänk också den sits klubben sitter i mot sponsorer och liknande; när Hockeyn är så het som den är idag kan nog Skoda, B2B, AMD etc klassas som "ganska" lyckliga att de har samarbete med DIF Hockey. Bara hoppas att vi kan byta ut någon mindre sponsor nästa säsong till någon mer kapitalstark dito så att pengarna kan öka även där. DIF Hockey har inte varit så här hett någonsin känns det som, inte ens under senaste guldåren har det skrivits och debatterats så mycket DIF som det gjorts senaste månaderna.... Helt jävla sjukt.Remy Lebeau skrev:Sedan har vi även en viss procent på all kringförsäljning fortfarande? Nog för att den inte varit stor, så borde ändå 6 fullsatta arenor (varav 3 fulla Globar) genera en hel del extra.Bigge skrev:Så underbart med DIF i final.
När jag var på Kvartsfinal 5 på Globen så stod det på jumbotronen att 50% av ALL försäljning i kiosker mm tillfaller Djurgården Hockey. Skapligt att gå från 5(?) till 50%.-daniel- skrev:Procenten på kringförsäljningen har ökat markant sen typ sista 5 hemmamatcherna innan slutspelet började. Vi hade någon specifik kvot som skulle uppfyllas, när den var klar så ökade den procentsatsen klubben får på mat & dryck markant (om jag förstått saken rätt). Detta borde garanterat hålla i sig i slutspelet och generera bra mycket pengar. Betänk också den sits klubben sitter i mot sponsorer och liknande; när Hockeyn är så het som den är idag kan nog Skoda, B2B, AMD etc klassas som "ganska" lyckliga att de har samarbete med DIF Hockey. Bara hoppas att vi kan byta ut någon mindre sponsor nästa säsong till någon mer kapitalstark dito så att pengarna kan öka även där. DIF Hockey har inte varit så här hett någonsin känns det som, inte ens under senaste guldåren har det skrivits och debatterats så mycket DIF som det gjorts senaste månaderna.... Helt jävla sjukt.Remy Lebeau skrev:Sedan har vi även en viss procent på all kringförsäljning fortfarande? Nog för att den inte varit stor, så borde ändå 6 fullsatta arenor (varav 3 fulla Globar) genera en hel del extra.Bigge skrev:Så underbart med DIF i final.
Såvitt jag har sett så har det stått 50% på infoskyltarna i SAMTLIGA slutspelsmatcher. Det måste generera många sköna slantar till klubben det, härligt!!jensa85 skrev:
När jag var på Kvartsfinal 5 på Globen så stod det på jumbotronen att 50% av ALL försäljning i kiosker mm tillfaller Djurgården Hockey. Skapligt att gå från 5(?) till 50%.
Det bör väl bli ett ganska rejält plusresultat när säsongen summeras hoppas jag.