Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av sthlm1891 »

Snazzi skrev:Antal biljetter kvar: Cirka 3000 stycken

Har de alltså sålt slut på 7-8000 biljetter på 2 timmar och 15 minuter?
Har DIF med andra ord tjänat ungefär 1-2miljoner på 2 timmar? Haha jävlar, den lönen skulle man ha haft i timman.
Det är jäkligt bra alltså, trodde itne det skulle gå så bra i försäljningen, galet :D
Bäst-i-stan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

sthlm1891 skrev:
Snazzi skrev:Antal biljetter kvar: Cirka 3000 stycken

Har de alltså sålt slut på 7-8000 biljetter på 2 timmar och 15 minuter?
Har DIF med andra ord tjänat ungefär 1-2miljoner på 2 timmar? Haha jävlar, den lönen skulle man ha haft i timman.
Det är jäkligt bra alltså, trodde itne det skulle gå så bra i försäljningen, galet :D
Detta är ifs inklusive säsongskort men hur som helst är det galet bra. Hetsa på polare, familj, släkt och arbetskamrater så fyller vi Globen dessa två matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Michael Holmqvist är sjuk, vilket gör att han inte kommer spela ikväll.
DIF!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Du menar att han hade fått spela om han varit frisk? :P
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Henkos skrev:Du menar att han hade fått spela om han varit frisk? :P
AB:
11.42

DJURGÅRDEN–LINKÖPING

Djurgården värmer 11 till 12 på Globen.

Och centern Mikael Holmqvist är inte på is.

– Han är sjuk, säger tränaren Hardy Nilsson.
DIF!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Äh, var ett försök till att vara lustig men det gick inte hem..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Henkos skrev:Äh, var ett försök till att vara lustig men det gick inte hem..
Hehe, måste vara jag som är seg :P
DIF!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nån mer än jag som tycker makke Nilson dom senaste matcherna härjat för mycket och försökt proppa allt och alla istället för att mysa på och leverera underbara passa och ett artisteri som han är grym på?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

m0ng00se skrev:nån mer än jag som tycker makke Nilson dom senaste matcherna härjat för mycket och försökt proppa allt och alla istället för att mysa på och leverera underbara passa och ett artisteri som han är grym på?
Kanske lite. Men att proppa hör till ett slutspel. Tacklingen igår på Johansson var skön :D
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

m0ng00se skrev:nån mer än jag som tycker makke Nilson dom senaste matcherna härjat för mycket och försökt proppa allt och alla istället för att mysa på och leverera underbara passa och ett artisteri som han är grym på?
Precis så är det, Nilson lägger ner väldigt mycket energi på helt fel saker just nu.
Säkert nån sorts frustration, han vill få ut mer men just nu funkar inte Marcus spel riktigt.
Alla vet vad den mannen är kapabel till när allt stämmer.
DIF lär behöva det framöver, vi ska nog inte räkna med att Wesslau vinner resten åt oss
(även om jag efter gårdagens match börjat fundera... :? )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller bara delvis med; Mackan försöker när han märker att spelet inte riktigt stämmer komma igång genom att spela mer fysiskt. Problemet är som bekant att det dock inte får gå till överdrift...

Tycker det är bättre att en spelare åker runt och är smågrinig än att man är totalt osynlig - att vara tjurig är ofta en bra egenskap som hockeyspelare. Nog inte omöjligt att Mackan själv kommer igång av det igen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

men det är just det med dom där "osynliga" spelarna. När man kollar matchprotokollet efter matchen så har dom lik förbannat gjort två pyts och ett ass eller dylikt. Jag är lur på att karln drar på sig ett jäkligt onödigt matchstraff vilken match som helst om han fortsätter som han gör. Visst man ska vara taggad och smälla på men inte leta proppar i vartenda byte bara för att. låt passen tala.
gaggo

Inlägg av gaggo »

Jag tycker ändå att det är bättre att han, som flera säger här, försöker tända sig själv genom att spela fysiskt. Som du säger så hänger ju "lirarna" ofta ett par även om dom går helt osynliga en hel match, Markus har ändå 3+5 i slutspelet, så han kommer nog snart igång igen. Troligtvis redan ikväll ;)
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

en annan grej som jag reflekterat över är vårt powerplay som ser väldigt stillastående, långsamt och krampaktigt ut. Låt pucken gå snabbare och lite platsväxlingar osv...bara står still och rulla runt är ju hur enkelt som helst att försvara sig mot.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

m0ng00se skrev:en annan grej som jag reflekterat över är vårt powerplay som ser väldigt stillastående, långsamt och krampaktigt ut. Låt pucken gå snabbare och lite platsväxlingar osv...bara står still och rulla runt är ju hur enkelt som helst att försvara sig mot.
Jag tänkte på samma sak flera gånger igår. pucken gick otroligt sakta och spelarna bara gled runt med pucken. Det ska vara snabba pass och mycket rörelse om det ska hända något.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Skriv svar